AndroidHealthClinic

Beowulf's contest log

Bezoekers in dit topic

Een survivalrun van 3,5 uur volbracht, heel knappe prestatie :bow:
Heb je al een beetje spierpijn ?
 
Een survivalrun van 3,5 uur volbracht, heel knappe prestatie :bow:
Heb je al een beetje spierpijn ?

:rolleyes:Behoorlijk voelde echt alsof ik door een vrachtwagen was overreden, gelukkig hoefde ik vandaag niet te werken en kan ik rustig herstellen.
Gek genoeg vooral de benen en niet zozeer bovenlichaam.
 
Ga je volgen, wat doe je nu eigenlijk, bulken of cutten?
 
Ga je volgen, wat doe je nu eigenlijk, bulken of cutten?

Leuk, hoe meer volgers hoe beter. Vind het ook fijn om feedback te krijgen om mijn trainingen/voeding.

Je zou het een cutten kunnen noemen waarbij de nadruk niet alleen op vet verliezen is maar ook spieropbouw.
Als ik binnenkort mijn elec keukenweegschaal heb kan eindelijk een goed eetschema posten heb nu een globaal schema maar dat ga ik dan precies afwegen.
 
Leuk, hoe meer volgers hoe beter. Vind het ook fijn om feedback te krijgen om mijn trainingen/voeding.

Je zou het een cutten kunnen noemen waarbij de nadruk niet alleen op vet verliezen is maar ook spieropbouw.
Als ik binnenkort mijn elec keukenweegschaal heb kan eindelijk een goed eetschema posten heb nu een globaal schema maar dat ga ik dan precies afwegen.

Je wisselt dit week bij week af dan ofzo? Want neem aan dat je zelf ook weet dat dat niet te gelijk gaat.
 
Je wisselt dit week bij week af dan ofzo? Want neem aan dat je zelf ook weet dat dat niet te gelijk gaat.

Volgens het "holy grail" principe van Tom Venuto is dit wel degelijk mogelijk.
Dit principe is een voortzetting van zijn boek "Burn the fat, feed the muscle" (verplichte kost voor de serieuze DBB'er) en is gebaseerd op het carb-cyclen.

Met deze methode is lean muscle gain én fatloss mogelijk. Kort gezegd komt neer op 3 low calorie (20-30% onder onderhoud) en 1 high calorie day (15-20% boven onderhoud).
Er zijn meerdere varianten mogelijk die enerzijds meer nadruk leggen op fatloss of lean muscle gain, maar dit is de perfecte middenweg voor mijn fysiek en trainingintensiteit.
Een aantal trainingen zijn gepland op low caloriedays maar met juiste timing van de maaltijden op deze dagen zal dit geen probleem zijn.

Ik ga mijn vorderingen nauwkeurig bijhouden kan zonodig bijsturen als ik onvoldoende resultaat boek, ben benieuwd :cool:
 
ik ga je ook volgen, je schema is opzich goed voor mij om over te nemen etc voor army haha :)
 
Zo hey, je fysiek ziet er zeker goed uit..
Ik weeg ook 67kg..hahaha :(
Maar je trainingen lekker heftig op die manier..goed bezig.
Ik kom af en toe ook bij je spieken..
 
Volgens het "holy grail" principe van Tom Venuto is dit wel degelijk mogelijk.
Dit principe is een voortzetting van zijn boek "Burn the fat, feed the muscle" (verplichte kost voor de serieuze DBB'er) en is gebaseerd op het carb-cyclen.

Met deze methode is lean muscle gain én fatloss mogelijk. Kort gezegd komt neer op 3 low calorie (20-30% onder onderhoud) en 1 high calorie day (15-20% boven onderhoud).
Er zijn meerdere varianten mogelijk die enerzijds meer nadruk leggen op fatloss of lean muscle gain, maar dit is de perfecte middenweg voor mijn fysiek en trainingintensiteit.
Een aantal trainingen zijn gepland op low caloriedays maar met juiste timing van de maaltijden op deze dagen zal dit geen probleem zijn.

Ik ga mijn vorderingen nauwkeurig bijhouden kan zonodig bijsturen als ik onvoldoende resultaat boek, ben benieuwd :cool:

Erg interessant voor velen denk ik als deze methode echt effect heeft. Ik ben benieuwd, ik ga je progressie zeker volgen.
 
Holy grail lijkt mij ook een interessante methode!
Ik heb er twee maanden carbcycling volgens burn the fat opzitten, en wil nu via holy grail weer langzaam gaan bouwen.
Hoe ga je de verhoudingen in kh eiwitten en vetten verdelen?
 
Mooie prestatie inderdaad van die survival run! Ben benieuwd om te zien of je met deze methode het voor elkaar krijgt wat massa te pakken en droog te blijven. Dan zou het voor mij in de toekomst ook interessant worden, tot nu toe alleen nog maar via low carb gecut. Ben trouwens ook wel benieuwd naar je verhoudingen in je voeding, hoe ga je dat aanpakken?
 
Inderdaad leuke methode.
Hoeveel koolhydraatjes ga je pakken op low cal days en hoeveel op high cal days? Erg interessant allemaal.
heb het boek van BFFM ook, super stuff is dat.
 
Had afgelopen wat weinig tijd om te loggen maar hier kort overzicht van mijn trainingen tot nu toe.

Woensdag
Met een vriendin naar bodypumples gegaan, viel soms ff tegen, kwam meer omdat mijn barbell constant zwaarder wilde hebben dan die bijdehante maar toch wel buffe docent voor de groep. Reken deze training maar als cardio mee maar voelde achteraf als een KT.


Zaterdag
Kettlebell training, ik geef zelf deze training en dan doe ik zelf meestal tandje lager maar dit keer ging ik volle bak.
Korte warming up en daarna mijn 3x is scheepsrecht training gedaan, dat is 3x 3min arbeid met elke 30 sec een andere oefening. Tussen de oefeningen door 1,5 min rust. Lijkt kort maar hierna ben je 100% stuk, vervolgens afgesloten met 3 min snatch challenge (2x 1,5 min links/rechts) beginnend en eindigend met een turkisch get up.
Daarna 30 min cardio afgesloten met diverse chin-up varianten.

maandag
Eerste echte KT begonnen met benen/rug vanwege eerdere sluiting door pinksteren helaas maar heel kort kunnen trainen (setjes van 3 herh 12/8/6)
Squat (60/90/110)
Legpress (80/100/120)
chin-ups/pullups (
cable row (40/50/70)
Kettlebell 50 swings (L/R), 5 windmills (L/R)

dinsdag
50 min interval training voor eerst mbv Runkeeper Pro app op mijn Iphone. Je stelt van te voren je playlist/interval/audiofeedback in en begint te rennen. Om de 5 min of bij de start van een nieuwe interval krijg je audiofeedback over je resultaten, achteraf kan je je verloop (snelheid/tempo) en route bekijken. Geweldig app, deze ga ik vaker gebruiken.
 
Donderdag
Borst/schouders getraind vandaag. Door gebrek aan spotter niet echt lekker kunnen trainen. Wil elke set tot falen kunnen gaan maar niet ten koste van mijn eigen veiligheid. Heb dus redelijke kunnen trainen.
Benchpress, shoulderpress, bicep curls het standaardwerk. Ben nu alweer anderhalf week serieus met die gewichten bezig maar nog lang niet op mijn oude niveau.

Zaterdag
Vanwege weer binnen getraind en alleen met KB's. Heb er een superzware training van gemaakt, met een 5 x2 min (diverse oef. verdeeld over UB en LB) met 1 min rust . daarna 8 min core/abs workout en afgesloten met 3 min snatchchallenge (inclusief TGU) . Deze laatste oefening deed bij een aantal leerlingen wel het licht uitgaan.

maandag
Rug/biceps/triceps/kuit. Vanaf volgende week ga ik ook mijn gewichten vastleggen nu train vooral free format, zit in een nieuwe sportschool wil ook alle apparaten leren kennen ed. Begonnen met chinup bar divese oefeningen en daarna lekker de sportschool verkennen. Ze hebben ook een seated calf raises, denk dat ik die elke training meepak.
 
Holy grail lijkt mij ook een interessante methode!
Ik heb er twee maanden carbcycling volgens burn the fat opzitten, en wil nu via holy grail weer langzaam gaan bouwen.
Hoe ga je de verhoudingen in kh eiwitten en vetten verdelen?

Ben trouwens ook wel benieuwd naar je verhoudingen in je voeding, hoe ga je dat aanpakken?

Inderdaad leuke methode.
Hoeveel koolhydraatjes ga je pakken op low cal days en hoeveel op high cal days? Erg interessant allemaal.
heb het boek van BFFM ook, super stuff is dat.

Holy grail geeft geen direct uitsluitsel over de te hanteren verhoudingen, in dat opzicht doe BFFM het beter. Wel wordt geadviseerd om voor de eiwitten een 2 a 3 gram per kilo lichaamgewicht op te nemen in je schema. Waar veel aandacht aan wordt besteed is het carb tapering, dus de timing van KH inname erg leerzaam.
Ik ben uiteindelijk gekomen op de volgende EKV verhoudingen:
Low (3 days): 55/30/15 (2034)
high (1 day): 45/40/15 (2823)
Eetschema is qua opbouw/inhoud vrij standaard en zie je veel vaker voorbij komen op dit forum. Chronologishce volgorde: brinta, fruit, groente/tonijn/kipfilet/rijst, fruit, eitwitshake, kwark.

Ben nog niet helemaal tevreden maar pas week bezig, eind volgende week doe ik mijn eerste meetingen inclusief vierpunts vp meting dan kijk ik of ik ga aanpassen.
 
Ziet er goed uit.
Succes!!

THX!

Gisteren heb ik struisvogel jerky meegenomen uit Curacao gekregen. Verkochten ze op de struisvogelfarm daar (200 gr, 5 EUR). Voor 200 gr beef jerky betaal je iets van 15 eur in Ned dus een stuk goedkoper minder zout maar persoonlijk vind ik het ook minder lekker.

Nu ik gestopt ben met de surivaltraining heb ik onder andere door diverse posts van andere deelnemers aan de contest een nieuw lijstje met uitdagingen voor 2011. Naast mijn reguliere trainingen, doe ik dit voor de leuk erbij, eind van het jaar wil alle onderdelen beheersen.
1. Human flag
2. Muscle up
3. Turkish get up met 2x 24 kb
4. Handstand
5. Planche pushups

De 2 bokstrainingen per week stel ik nog even uit, wil zeker zijn dat ik niet terugval in oude blessures en de trainingen zal ik vevangen door 45 min cardio.
 
Het eten gaat me steeds beter af, kost me nog weinig moeite om strikt te blijven. Het is wel ff opletten als langer dan 2 uur van huis ben dat ik voldoende maaltijden/voeding bij me heb. Zie nog geen visuele veranderingen eind deze week heb ik weer een meetmoment dan weet ik goed bezig ben.

Donderdag
Borst/schouders: Bench press, incline press, dumbbell press, shrugs, front raises

Vrijdag
cardio looptraining: 7,5 km gemiddeld 11 km/u


Zaterdag
Kettlebell training; 2 x 10 min tabata (diverse oefeningen), afsluiting TGU

Zondag
Wilde eigenlijk benen trainen maar werd uitgedaagd voor een Crossfitt Challenge. Ik had het wel eens gezien op internet dus dacht waarom niet.
Persoonlijk vind ik alleen dat bij Crossfitt te vaak gebruik wordt gemaakt van het momentum wat de techniek niet ten goede komt bij bijvoorbeeld chinups, deadlifts, cleans enz.
De challenge was 4 x 1 min zonder rust zoveel mogelijk reps
1. Chinups 39x
2. box squat 50x
3. thrusters 24x (18 kg)
4. burpee 18x
Was behoorlijk stuk na afloop vooral de burpees gingen dramatisch, was daarna gelijk klaar met trainen maar leuk om een keer te doen.
 
Maandag
Looptraining (6,5 km @ 11 km/u gemid)

Dinsdag
Strongmen circuit met alle oefeningen max. 1,5 min met maximale gewicht hierbij zaten waaronder
deadlift (100 kg 8x)
clean & press (1x40,50,60, 65kg )
Farmerswalk 2x 40 kg dumbbell 35 meter
Afgesloten met 30 min HIIT training (helaas binnen vanwege het weer)


Woensdag
Geen training en hoog in de carbs, heerlijk! Heb er maar gelijk een cheatdag van gemaakt, en vanaf 15.00- 21.00 was het all you can eat.
Heb het beschaafd gehouden een gebakje en met avondeten drie borden rissoto weggewerkt.
Zie nu echt de resultaten van het eetschema dus kon het niet aan om echt te gaan schransen. Over 1,5 week mijn laaste cheatdag want de einddatum van de contest komt steeds dichterbij.
 
Donderdag
Rug en biceps
Dumbbell curl seated 3 x 10/8/6 (18,20,24)
Pullups: diverse varianten "barbarian style" is wel leuk om te doen eerst even youtjoepen en daarna in de gym proberen
Cable curl: pyramide 3x12 (48,36,28)
Cable row: 3* 10/8/6 (80,65, 50)
Human flags : 3 L/R benen nog niet gestrekt 3 sec.
Cardio : Kettlebell snatchtest + andere oef.

Vrijdag
Strongmen circuit (deadlift, tractorpull, tyreflips enz) : Leuke afwisseling van binnentraining, calculeer dit gewoon als KT want zo voelt het ook na afloop...

Zaterdag
Cardio: 30 min zwemmen

Zondag
Borst/triceps
BP: 3x10,8,6 (60,70,80)
Cable fly:?
Incline db press: 3x10,8,6 (28,24,18)
dippen: 3 x 16 BW
Tricep pulldown

Maandag
Wederop strongmen circuit, ditmaal new record met deadlift 4x 170 kg!! verder nog farmerswalk, atlasstones, clean& press


Dinsdag
Alleen cardio vandaag looptraining buiten ( 6,5 km )
 
Back
Naar boven