XXL Nutrition

Bereid 2 of meer eieren in no time! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Kaneel, zoetstof, speculaaskruiden, pindakaas, protein fluff:D
 
Heb nu de cake variant in de oven staan, heb er wat kaneel doorheen gedaan.
Hoop dat ie smaakt
 
Moet de cake ook in de schaal in de oven? op het plaatje lijkt het meer een rechthoek namelijk.
 
lol eieren wassen
 
Moet de cake ook in de schaal in de oven? op het plaatje lijkt het meer een rechthoek namelijk.

Ik heb een cakeblik bedekt met bakpapier, daar het "beslag" in gegoten en dat in de oven gezet ja.
 
voeding

Heey,
Ik doe 2x per week aan fitniss (full body) en ik loop 4 keer in de week hard.
Maar ik heb een paar vraagjes over het eten. Hoe kan ik het beste eten, en wat? Ik eet meestal nu als ik s'ochtends wakker wordt crueslie met halfvolle yoghurt of 2 geroosterde boterhammen met jam/pindakaas/appelstroop. S'middags 3 broodjes (kipfilet, jam, appelstroop/pindakaas) en een appel. En s'avonds pasta en een stukje vlees. Moet ik hier nog iets bij toevoegen of veranderen?

danny
 
Blender is niet nodig
100g Havermout
2 Eiwitten (75g - 90g afhankelijk van de grootte)
150ml Halfvolle Melk

De twee eiwitten in een kommetje een klein beetje loskloppen met een vork, hoeft niet extreem.
De havermout er overheen schudden, melk erbij en roeren met een lepel totdat alles goed gemengd is en er een papje ontstaat.
Hierna kun je kiezen tussen 3 bereidingswijzen:
1. 2 minuten op 750watt in de magnetron.
2. Bakken in een zéér licht ingevetten koekenpan (Pannenkoek)
3. 45 minuten op 185C in de oven (Cake)
Ik zal zo meteen even wat foto's uploaden van de 3 variaties

Edit:
0. Het Beslag:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
1. Magnetron:
102ko7t.jpg

2. Pannenkoek:
http://i54.tinypic.com/34rhac9.jpg
3. Cake:
s3h4jm.jpg


ik heb hem zojuist gemaakt ! perfect gelukt en de smaak was zeker goed! volgende keer wat meer kaneel erbij.

heb het recept ietsjes aan gepast:

140 gram havermout
4 eiwitten + 1 heel ei
100ml half volle melk
klein beetje kaneel

(hier haal ik er 3 uit van ong 20 cm in doorsnee)

de havermout heb ik wel even in de blender gegooid zodat het beslag wat minder "klonterig" is.

tip: roer bij elke pannenkoek eerst het beslag weer even goed door, want ander heb je bij je laatste pannenkoek een soort havermout drap wat eruit komt.

simpel gezegt een heerlijk recept waar je niet al te lang over doe. ik ga dit zeker vaker maken!! dank je:D
 
Ga ze ook eens opnemen, wellicht het recept een beetje aanpassen :) .
Als je cake maakt is suiker eigenlijk een must, voor structuur omdat suiker smelt en daarna bindt en etc. Je kunt het niet echt een cake noemen als je geheel zonder suiker maakt.
Zakje vanille-suiker erdoor pleuren :D (shoot me).
 
Laatst bewerkt:
Sjonge jonge.. Net me eten op, en dankzij dit alweer honger! ;)
 
vroeger deed ik dat altijd maar meestal sprongen mijn eieren omdat ze telang er in zate dus nu gewoon ni de pan :)
 
Ik heb zojuist de cake variant uitgeprobeerd! Ik heb wel wat kleine aanpassingen gedaan:

- Ik heb eerst de havermout in de keukenmachine gedaan, om het fijn te maken. In een cake hoef ik geen grove havermoutvlokken.
- Ik heb er wat natrena zoetstof door gegooid.
- Ik heb er een paar druppels citroensap doorgegooid. Dat doet m'n tante geloof ik ook altijd om de cake nat te houden.
- Ik heb cupcakes gemaakt. Nu was de bereidingstijd ongeveer 34 a 35 minuten op 185 graden Celcius.

Daarna heb ik nog wat chocoladesaus gemaakt van Isolaat perfection naturel, cacoapoeder en zoetstof.

Resultaat:



Deze hou ik er zeker in als ontbijt! Gewoon met 12 cupcakes tegelijk klaarmaken.

Foto op 04-07-2012 om 22.38.jpg
 
Met eieren wassen bdoel ik gwn de ei met schil wassen jwz.

Oke, maare ik doe het altijd.

Als ik naar me werk moet ofzo doen ik ze gwn in me brood met tomaat en komkommer etc.

Smaakt echt gwn naar een gebakken ei zonder olie :P

geweldig hoe jullie eieren schillen
 
Heb zelf een hele tijd dagelijks een van die varianten gegeten :D
 
Ik eet dagelijks de pannenkoek variant als ontbijt! Zojuist nog.
 
Blender is niet nodig
100g Havermout
2 Eiwitten (75g - 90g afhankelijk van de grootte)
150ml Halfvolle Melk

De twee eiwitten in een kommetje een klein beetje loskloppen met een vork, hoeft niet extreem.
De havermout er overheen schudden, melk erbij en roeren met een lepel totdat alles goed gemengd is en er een papje ontstaat.
Hierna kun je kiezen tussen 3 bereidingswijzen:
1. 2 minuten op 750watt in de magnetron.
2. Bakken in een zéér licht ingevetten koekenpan (Pannenkoek)
3. 45 minuten op 185C in de oven (Cake)
Ik zal zo meteen even wat foto's uploaden van de 3 variaties

Edit:
0. Het Beslag:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
1. Magnetron:
102ko7t.jpg

2. Pannenkoek:
http://i54.tinypic.com/34rhac9.jpg
3. Cake:
s3h4jm.jpg

Ik heb deze gemaakt en het smaakt echt nergens naar haha. Ik deed er kaneel in, mischien had ik zou in moeten doen. Ik wil het echt lekkerder maken want dit is een perfecte maaltijd. wat voor kruiden enzo?
 
Ik heb deze gemaakt en het smaakt echt nergens naar haha. Ik deed er kaneel in, mischien had ik zou in moeten doen. Ik wil het echt lekkerder maken want dit is een perfecte maaltijd. wat voor kruiden enzo?

Het is ook echt een basis recept. Je kan het helemaal naar eigen wens aanpassen bijvoorbeeld:
Pindakaas erdoor
Banaan erdoor
Whey (met smaak) erdoor
Appel stukjes erdoor
Speculaas kruiden erin doen
000426150_002_134143_200.jpg


(bijna) alles kan!
 
Of je giet er wat saus of siroop over.
 
Pindakaas! Hoe kon ik dat nou niet zien. Ik ben gek op pindakaas dus dat zal ik proberen.
 
Back
Naar boven