MuscleMeat

berekening hoeveel proteine (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

beached whale

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
27 feb 2003
Berichten
3
Waardering
0
Hoi allemaal!

Ik wil graag uitrekenen hoeveel eiwit ik nodig heb, op de dag dat ik kracht en cardio doe, op de dag dat ik alleen cardio doe en op de dag dat ik niet sport.

Moet ik dat berekenen over mijn totale lichaamsgewicht of over mijn lichaamsgewicht na aftrek van het vetpercentage? Ik kom op sites namelijk steeds verschillende rekensommen tegen.

Is er ook voedsel met hoge proteinewaarde dat na een training gegeten kan worden i.p.v. wheyshake, ofwel: voedsel dat ook heel snel opgenomen wordt?

Alvast bedankt voor jullie reactie.
 
Hé...das een bekende :)

In principe is het 2x je vetvrije lgw. Het probleem is echter dat jij gaat afvallen, wat betekend dat als je een zwaar dieet wilt gaan volgen, die eiwitbehoefte omhoog gaat. Statistisch gezien zou het dan op 3,3gr/ kg vetvrije lgw komen. Maar dit is alles niet echt objectief. Het is slechts een vuistregel, maar er zit veel verschil per persoon. Ik zit zelf tijdens mij opbouwfase (bulk zeg maar) rond de 4gr per kg lgw. Daar reageer ik gewoon veel beter op. Is dus ietsjes meer dan de standaard, niet!?

Nee, er is geen vast voedsel dat sneller is dan whey. De enige snellere optie die je hebt zijn aminozuren...maar dat is ook geen vast voedsel. Het beste kies je gewoon voor een beetje whey, en die zou je in dat geval wel kunnen mixen met vaste voeding. (voor een shake bvb whey en kwark). Of gewoon je whey shake, en daarna je maaltijd.

Keep up the good work :thumb:
Je hoort nog van me.
 
Laatst bewerkt:
leuk he.. vrienden onder elkaar...
 
wat eet je nu dan? kunnen we wel t een en ander uti opmaken
 
Back
Naar boven