MuscleMeat

beste armen training ? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

hmmm, wat kan ik zeggen, gezien je armen voor een lange tijd niet meer groeit, zou je dan beter niet toch voor iets anders gaan ?
Btw, je traint altijd voor 10 reps hé. Krijg jij dan echt geen pomp ?

zoals ik al zie
heb ik al vele andere programma's geprobeert

en natuurlijk krijg ik heus wel eens een keer "de pomp"
maar ik ga er niet voor trainen, dat ik de pomp wil.
 
momenteel doe ik:
biceps: Twist curls, Seated concentration curls
triceps: dippen, Pressdown

Drop de pressdown, ga dippen close grip benchen en ez-bar extensions doen voor de triceps.
Mijn armen groeiden ook voor geen meter, sinds ik dit doe voor me triceps beginnen ze
eindelijk te groeien, wil natuurlijk niet zeggen dat jij daar ook op reageert maar het zijn
echte massamakers voor de tri's.

En tja voor de biceps houd ik het bij, barbell curls en seated (incline) dumbbell curls.
 
jep die seated concentration curls lijkt me nou ook niet echt een massa bouwer
 
zoals ik al zie
heb ik al vele andere programma's geprobeert

en natuurlijk krijg ik heus wel eens een keer "de pomp"
maar ik ga er niet voor trainen, dat ik de pomp wil.

Maar je moet niet naar de pomp gaan, zo bedoelde ik het niet. Via 'mijn' methode krijg je wel een pomp van, maar dat is onvermijdelijk.

Gewoon eens goe zwaar trainen en tot failure gaan zorgt voor een snelle groei bij mij en misschien bij je ook.

Ik bedoelde niet een 'pompsetje' doen ofzo. Btw, 10 reps lijken me eerder een pomp set dan reps van 4-8.
 
Frenchpress = Lying triceps extensions = Nosebreaker = Skullcrusher
 
Is net weer iets anders, ik doe ze staand met een ez-bar en laat de bar achter me hoofd zakken.
Ik neem hiervoor geen straight barbell i.v.m. de polsen.
okee
ik heb wel eens frenchpress gedaan
want dat lig ik lekker en kan ik het gewicht laten vallen is het me te zwaar word.
maar pak je de triceps bij ez-bar extensions weer anders dan bij frenchpress? nee toch?
 
okee
ik heb wel eens frenchpress gedaan
want dat lig ik lekker en kan ik het gewicht laten vallen is het me te zwaar word.
maar pak je de triceps bij ez-bar extensions weer anders dan bij frenchpress? nee toch?

Ik kan in iedergeval de extensions zwaarder pakken dan de frenchpress.
 
je kan echt wel kracht toename hebben zonder massa toename... Kwantiteit is niet gelijk aan kwaliteit. Waarom zijn bodybuilders anders geen top gewichtheffers denk je --> zo focussen zich zo fel op massa dat de kwantiteit veel hoger ligt dan de kwaliteit.

om een spier te laten contraheren sturen we prikkels naar deze spier. afhankelijk hoe groot de prikkel hoe meer motorische eenheden worden geactiveerd maar nooit allemaal. Door training kunnen we zorgen om zoveel mogelijk motorische eenheden tegelijk te activeren waardoor dus een grotere kracht gegenereerd wordt. Ook het verbeteren van de coördinatie tussen spieren zorgt voor krachttoename. als de agonist samentrekt moet bijvoorbeeld de antagonist zo goed mogelijk ontspannen...

Voor stagnatie tegen te gaan is het soms beter een aantal weken een maximaal krachtschema te volgen en daarna terug aan hypertrofie training te gaan doen...

succes!
 
Drop de pressdown, ga dippen close grip benchen en ez-bar extensions doen voor de triceps.
Mijn armen groeiden ook voor geen meter, sinds ik dit doe voor me triceps beginnen ze
eindelijk te groeien, wil natuurlijk niet zeggen dat jij daar ook op reageert maar het zijn
echte massamakers voor de tri's.

En tja voor de biceps houd ik het bij, barbell curls en seated (incline) dumbbell curls.

Goede oefeningen, naar mijn mening ook echte massabouwers, maar welke reprange hou jij aan, en hoeveel sets? :)
 
afwisseling , supersets . paar weken helemaal geen armen extra trainen.

daarna armen 2x i/d week aanpakken Maa-Do. trisets. er is genoeg te doen om je armen wat te laten groeien.

weet dat het moeilijk word als je al dikke armen hebt
 
Uit mijn (kleine) ervaring tot nu toe is gebleken dat men er goed aan doet om isolatie oefeningen soms een keertje uit te stellen en soms een superset mee te doen.
Je moet ze kietelen....

(Compound oefeningen zo min mogelijk overslaan)
 
misschien zou je het ook in je overall ontwikkeling moeten zoeken. Hoe is het met de ontwikkeling van de rest van je lichaam gesteld? Je lichaam zal proberen een bepaalde balans te houden. Zorg er voor dat je je hele lichaam naar een hoger niveau brengt, zodat je iig meer potentieel krijgt om je armen te laten groeien, als ze dit al niet doen.
 
Back
Naar boven