XXL Nutrition

Beste cardio oefening?

Bezoekers in dit topic

Rik_99

Cool Novice
Lid geworden
16 sep 2016
Berichten
110
Waardering
7
Lengte
1m80
Massa
70kg
Ik ben van plan 2 a 3 keer in de week cardio te gaan doen.
Dit dan 20 a 30 minuten.
Welke cardio oefeningen zijn het best om te doen?
 
Bokshandschoenen aan en 30 minuten achter elkaar de zak proberen te vermoorden.
 
Hangt van je doelen af, over het algemeen wat je zelf leuk vindt om te doen.
 
Hangt van je doelen af, over het algemeen wat je zelf leuk vindt om te doen.
Dit, keuze genoeg maar je moet iets kiezen dat je ook blijft doen, ikzelf hou van een beetje variatie.
 
Oke, bedankt voor de reacties!
Ik ga even wat afwisselen en kijken wat ik fijn vind.
 
Beste Cardio oefening is de oefening die je op voldoende intensiteit het langst volhoudt.

Voor mij zelf is dat een roeimachine
 
Hart- longfunctie (=cardio) wordt alleen getraind waneer intensiteit EN duur voldoende zijn. Met een paar setjes squat voldoe je niet aan de duur voorwaarde, ook als is je intensiteit 100%.
 
Hart- longfunctie (=cardio) wordt alleen getraind waneer intensiteit EN duur voldoende zijn. Met een paar setjes squat voldoe je niet aan de duur voorwaarde, ook als is je intensiteit 100%.
Als ik me niet vergis zijn er studies waaruit blijken dat high intensity oefeningen zoals squats, deadlifts, ed carryover hebben naar het cardiovasculair systeem? Weet het niet zeker. Dat gezegd zijnde was ik maar aan het trollen hoor :D. En mudita ook waarschijnlijk ;).
 
Hoe bedoel je, 20-30minuten met een lege stang oid?

Een 20 rep squat workout is goeie cardio.
Was meer als een grapje bedoeld, maar wat ik hierboven zeg meen ik wel serieus.

edit: Las je bericht die je daarna postte, daar heb je gelijk in. Met 20 rep squats gaat het meer om het effect wat het op je geeft na de training als het ware. Heb hier overigens verder geen harde bewijzen voor.
 
Spieruithoudingsvermogen is niet hetzelfde als cardio imo, al ga je er ook wel flink van hijgen :P
 
Back
Naar boven