Fitness Seller

Bestaan er wafel recepten op basis van meel, dextrose en eiwit ?

Bezoekers in dit topic

memo951

Novice
Lid geworden
10 jan 2018
Berichten
12
Waardering
0
Lengte
1m81
Ik vroeg mij af of er een recept bestaat om wafels te bakken op basis van meel, dextrose en eiwit van eieren?

Ik wil suiker vervangen door dextrose poeder omdat ik de wafels vooral na het sporten wil nuttigen. Het moet eiwitrijk zijn dus dacht ik aan ei-eiwit die je in flessen kunt kopen.

Wat meel betreft is tarwemeel ok, tenzij ik iets anders kan gebruiken, glutenvrij?

Zuivel (melk) wil ik vermijden omdat ik het niet goed verdraag, dus een plantaardig alternatief zou ideaal zijn.

Verder mag er praktisch geen vet aanwezig zijn, direct na het sporten hou ik het vooral bij koolhydraten, dextrose en eiwit.

Kent iemand een goed recept?
 
want dextrose is geen suiker?
 
  • Like
Waarderingen: 040B
:roflol::roflol::roflol:

Mannen, ik begrijp dat het een spannende periode is met Sinterklaas en dan ooo nog kerst en Oud & Nieuw. Denken jullie wel een beetje aan je bloeddruk alstublieft?
 
:roflol::roflol::roflol:

Mannen, ik begrijp dat het een spannende periode is met Sinterklaas en dan ooo nog kerst en Oud & Nieuw. Denken jullie wel een beetje aan je bloeddruk alstublieft?

Slaat nergens op.
 
Net zoals jouw wafelrecept idee. ;)

Als je stats kloppen moet je gewoon vreten, vreten en nog eens vreten.
 
1,81 m en 59 kg :eek: --> oliebollen als post workout zou een beter idee zijn. :o

OT:
Ingrediënten (+- 3 wafels)

  • 4 eiwitten (of 130g vloeibaar eiwit)
  • 1 scoop eiwitpoeder naar keuze, (vanille of choco is nice).
  • suiker (of dextrose) naar smaak. Kan ook met zoetstof.
  • 40g tarwemeel (of ultra fine oats, rijstmeel etc. kan ook)
  • 30ml (soja) melk of lactosevrije melk
  • 1/2 theelepel bakpoeder
  • Een klein beetje olie voor het invetten
Bereiding
Verwarm het wafelijzer voor op de hoogste stand. Doe de verschillende ingrediënten bij elkaar in een maatbeker en meng ze.
(gebruik je gewone havermout, maak dan alles fijn met een staafmixer, zodat er geen grote stukken havermout meer in het beslag zitten. Zo wordt de havermout goed gaar en mengen de producten)

Smeer de platen van het wafelijzer in met een beetje olie en giet het mengsel erin. Doe het wafelijzer dicht en laat je wafels ongeveer 3-4 minuten bakken.

Als ze goudbruin zijn, kun je ze eruit halen.
 
4 liter volle melk chuggen , 59 kg is in dit geval echt laag
 
Jij hebt beste ondergewicht man. Ik zou je aanraden om je eens goed te verdiepen in bulken..
 
Back
Naar boven