Fitness Seller

Bestaat er zoiets als teveel eiwit?

Bezoekers in dit topic

Oke ik vraag het aan jou. Stel je voor je hebt geen calorie overschot, en je eet wel 500 gram eiwitten. Je lichaam neemt niet alle 500 gram eiwitten op. Wat doet je lichaam met de overige eiwitten?
Dat doet het wel, ze worden alleen omgezet in glucose in plaats van als aminozuur gebruikt te worden, in feite worden het dus gewoon dure carbs :)

• Like
Waarderingen: SB79 en Shadow Project
Nee, een teveel aan eiwit plas je gewoon uit. Zelf heb ik als ik bijvoorbeeld een te groot overschot heb van een van de macro's dit ook aan eiwit. Ik houd gewoon veel van eiwitrijke producten..
ja is goed, nu weer terug naar eigenkracht.nl

• Like
Waarderingen: Sanca Saxon
Mijn ervaring is dat je beter hoog kan zitten in eiwit dan te laag. Hoog=droger blijven. Als je meer eiwit neemt heeft dat op je lichaam ook een thermisch effect (netto verbrand je lichaam meer kcals wanneer je 100gr eiwit neemt tov 100gr carbs).

Kijk naast de eiwitten eens naar welke groenten en mineralen je neemt.. Hier is vaak veel winst te behalen.

te lang te hoog zitten in eiwit kan testosteron verlagen en wellicht je levensduur iets verkorten (dit is echter altijd confounded met kcal though)

Mijn ervaring is dat je beter hoog kan zitten in eiwit dan te laag. Hoog=droger blijven. Als je meer eiwit neemt heeft dat op je lichaam ook een thermisch effect (netto verbrand je lichaam meer kcals wanneer je 100gr eiwit neemt tov 100gr carbs).

Kijk naast de eiwitten eens naar welke groenten en mineralen je neemt.. Hier is vaak veel winst te behalen.

Dat thermische effect is verwaarloosbaar.. "te" hoog in eiwitten is sowieso beter dan te laag, maar denk niet dat je droger blijft van een skyhigh eiwit dieet t.o.v. een normaal dieet..

Maxfit heeft gelijk.

Het eten van veel eiwitten (300gram per dag) is hoogstwaarschijnlijk niet schadelijk. Er is geen bewijs voor.

Off topic: ik snap niet waarom sommige guys hier zo stoer willen doen. Als je gezond eet en traint ben je al stoer. Geen reden dus om te internetgangsterren.

Paracelsus zei dat vergif in alles is, alleen de dosering bepaald of iets giftig is of niet.

Oke ik vraag het aan jou. Stel je voor je hebt geen calorie overschot, en je eet wel 500 gram eiwitten. Je lichaam neemt niet alle 500 gram eiwitten op. Wat doet je lichaam met de overige eiwitten?

Die plas ik toch uit? ofniet?

so much confusion.

• Like
Waarderingen: cnh en Shadow Project
Denk dat mensen denken dat je droog blijft door hoog eiwitten ipv hoog carbs omdat je door hoog carbs meer vocht vasthoud??

ik neem zelf vaak 2.5 a 3gr eiwit per kg lichaamsgewicht. Zowat je hele lijf en de processen worden als ik me niet vergist opgebouwd uit aminozuren. Overige eiwitten worden deels dan hiervoor gebruik en natuurlijk bij een flink overschot word het opgeslagen als vet(naar mijn weten). Zoals al eerder gezegd anders zou iedereen zich gewoon suf vreten aan eiwit bronnen. Kijk gewoon hoe je lijf reageert op het aantal eiwitten wat je neemt. Speel ermee. Gaat het goed neem je wat meer, krijg je last van teveel eiwitten of ga je ineens vetter worden verlaag je gewoon weer iets. Kunnen 100.000 onderzoeken zijn naar iets, maar blijft een spelletje om te kijken waar je lijf wel of niet goed op reageerd naar mijn mening;)

• Like
Waarderingen: Gast 147539
ik neem zelf vaak 2.5 a 3gr eiwit per kg lichaamsgewicht. Zowat je hele lijf en de processen worden als ik me niet vergist opgebouwd uit aminozuren. Overige eiwitten worden deels dan hiervoor gebruik en natuurlijk bij een flink overschot word het opgeslagen als vet(naar mijn weten). Zoals al eerder gezegd anders zou iedereen zich gewoon suf vreten aan eiwit bronnen. Kijk gewoon hoe je lijf reageert op het aantal eiwitten wat je neemt. Speel ermee. Gaat het goed neem je wat meer, krijg je last van teveel eiwitten of ga je ineens vetter worden verlaag je gewoon weer iets. Kunnen 100.000 onderzoeken zijn naar iets, maar blijft een spelletje om te kijken waar je lijf wel of niet goed op reageerd naar mijn mening;)

brb even 50 jaar t*ring veel eiwit eten om te kijken hoe mn lichaam erop reageert
lekker ermee spelen

te lang te hoog zitten in eiwit kan testosteron verlagen en wellicht je levensduur iets verkorten (dit is echter altijd confounded met kcal though)

is dit actually relevant of gewoon menno mosselmans die weer eens hip probeert te doen door iets opvallends te roepen

86% MEER SPIERMASSA DOOR TE TRAINEN VOLGENS JE CIRCADIAANSE RITMUH

brb even 50 jaar t*ring veel eiwit eten om te kijken hoe mn lichaam erop reageert
lekker ermee spelen

619.jpg

• Like
Waarderingen: Pleurklaat
Terug
Naar boven