AndroidHealthClinic

bereiden van koolvis

Bezoekers in dit topic

JimmyH

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
29 feb 2004
Berichten
1.908
Waardering
0
hoe doen jullie het,, ik heb het al een keer gekookt en gebakken,, en alle 2 de keren was het een taai stukje rubber/vis geworden,, iemand tips ?!
 
In de koekepan, beetje meel en viskruiden erop en rustig laten bakken.
 
Ik kook of bak het altijd en meng het door mijn groenten.
 
als ik t eet is t ook in magnetron en nee..vind t alles behalve lekker

altijd zon hard randje omheen of juist te melig
 
tis vieze troep,, tis toch maar goed dat het zo gezond is (of juist niet voor die koolvis)
 
In een schaal gooien, gewoon bevroren, klein bodempje water erbij, zout erover, afdekken en 10 minuten in de magnetron.
 
Wat hebben jullie toch met die magnetron?? Zoiets verknoeit je eten gewoon. Valt me op dat voor het bereiden van zaken veel Nederlanders de magnetron gebruiken. No offense maar wel slechte gewoonte beste noorderburen :D

Ik weet wel dat het snel moet gaan maar je kan best het volgende doen. Vermits koolvis redelijk snel uit elkaar valt kan je het even inwrijven met bloem, eventueel wat paneermeel en eigeel. Bakken in olijfolie met klein beetje boter zodat de olijfolie niet té heet wordt. Meteen dichtschroeien. Viskruiden erop. Look, peper en zout erop. Eventueel een kleine scheut als je nog witte wijn moest hebben staan. Ajuintjes, kerstomaatje en peterselie erbij.
Word geserveerd met aardappelpuree (of rijst). Nadien kan je het nog even kort in de oven zetten.
 
Koolvis vind ik te vissig. Bij de dirk van de broek kan je ook kabeljauw halen. Dat is malser en smaakt ietwat beter. Tis trouwens wel iets duurder.

Vis bereiden:

Olijfolie voorverwarmen
Stukje vis om en om in de bloem tot deze goed bedekt is
Vervolgens kruiden (zout/peper/viskruiden of wat je wil)
Bak vervolgens de stukjes aan beide kanten ongeveer 5 tot 10 minuten

Goede anti-aanbakpan gebruiken, die bloemlaag plakt als de ziekte. . .

succes!
 
Verdorie Vince, je was me voor :P
 
Vince zei:
Wat hebben jullie toch met die magnetron?? Zoiets verknoeit je eten gewoon. Valt me op dat voor het bereiden van zaken veel Nederlanders de magnetron gebruiken. No offense maar wel slechte gewoonte beste noorderburen :D
Sommige mensen moeten nu eenmaal werken en hebben niet de hele dag om in de keuken te staan, tsss.... :rolleyes:

J/K :D Pure gemakzucht, geldt iig voor mij.
 
Ik kook de koolvis altijd.. doe er niets aan.. niet zeuren, maar eten
 
Als je precies de tijd pakt die op de doos staat : 7 minuten in een afgedekte magnetron bak voor 2 stukken koolvis. Doe er wat zout en peper en viskruiden op en laat het na afloop een paar minuten in de magnetron staan. Dan is het redelijk goed te eten. :)
 
Vince zei:
Wat hebben jullie toch met die magnetron?? Zoiets verknoeit je eten gewoon. Valt me op dat voor het bereiden van zaken veel Nederlanders de magnetron gebruiken. No offense maar wel slechte gewoonte beste noorderburen :D

Ik weet wel dat het snel moet gaan maar je kan best het volgende doen. Vermits koolvis redelijk snel uit elkaar valt kan je het even inwrijven met bloem, eventueel wat paneermeel en eigeel. Bakken in olijfolie met klein beetje boter zodat de olijfolie niet té heet wordt. Meteen dichtschroeien. Viskruiden erop. Look, peper en zout erop. Eventueel een kleine scheut als je nog witte wijn moest hebben staan. Ajuintjes, kerstomaatje en peterselie erbij.
Word geserveerd met aardappelpuree (of rijst). Nadien kan je het nog even kort in de oven zetten.

Leuk recept... als je BULKT! :o Sorry bro, maar zo lust ik er nog wel een paar... kipfilet in paneermeel gefrituurd etc. :p
 
Roerbakken met groente en kruiden (kerrie bijvoorbeeld). Al dan niet wat rijst erbij en klaar.

Totale bereidingstijd (inclusief voorbereiding, wassen, snijden en ontdooien) 15 minuten maximaal (en dat is inclusief basmatirijst (10 minuten snelkook, dat wel))

Als je een dubbele portie maakt dan duurt het opwarmen de volgende dag bijna net zo lang.
 
Laatst bewerkt:
Thx voor alle tips :thumbs: ,, ik zal ze vanavond en de komende avonden eens uit gaan proberen.
 
gezond koken doe je het makelijkst met een steamer.....zo een ding kost ongeveer 50 €......geen boter of olie...gewoon bevroren in het bakkie.....25 minuutjes steamen en eten.
Je moet je eten niet in het oog houden of niets......opzetten en wachten op de ping zoals de microgolf.......met een steamer is je eten niet zo droog als het klaar is :)

Damn.......het lijkt wel alsof ik aandelen heb in die krengen...hehehe :lol:
 
kingnbajam zei:
Leuk recept... als je BULKT! :o Sorry bro, maar zo lust ik er nog wel een paar... kipfilet in paneermeel gefrituurd etc. :p

ja en bij de Mac hebben ze ook heerlijke mcfish met verse kabeljauwfilet :D
 
Tja, voor mij ist puur omdat ik niet de tijd/zin/talent heb om te koken.

Bevroren vis in een schoteltje, wat water bijdoen, klein klein beetje olie, provencaalse kruiden erop. 7min tegen 750Watt. omdraaien, twee in stukken gesneden tomaatjes erbij kappen, en dan 5min tegen 1000Watt.

Hoef er niet naar te kijken en het is redelijk lekker...
 
Back
Naar boven