MuscleMeat

Bestaat het ideale fitnesslichaam?

Bezoekers in dit topic

mangler

Novice
Lid geworden
27 nov 2015
Berichten
9
Waardering
0
Lengte
1m68
Massa
56kg
Vetpercentage
10%
Vroeger op school (lees 5 jaar geleden) zat er een fitnesser bij mij in de klas en hij zei altijd dat ik echt moest fitnessen, dat ik snel breed zou worden, zeker omdat ik klein was.
Ik heb dit altijd met een korrel zout genomen, ookal had hij wel verstand van krachttraining.

Nu 5 jaar later op mijn werk, heb ik al van 2 collega's, die ook aan krachttraining doen, de opmerking gekregen dat ik echt moet fitnessen, dat er duidelijk potentie in zit.

Ik sta er erg sceptisch tegenover aangezien bij mijn weten er enkel maar mensen zijn die erg veel geluk hebben met hun genen & daardoor op wat dan ook van voeding keihard groeien en zelfs dit zijn er maar heeeeel enkelen.

Maar aangezien dit nu al 3 personen zijn, vraag ik me toch echt af hoe ze hier op komen, zit er dan toch iets van waarheid in?
Kàn men dus op een bepaalde lichaamsbouw bepalen of iemand snel zal groeien of niet?

Ik zit zoals aan mijn stats te zien is aan 1.68m op 56kg.
Verder eet ik wat ik wil, ik kom geen gram bij. (Enkel de keren dat ik zelf thuis wat 'krachttraining' (lees rommelen met gewichten zonder correcte voeding en/of schema's) deed zat ik op 59.8kg.

Ik ben benieuwd wat jullie van dit vreemd verhaal vinden.

Alvast bedankt. :)
 
eten wat je wil en niet bijkomen kan. Eten hoeveel je wil en niet bijkomen niet.

Als je niet bijkomt eet je gewoon niet veel.
 
Laatst bewerkt:
Het is wel zo dat kleine mensen sneller buff uitzien
 
johnyjordaan, hier ga ik gerust mee akkoord. Mijn voeding is nooit in orde geweest en ik geloof zeker ook dat ik wel deftige resultaten had bereikt als ik een deftig voedingsschema had gehad. Het was meer bedoeld op het verschil tussen mensen die van 2x/week friet dik worden terwijl ik bij wijze van spreken gerust elke dag friet zou kunnen eten. ;) Verder gaat het daar ook niet over maar eerder over hetgeen hun zeggen. :P

Vieze jij , ik vond dit ook vreemd, vandaar dat ik het hier eens post, misschien dat jullie toch zeiden dat een bepaalde 'soort' lichaam sneller groeit als een andere.

Verder vind ik het gewoon erg straf dat 3 mensen, die mekaar niet kennen, dit zeggen..
 
Alles kunnen eten wat je wilt zonder aan te komen, heeft niets te maken met goede BB-genen in ieder geval. Zal denk ik meer te maken hebben met dat je al ietwat gespierd of atletisch uitziet zonder te trainen.
 
Laatst bewerkt:
Als kunnen eten wat je wilt zonder aan te komen, heeft niets te maken met goede BB-genen in ieder geval. Zal denk ik meer te maken hebben met dat je al ietwat gespierd of atletisch uitziet zonder te trainen.

Op 59 kg? :roflol:
 
imnewhere , bedankt voor jou reactie. :)
Zou inderdaad een mogelijkheid kunnen zijn vanwaar de opmerkingen komen. Aan 9% VP is een six pack en een beetje borst uiteraard erg snel zichtbaar.

Pren , je kan er om lachen, ik wil ook niet de uitstraling geven alsof ik een bodybuilder ben, verre van zelfs. Maar de reacties moeten wel ergens van komen
 
Vraag aan de mensen die het zeggen waarom ze het zeggen. Die kunnen beter antwoord geven dan een vreemde via een forum.
 
Ik heb in ieder geval al het antwoord op mijn vraag gekregen, het ideale fitnesslichaam bestaat dus niet. :P
Meer moest ik niet weten. :)
Hartelijk bedankt voor de reacties! ;)
 
of plaats een foto
 
Voordat je kunt zeggen of zoiets al bestaat of niet, zul je eerste eens heel exact moeten definiëren wat een ideaal fitnesslichaam nou precies is.
 
1m68 en 59 heel droog kan er atletisch uitzien.

reid.jpg


Pren , je kan er om lachen, ik wil ook niet de uitstraling geven alsof ik een bodybuilder ben, verre van zelfs. Maar de reacties moeten wel ergens van komen

Mensen verwarren droog met atletisch.
 
KategorieC, dit gaf ik dus ook als antwoord destijds op school, dat hij misschien bedoelde dat je sneller breed LIJKT als je kleiner bent. & Hij zei echt dat hij bedoelde dat kleine mensen echt sneller breed WORDEN.

harpep, ik doelde met het ideale fitnesslichaam meer op een lichaam waaraan je echt kan zien dat dat sneller zal groeien dan gemiddeld icm. Goede training en voeding. Aangezien de reacties vroeg ik me echt af of zoiets bestond.

Voor alle duidelijkheid, ik ben echt niet breed ofzo, heb zelfs maar amper getraind, daarom vond ik hun reacties juist zo vreemd.
 
IK heb precies hetzelfde al vaak te horen gekregen. Op mijn werk lopen ook een paar sportschool gasten rond en die hebben ook al vaak tegen mij gezegd dat ik iets met krachttraining/fitness moest gaan doen. Heb het vele jaren aan moeten horen. Hun redenatie was ook dat ik klein ben en doordat de spieren korter zijn dan bij lange mensen groeien ze naar verhouding sneller.

De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik niet goed weet of ik het moet bevestigen of ontkrachten. Als ik hier soms foto's zie van mensen wat ze in een half jaar hebben bereikt dan sta ik soms echt versteld. Maar als ik op de sportschool kijk naar een paar die ongeveer op hetzelfde moment zijn begonnen als ik dan vind ik wel dat ik momenteel al de meeste winst heb geboekt qua spierbouw. Terwijl zij met zwaardere gewichten trainen dan ik, dus ik ben niet sterker ofzow dan dat zij zijn, maar het ziet er bij mij wel anders uit.
 
Heel vaak als mensen zeggen: ik eet wat ik wil en kom niet bij eten ze echt niet veel:) All you can eat sushi eten en dan "maar" 3 rondes eten :D
 
Komt waarschijnlijk door de shirts die je draagt: “Arnold is my smaller brother”, “Bigger is Better”, “Lifting is my middle name”, “Gold’s Gym”, “Deadlifts below 250kg are for pussies”, “Bodybuilding 4 life” en “Don’t talk to me if you don’t lift”.
 
Shut up and squat!
 
Da’s z’n zondagse hoodie.
 
Back
Naar boven