Fitness Seller

berekenen van vetpercentage (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ddr

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
21 feb 2007
Berichten
45
Waardering
0
Hey, iedereen.

Ik had graag geweten hoe ik mijn vetpercentage kan te weten komen.
Als iemand me hier bij kan helpen??????

En wat is het ideale percentage voor (redelijk)droog te staan.
Met droog bedoel ik: mijn sixpack moet goed zichtbaar zijn:D

Alle hulp is welkom en alvast bedankt op voorhand;)
 
BODY FAT CALCULATOR
Hier kun je je percentage zelf berekenen maar ik denk wel niet dat het zo heel nauwkeurig is, beter kan je een huidplooimeter gaan kopen.
 
Ik weet alleen antwoord te geven op je eerste vraag

Dmv een huidplooimeter. Je moet dit wel kunnen en het beste is om op 4 punten te meten. Ik adviseer dit te laten doen door iemand dier dit nauwkeurig kan. Laatst een Baseline aangeschaft van f#cking 45 eurotjes, maar ik vertrouw mijn metingen niet.

Electrische vetmeter. Ik adviseer om rond dit getal een kleine schommeling te houden. En meet met verschillende goede vetmeters. Stap gerust eens een fitnessspeciaalzaakbinnen en vraag of je zo'n ding vast mag houden.

Het mooiste is om zelf een goede te kopen, niet zozeer voor de betrouwbaarheid van gegevens, maar eerder om je progressie bij te houden. (een extra stimulans)
Ik zelf heb een Tanita weegschaal Innerscan BC-543. Ben er tevreden mee en kan er iedere week / maand zien hoe ik er voor sta. Prijs: 129,-

Ook kan je het dmv van verschillende sites laten bepalen door middel van je gewicht en omtrek taille in te vullen. Maar als dat de enige, juiste methode is, dan zat ik op 11%. Niet betrouwbaar dus.

Goodluck! :cool:
 
Gewoon blijven afvallen + trainen totdat je tevreden bent met je spiegelbeeld. Wat maakt het percentage nou uit?

Gedeeltelijk :thumbup:

'T is alleen voor een goed voedingsschema wel makkelijk (lees: noodzakelijk) om te weten wat je vetvrije massa is, en daar heb je je vetpercentage bij nodig ;)

Bij pak 'em beet 12% beginnen je buikspieren te schemeren!
 
Hey, iedereen.

Ik had graag geweten hoe ik mijn vetpercentage kan te weten komen.
Als iemand me hier bij kan helpen??????

de meest simpele methode: Berekening vetpercentage


En wat is het ideale percentage voor (redelijk)droog te staan.
Met droog bedoel ik: mijn sixpack moet goed zichtbaar zijn:D

Alle hulp is welkom en alvast bedankt op voorhand;)

sub-10%
 
Gewoon blijven afvallen + trainen totdat je tevreden bent met je spiegelbeeld. Wat maakt het percentage nou uit?
dan kun je zien of je geen vvm kwijtraakt en als dit wel gebeurd kun je dus je voedingsschema of trainingsschema aanpassen...

4 punts methode is imo niet echt betrouwbaar.
 
dan kun je zien of je geen vvm kwijtraakt en als dit wel gebeurd kun je dus je voedingsschema of trainingsschema aanpassen...

4 punts methode is imo niet echt betrouwbaar.

En wat is dan eigenlijk de ,zeer betrouwbare en nauwkeurige,methode waarmee jij hebt vastgesteld dat je precies op 8,4 % staat?
 
Back
Naar boven