XXL Nutrition

Bescherming voor tanden

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rhinoceros

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
6 jan 2013
Berichten
398
Waardering
17
Heeft iemand van jullie ervaring met tanden bescherming voor tijdens het trainen? (Voor in de gym, niet voor bij het boksen)
 
Laatst bewerkt:
Voor als het skullcrushen misgaat? ???
 
Heeft Jay Cutler niet zo'n ding gepromoot? Armourbite...
 
Ah op die fiets. Hebben ze daar geen speciale soort bitjes voor? Ik zou het even aan de tandarts zelf vragen.
 
Heeft Jay Cutler niet zo'n ding gepromoot? Armourbite...

Thanks, dat is al in de goede richting.

Ah op die fiets. Hebben ze daar geen speciale soort bitjes voor? Ik zou het even aan de tandarts zelf vragen.

Ja, die worden op maat gemaakt. Een 'zachte' kost rond de 150 euro en een 'harde' 300 euro. Ik wou eigenlijk iets goedkoper beginnen ..
 
zakdoek in je mond :D
boksbitje
google
 
Een natte spons met aminozuren erin tussen je mond en dan als je dorst hebt nog harder bijten zodat je gelijk toevoer van aminos krijgt.
2 vliegen in een klap.
 
Waarom bijt je op je tanden tijdens het trainen?
 
Hockeybitje bij de drogist?
 
Waarom bijt je op je tanden tijdens het trainen?

Even random ge-googled, ik ben blijkbaar niet de enige:


Je ziet me zo in de gym -> :D

Hockeybitje bij de drogist?

Dat is een oplossing, zoals een boksbitje, maar toch wel erg groot en lomp. Het beschermt ook de voorste tanden, wat niet nodig is. Ik heb al een paar bitjes gevonden nu, zoals die ArmourBite, die speciaal voor fitness en de achterste tanden gemaakt zijn.

Maar blijkbaar heeft niemand hier echt ervaring mee?
 
steek je tong ertussen. Deed ik ook, dan leer je het wel af :D
 

Jerry Ward (bios3) had zoiets getest een aantal maanden geleden. Zat wel tussen je kiezen, niet tussen je voortanden.

http://www.youtube.com/watch?v=l3RkKLHOH8I

Thanks!
Dat is de Newage Performance 5DS (of 6DS) Mouthpiece. Die is idd speciaal voor non-contact en beschermt tegen 'te hard op je tanden bijten'. Die 5DS komt op ongeveer 50 euro, it might be worth to try. :)
 
Thanks!
Dat is de Newage Performance 5DS (of 6DS) Mouthpiece. Die is idd speciaal voor non-contact en beschermt tegen 'te hard op je tanden bijten'. Die 5DS komt op ongeveer 50 euro, it might be worth to try. :)

Ben zelf ook een knarser, dus overweeg ook zoiets te testen. Als je hem koopt, drop hier dan je review!
 
heb vroeger toen ik nog aan judo deed een bitje gehad (doorzichtig)
deze heb ik bij de tandarts laten maken, geen idee alleen wat de kosten hiervan waren
 
Ik knars ook met mijn tanden (bruxise). Hoewel ik het meeste 's nachts doe betrap ik mezelf er overdag ook wel eens op. Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar bij mij komt het door een combinatie van medicijngebruik en spanningsregulatie (stress afvoeren).
Ik heb een bitje door mijn tandarts laten maken. Was ruim 200 euro kwijt.
Dit bitje wordt door mij 's nachts gedragen en het moet dan ook kunnen blijven zitten zonder dat je het 'vast' moet bijten.
De kosten van afgebroken tanden zijn uiteindelijk vele malen hoger.

Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven