MuscleMeat

Beowulf "Road 2 NK Classic Masters"

Bezoekers in dit topic

Laatst bewerkt:
Volgende meet is NK Classic Masters over drie weken, Mike T programmeert door voor mij tot aan deze wedstrijd, ik zal de avonturen tijdens mijn trainingen weer hier droppen

Dag 1

Squat:
197.5x1 @8
197.5x 3 @10 (PR!) moest eigenlijk x2 @9 doen dus in principe klopte het gewicht, die laatste rep was wel beetje teveel goede mega grinder en zag wat sterretjes na afloop :duh: maar wilde erg graag een PR (+7.5 kg) dus volgende keer maar weer stick to the program.
185x2 @9 door de vorige set voelde deze veel te zwaar aan dus nog een extra loaddrop voor mijn volgende set gedaan.
180x2 @9

Bench:
130x1 @8
130x2 @9 wilde deze eigenlijk ook tripplen maar gezien mijn ervaringen bij de squat maar even van afgezien. Een derde rep zou sws weer flink grinden worden.
125x2 @8
125x2 @8

Miltary press:
50x8x4 @8

Erg benieuwd of ik na de mockmeet van vorige week de goede vorm kan vasthouden. Zoals het er nu naar uitziet moet dat mogelijk zijn.
 
Volgende meet is NK Classic Masters over drie weken, Mike T programmeert door voor mij tot aan deze wedstrijd, ik zal de avonturen tijdens mijn trainingen weer hier droppen

Nice!
 
Dag 2/3 van vorige week.

Dag 4 is er bij ingeschoten vanwege drukte qua werk en wat sociale verplichtingen.
Vanwege tijd gebrek heb ik dag 2 en 3 gecombineerd op 1 dag wat eigenlijk best meeviel qua vermoeidheid en herstel. Kon helaas alleen de hoofdoefeningen doen , en de bijoefeningen zoals split squat, RDL´s, 2ct paused dl´s maar even gelaten voor wat is. Deze week draai ik wel het volledige programma.


Ochtend

Deadlift
220x1 @8
220 x2 @9
210x2
200x2
viel ontzettend tegen geen idee waar het aan zou liggen, snel vergeten maar deze week laatste heavy dl training.

2ct Pause Bench
127.5x1 @8
117.5 x4 @9
112.5x4x2 @8
nog steeds nivo vast kunnen houden erg blij mee


Avond

2ct Pause Squat
175 x1 @8 (PR)
160 x4 @9
150x4 @8
Blijkbaar totaal geen last van de ochtend sessie

Wide Grip Bench
95 x5 x4 @8
Deze gaat steeds beter en ga ik vast opnemen op het programma, er is een kans dat dit mijn comp grip kan gaan worden.

Pin Press (mid range)
140x1 @8
130 x4 @9
125x4x2 @8
Blijf deze oefening apart vinden en niet overtuigd van transfer naar comp bench, wel lekker om een zwaar gewicht te bewegen maar dan doe ik toch liever slingshots
 
Laatste trainingsweek voor de deload dus best ff aanpoten gaat niet echt zoals gewenst want geen stijgende lijn sinds de mockmeet 3 weken terug, sterker nog mijn squat/deadlift zijn iets zwakker, en bench stabiel.

Dag 1

Squat
192.5 x1 @9 was een misload moest 195 zijn (sluiter niet aan 1 kant) voelde ook niet supersnel
190 x3 @10 supergrinder niet echt verwacht vandaag blijkbaar niet mijn dag
180x3x2 @9 CNS was behoorlijk RIP door die grinder dus 180 was ook echt harken geblazen

Eerlijk gezegd had ik bij mijn topset al kunnen weten dat ik mijn workload moest verlagen maar zo een laatste trainingsweek ben ik altijd beetje gretig met alle gevolgen van dien, ben wel ruim hersteld voor dag 2 want extra dag rust.

Competition bench
130x1 @8 eazy!
122.5, x3 @9 moest 125 bleek later (verkeerd gelezen) maar dit was prima
120x3x2 @9

Military Press
52.5x8x4 @8


Dag 2


Deadlift

220x1 @8
210x3 @9
200x3x2

2ct Pause Bench
127.5x1 @8
122.5x3 @9
117.5x3x2 @8

Split Squat
90x6x4 @8
blijft klote oefening en ga deze voorlopig ook niet meer doen in mijn volgende blocks

Cardio
20 min loopband (5.7 km/u helling 9.5%)
 
Laatst bewerkt:
Weer dag 3 en 4 op één dag uitgevoerd

in de ochtend dag 3

2ct Pause Squat
180x1 @8 (PR) voelde lekker aan en onverwacht hard
170x3 @8 had meer gekund maar terughoudend gezien het programma van vandaag
160x3 @8

Pin Press (mid range)
145x1 @8 (PR) deze single hard omhoog met ruimte over.
137.5x3 @9
132.5x3 @8


in de avond dag 4

2ct Pause Deadlift beltless
180x1 @8 (PR) weliswaar ooit zwaardere singles gedaan maar wel beltless PR
175x3 @9
165x3 @8

Bench (touch and go)
135x1 @8 (PR) Bam! vrij makkelijk PR
117.5x3x8

Wide Grip Bench
97.5x6x4 @8 (PR) wide grip gaat nog steeds vrij makkelijk over 2 maanden hoop ik op comp. bench nivo te zitten

RDL
120x8x4 (PR) deze oefening voor het eerst serieus opgenomen. Merkte dat ik met deze reprange zwaardere gewichten wil, zal ik wel aan de straps moeten, die heb ik niet en zal ook niet aanschaffen. Deze oefening gaat dus lekker uit het programma volgende trainingscyclus.

Cardio
20 min loopband (5.9 km/u helling 9%)

Conclusie
Na een zeer moeilijke start begin deze week uiteindelijk de complete trainingscyclus toch mooi kunnen afsluiten met een heerlijke trainingdag met allemaal PR's op alle oefeningen. Grotendeels te maken met een aantal stress verhogende factoren die ik dag ervoor verwijderd heb uit mijn leven, soms is mentale rust de beste pre-work out booster.
Nu alleen volgende week deload en dan knallen op NK classic masters!!!
 
Gisteren samen getraind met het NL junioren team. Mooie ervaring om samen te trainen met o.a. pound4pound de beste raw squatter en deadlifter van NL.

Alleen openers voor as zondag stond op programma;

Squat : 195 @8 deze ging moederneukend hard, als zondag zo voelt gaatie naar 197.5
Bench: 130 @7.5 deze ga ik licht openen, maak iets teveel technische foutjes, nu voetfout weer
Deadlift: 215 @ 8 voelde zwaar maar was razendsnel, geen idee hoe het komt dat die dl steeds zwaar aanvoelt is sinds project momentum erin geslopen, is mentaal echt vervelend maar gelukkig ga ik voor het eerst niet zelf de calls maken maar laat ik dat door mijn coach doen.

Heb er alle vertrouwen in het NK, vandaag nog een harde massage gehad en donderdag nog wat lichte sets squat bench deadlift en dan ben ik klaar voor zondag :schoot:
 
Laatst bewerkt:
Was gezellig weer! Succes nog voor zondag!
 
Gisteren samen getraind met het NL junioren team. Mooie ervaring om samen te trainen met o.a. pound4pound de beste raw squatter en deadlifter van NL.

Alleen openers voor as zondag stond op programma;

Squat : 195 @8 deze ging moederneukend hard, als zondag zo voelt gaatie naar 197.5
Bench: 130 @7.5 deze ga ik licht openen, maak iets teveel technische foutjes, nu voetfout weer
Deadlift: 215 @ 8 voelde zwaar maar was razendsnel, geen idee hoe het komt dat die dl steeds zwaar aanvoelt is sinds project momentum erin geslopen, is mentaal echt vervelend maar gelukkig ga ik voor het eerst niet zelf de calls maken maar laat ik dat door mijn coach doen.

Heb er alle vertrouwen in het NK, vandaag nog een harde massage gehad en donderdag nog wat lichte sets squat bench deadlift en dan ben ik klaar voor zondag :schoot:


Joey was er niet bij..
 
Gisteren nog wat lichte warmup sets gedaan voor de squat bench en deadlift voor as zondag. Voor bench een kleine yolo beurt op 137.5 niet de bedoeling maar had ik gewoon zin in ging zoals verwacht vrij vlot omhoog dus geen biggie voor as zondag. BW 75,1 precies op schema dus

Was gezellig weer! Succes nog voor zondag!
Bedankt man, was zeker gezellig en goede motivatie voor zondag :)

Joey was er niet bij..
:janken:
Succes zondag!
Thanks mannen maar volgens mij is big Bob in wilks de sterkste raw squater (93bw/283kg) in NL, maar wellicht heb ik iets gemist ?
 
Ahh dacht dat je bedoelde gewicht/bodyweight, my bad.

Overigens heb ik dan de hoogste wilks op squat (184 vs 178).
 
Wel benieuwd naar je WK prestaties trouwens, schema lijkt goed te werken.
 
Ahh dacht dat je bedoelde gewicht/bodyweight, my bad.

Overigens heb ik dan de hoogste wilks op squat (184 vs 178).

Je hebt gelijk pound4pound is niet hetzelfde als wilks, maar ik zat er bij beide inderdaad naast.:angstig:
Maar alledrie hele indrukwekkende stats, vandaag mijn visum voor wit-rusland geregeld, daar gaan we met ze allen die stats nog wat indrukwekkender maken :lifter:
 
Is al weer 1,5 week geleden maar nu eindelijk mijn update voor mij road 2 NK Masters

In de ochtend nog niet opgewicht 74,3 dus maar ff wat gefietst in de sportschool voor we naar Eindhoven vertrokken.

De wedstrijd zelf was buiten, het was erg mooi weer dus zon scheen in mijn ogen zou hier een legit excuus geweest zijn.

Ingewogen op 74.0 dus prima start .

Was een kleine wedstrijd maar alles goed voor elkaar had zelfs een eigen rack om op te warmen.

Squat:
197.5 kg; ging zoals gepland gewoon hard omhoog 3 witte lichtjes
210 kg ; bij de walkout sloeg mijn knie naar binnen, zonder mijn XS SBD kneesleeves was mijn PL carriere hier geeindigd , gelukkig kon ik mijn focus resetten en alsnog afsluiten met een mooie beurt met 3 witte lichtjes
215.5 kg X; NR in de -74 klasse Dit was een gewoon net niet beurt, jammergenoeg, bar begon te rollen in mijn nek doordat mijn ellebogen omhoog kwamen, vaak kan ik dit nog corrigeren dit keer niet.

Bench
131,5 ; vrij makkelijk hoog
137,5 X; dikke faal, kreeg mijn voeten niet goed geplaatst, vloer was spekglad voor mijn gevoel, geen idee waar het aan lag. Andere lifters hadden er minder last volgens mij.
137.5 X; zonder goede voetpositie zat het er vandaag gewoon niet in

Deadlift
215 ; makkelijke opener
231 ; nice omhoog
240 X ; spanningbehoud vanaf setup was matig dus lockout mission impossibru volgende keer beter.

Eerste in mijn klasse, en derde overall, beschouw dit als een goede generale voor de WK classic volgende week in Minsk waar ik in de masters -74 klasse meedoe.
Heb wel het gevoel dat dit peaking block iets te lang heeft geduurd mijn lichaam begint aardig op te raken veel pijntjes en ramzware trainingen neem iets langere deload dan gebruikelijk voor volgende week.
 
Succes in Minsk vanmiddag.
 
Back
Naar boven