MuscleMeat

Beowulf's contest log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Beowulf

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
24 nov 2007
Berichten
2.003
Waardering
1.221
Deze contest komt net als vorig jaar op het goede moment om mijn trainingen weer serieus aan te pakken. Door diverse (sport)blessures (knie, buikspier, rug, schouder) ben ik afgelopen maanden aardig achterop geraakt. Sinds een aantal weken ben ik weer geheel blessurevrij en wil ik mijn trainingen weer serieus gaan oppakken.
Binnenkort doe ik mee met een survivalrun waar ik de komende 3 weken voor ga trainen. Deze trainingen calculeer ik in als extra KT, na drie weken wordt het gewone KT. Ook ga ik na deze 3 weken ga ik weer beginnen met BJJ/Judo en vervangen mijn bokstrainingen.
Daarnaast ben ik enorme fan van de Kettlebell / Sandbag training wat ook prima in mijn trainingschema past.

Huidige stand van zaken:
Gewicht: 68 kg
Lengte: 178 m
Overige krachtstats weet ik volgende week ben (te) lang niet meer in de fitnesszaal geweest.
Startpica:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Voeding:
Qua eten probeer ik me te houden aan het Holy Grail principe van Tom Venuto. Vergelijkbaar met het cycling dieet principe. Precieze voedingsschema ben ik nog aan het uitstippelen maar komt neer op 3 dagen low (25% onder onderhoud) en 1 dag high (20% boven onderhoud). Onderhoud is 2825 kcal.

Supplementen: Whey-eitwitten, BCAA’s, Creatine monohydraat, Omega 3 capsules, Multi-vitaminen

Doelstelling:
Met dit schema wil ik iets meer massa pakken maar vooral ook scherper worden. Mijn BF is nu rond 10%, en ik denk dat 6% zeker mogelijk is. Als ik rond de 70 uitkomt met BF van 6-7% is missie geslaagd. Want ik moet ook nog rekening houden met mijn gewichtsklasse. In de winter ga ik bulken en voor volgende contest sta ik met meer massa.

Training p/w :
Trainingen zijn verdeeld over volgens 3/2, met dag rust ertussen)

KT
• 1 X Survival training (1e 3 wkn) daarna vervangen door KT
• 1 x KT
• 1 x Kettlebell / sandbag training

Cardio
• 2 x Boksen
• 1x Looptraining


Iedereen veel success met de contest en het behalen van jullie doelstellingen !!
 
Ik zou je zwaarder hebben geschat (dat is een compliment;)). Ik zie alleen niet hoe je meer massa gaat pakken me het dieet dat je voor ogen hebt? Succes in ieder geval!
 
Succes! Ik had je zeker ook zwaarder geschat! Komt misschien omdat je al redelijk droog staat!
 
Succes ziet er al goed uit.
 
Gisteren weer een survival training gedaan, met behoorlijk wat afstand tussen de obstakels. Een aantal lastige en mindere lastige onderdelen geoefend die waarschijnlijk ook in de wedstrijd terugkomen. Voor de kenners, swingovers, tarzans, apenhang met obstakels en de meest dodelijk van allemaal, de stokjes. Met veel van deze onderdelen train je constant met bodyweight waarbij je armkracht, techniek, souplesse, conditie en uithoudingsvermogen traint.
Vandaag rust dag wat gezien de hoeveelheid spierpijn echt nodig is.
 
Heel goed fysiek hoor. I smell a concurrent :D
 
Succes! Ik had je zeker ook zwaarder geschat! Komt misschien omdat je al redelijk droog staat!
Thx, mijn BF en definitie zal zeker een rol spelen en misschien heb ik wel hele lichte botten ;)


Ik zou je zwaarder hebben geschat (dat is een compliment;)). Ik zie alleen niet hoe je meer massa gaat pakken me het dieet dat je voor ogen hebt? Succes in ieder geval!
Zal inderdaad lastig worden maar het gaat om hooguit een paar kilo's en ben gewend om na lange rustperiodes de 1e paar kilos er snel bij te hebben. Zoniet zal ik het eetschema aanpassen en iets meer boven onderhouddagen inbouwen.
 
Vandaag rustige duurloop van 60 min. Morgen weer KT.


Heel goed fysiek hoor. I smell a concurrent :D
Dankje maar met met jouw stats (lengte/gewicht) schat ik je toch in op beter klassering.
 
Gewicht en lengte ongeveer hetzelfde
als dat van mij, maar ik moet nog wel even
trainen voor ik zo'n fysiek krijg :p.
Heel netjes
 
die foto uit 2007 vind ik zo cool he

succes
 
Ziet er erg goed uit maat succes! die foto uit 2007 owned wel billetjes inderdaad.
 
Gewicht en lengte ongeveer hetzelfde
als dat van mij, maar ik moet nog wel even
trainen voor ik zo'n fysiek krijg :p.
Heel netjes
Thx, maar jij kan ver komen als je op jouw leeftijd al zo serieus bezig bent. Ik had op die leeftijd nog niet interesse voor BB.

die foto uit 2007 vind ik zo cool he

succes

Ziet er erg goed uit maat succes! die foto uit 2007 owned wel billetjes inderdaad.

Die foto is idd niet verkeerd, zal nu waarschijnlijk niet lukken om in die shape te komen maar ik wil wel in de buurt komen.
 
Gisteren full body workout waarbij ik niet al te zwaar heb getraind maar alle grote spiergroepen zijn aan bod gekomen met setjes van 12,10,8
As zondag mijn allereerste wedstrijd survivalrun wilde dus niet al te zwaar trainen. Volgende week ga ik weer echt zwaar trainen met zwaarder gewicht en minder herhalingen.

Wilde de training eindingen met een paar redelijke zware squats was er een kerel die het fijn vond om oneindig veel bicepscurls in het squatrek te doen, het was al een lange training ben dus ben maar naar huis gegaan. Bicepcurls in squatrek moeten ze echt verbieden, is zwaar irritant :mad:.

{YOUTUBE}http://www.youtube.com/watch?v=qNJiHuQIbmM {/YOUTUBE}
 
heej succes, goed bezig nice fysiek ik had je wel zwaar geschat
 
Gisteren een rustige surival training waarbij ik nog een paar lastige obstakels heb geoefend en wat licht loopwerk. Nu twee dagen volledige rust tot de Survival run wedstrijd van as. zondag. Ga ivm met de wedstrijd wel wat hoger in KH eten om de glyceenvoorraad in mijn spieren te optimaliseren.
 
Heb vandaag mijn eerste survivalrun wedstrijd volbracht. Het was mentaal en lichamelijke werkelijk een uitputtingslag maar ben heel blij met de geleverde prestatie. Zaten behoorlijk wat hoge obstakels (heb licht hoogtevrees) maar ik heb ontdekt dat angst boven spiervermoeidheid gaat. Als je 5 mtr boven een rivier in de touwen hangt dan is de angst om te vallen groter dan het gevoel van compleet verzuurde onderarmen. Best interessant om eens te ervaren.

In een wedstrijd doe je onbewust toch een schepje boven op en in een wedstrijd zoals vandaag die 3,5 uur duurt dan zijn dat toch aardig wat schepjes.
Zoals het nu aanvoelt zal de spierpijn morgen en overmorgen behoorlijk heftig zijn, dus zal morgen 30 min uitfietsen en voor de rest niet trainen. dinsdag hoogstwaarschijnlijk ook off-day en woensdag weer lekker knallen alsof er niets is gebeurd.
 
Wel voor herhaling vatbaar die survivalrun?? 3,5uur is echt wel lang, ik geloof graag dat je morgen alle spieren in je lijf voelt!
 
Wel voor herhaling vatbaar die survivalrun?? 3,5uur is echt wel lang, ik geloof graag dat je morgen alle spieren in je lijf voelt!

Niet op korte termijn maar ik wil volgend jaar misschien nog wel een keer meedoen.
De trainingen en voeding die bij deze sport horen sluiten niet geheel aan op mijn doelstellingen maar gewoon voor de lol meedoen blijft nog wel leuk. Met deze tijd ben ik in de middenmoot geeindigd de winnaars deden er iets meer dan een uur over een volgende keer zal ik niet een veel snellere tijd neerzetten denk ik.
 
de manier hoe jij traint denk je dat dat een goede manier is om als voorbereiding/tijdens dienst te hanteren? Lijkt me opzich goede verhouding tusse cardio en kt.
 
de manier hoe jij traint denk je dat dat een goede manier is om als voorbereiding/tijdens dienst te hanteren? Lijkt me opzich goede verhouding tusse cardio en kt.

Dat denk ik zeker, tijdens de wedstrijden/trainingen doen vaak politie, brandweer en legeronderdelen mee. Deze moeten ook vaak onder zware omstandigheden kracht en uithoudingsvermogen combineren. Deze sport is daar ideaal voor.
 
Back
Naar boven