AndroidHealthClinic

Beste artsen voor TRT?

Bezoekers in dit topic

LeonKG

Cool Novice
Lid geworden
13 dec 2011
Berichten
99
Waardering
1
Hallo,

Ik ben een man van 25 jaar oud.
Ik heb laatst mijn testosteronwaardes laten meten omdat ik last heb van depressie, laag libido, gebrek aan motivatie, constante vermoeidheidsklachten, laag libido en erectieproblemen. Ik loop al lange tijd met deze klachten. Mijn totaal testosteron is 9.4 nmol/l. Mijn huisarts vind het een vrij lage waarde, maar wil zelf geen TRT voorschrijven en vind dat ik daarvoor naar een endocrinoloog of uroloog moet gaan. Ik lees verschillende verhalen hier op het forum. Mensen die met deze waardes TRT krijgen, maar ook verhalen waar 9 nmol/l als prima waarde word gezien. Ik zelf zeg je eerlijk dat ik het niet zie zitten om met deze waardes rond te blijven lopen en zou graag aan de TRT willen. Ik ben bekend met de eventuele bijwerkingen (onvruchtbaarheid en afhankelijkheid voor het leven) maar heb liever dat ik me goed voel en gezonde waardes heb op onnatuurlijke wijze, dan rond blijven lopen met klachten en lage waardes van nature. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die zeggen dat mijn waarde prima is omdat het nog net binnen de range van 9 tot 35 nmol/l valt en denk ook dat het er heel erg aan ligt welke arts ik hiervoor zie. Vandaar mijn vraag: naar welke arts kan ik het beste toe gaan en heb ik de grootste kans geholpen te worden? Ik hoor veel goede berichten over dr. Pim de Ronde, maar zie tegelijkertijd ook dat er mensen zijn die met mijn waardes het advies krijgen niets te doen. Ik wil liever niet zelf dokteren, maar ben ook niet van plan helemaal niets te doen. Alvast bedankt voor de reacties.
 
Laat je dan gewoon doorverwijzen naar een endo?
 
Laat je dan gewoon doorverwijzen naar een endo?
Lang verhaal, maar genoeg ervaring met endocrinologen die niks van TRT weten en hier ook niets mee temaken willen hebben. Zo'n endocrinoloog zoek ik dus niet. Vandaar mijn vraag nogmaals: Welke endocrinoloog/uroloog kan ik hier het beste voor zien?
 
Is nu inmiddels ruim een jaar geleden sinds de laatste post vd topicstarter.
Mocht je dit lezen zou je iets kunnen vertellen over wat je afgelopen jaar hebt ondernomen. Dank je
 
Thierry Hertoghe maar redelijk duur
 
De heer Galen.
 
Back
Naar boven