XXL Nutrition

Bereiding Kip tijdens de “Cut” (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Looney-_-

Cool Novice
Lid geworden
28 jul 2020
Berichten
73
Waardering
28
Lengte
1m87
Massa
81kg
Vetpercentage
12%
Goedenavond, Ik ben aan het cutten en dan ben ik extra nauwkeurig met wat ik eet. Ik eet onder andere 2 keer kip per dag. In de middag neem ik Roasted Kipfiletblokes - Paprika Chili (250gram) van MuscleMeat. En dan in de avond neem ik nog eens 250gram. De kip in de avond eet ik altijd gewoon met m’n ouders. Ik weet dat het in bakboter wordt bereid vanwege de jus. Nu vroeg ik zojuist hoeveel bakboter er eigenlijk in de pan ging en dat is (maarliefst?) 50gram, daar zitten zo’n 440 kcal in. Nou vroeg ik mij eigenlijk af hoeveel kcal bakboter er in de 250gram kip trekt. Mijn ouders zelf zijn geen fan van kip dus die eten ander vlees en een mindere hoeveelheid. De jus dat overblijft wordt over het eten gedaan (niet bij mij.) Wat raden jullie aan? Kan die bakboter geen kwaad of is het beter om zelf te bereiden met pamspray/olijfolie/Musclemeat?
 
Ik denk dat er niet zo veel intrekt, indien je geen grootse plannen hebt (wedstrijd/fotoshoot/ikweetnietwat) kan je de kip wat afdeppen met keukenrol als het vet je echt stoort.
 
Mijn advies zou zijn om voor je avondeten gewoon een gemiddelde aan calorieën (eiwitten, koolhydraten en vetten) te rekenen, en je nog niet al te druk te maken om de details zoals chrash al zei. Het zal per dag verschillen, maar dat doet je energieverbruik ook.

Naar gelang je resultaat kun je altijd bijstellen of strikter worden (alles zelf gaan bereiden).

In dat laatste geval kun je kipfilet goed pocheren (dus garen in water wat net niet kookt). Dan blijf het lekker mals en kun je eventuele vetten gedoseerd toevoegen.
 
bakken in pamspray, 50 gram boter is ook niet echt gezond
 
Voor bakken wordt meestal 1 eetlepel per persoon gerekend. Dat is 15 gr. Dus op zich om voor 3 personen te bakken is Dat " redelijk normaal"
Er blijft jus achter en als je vlees heet bakt schroeit t Net een dicht. Je zal er dan iets van 5 gram van opeten in je vlees als je geen jus neemt. Maar als zit altijd al zo is middelt t wel uit.
Anders zelf bakken.
 
Je kunt ook cutten en 'gewoon' mee eten bij je ouders he? Die afwisseling bij het avondeten en het niet echt moeten nadenken over wat je gaat eten helpen je nou juist mentaal heel erg. Je kunt dan 150-200 gram groente, 100 gram carbs(aardappel/pasta/rijst) en 150-200g vlees/vis gewoon opscheppen en hebt dan een maaltijd van tussen de 600-800 kcal. Zit je een keer wat hoger dan ga je een rondje wandelen.

'Anders' eten bij mijn ouders heb ik ook een tijdje gedaan en dat was voor ons allemaal onprettig. Elke keer rekening met elkaar moeten houden.... samen eten is beter tov die 150kcal die je max kunt besparen met je generic droge kip ;)

Kip pocheren zoals Japio zei en grillen (met het wafelijzer kan ook, BBQ is the best) is mijn favoriet als het om generic kip gaat. Droge kip is lang geleden, want ik gooi er tegenwoordig altijd kruiden bij of een sausje (light). Je cut moet net zo lekker zijn als de bulk imo, alleen gewoon wat minder eten.
 
Back
Naar boven