AndroidHealthClinic

Beste combinatie krachttraining en HIIT - 4 dagen/week

Bezoekers in dit topic

Keke123

Novice
Lid geworden
31 jan 2018
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
77kg
Beste,

Ik lees geregeld op het internet over dergelijke info zoals de titel aangeeft en andere, maar dit is de eerste keer dat ik echt hierover iets post gezien ik nog maar net lid ben.

Ik beoefen zelf al een 6tal jaar krachttraining. Dit meestal 4 of 5 keer per week. Op dit moment kan ik, mede door het werk en onregelmatige uren, ik 4 keer per week trainen. Ik train op dit moment een splitschema met borst/triceps - schouders/biceps - rug/benen - biceps/triceps.

Kortom: alle spiergroepen 1 keer per week en de armen 2 keer per week. Daarnaast train ik tussendoor mijn buikspieren.

Ik had graag eens gegaan voor een laag vetpercentage. Dit betreft ongeveer 10 procent. Ik heb nog nooit zo laag gestaan gezien ik cardio een 10-15tal minuten na de training doe meer bepaald intervaltraining fietsen: 1 minuut hoge interval gevolgd door 1 minuut op een rustig tempo.

Ik heb niet echt een idee hoeveel mijn vetpercentage nu is, ik vermoed rond de 18 à 20 ongeveer.

Los van het voedingsadvies had ik graag eens geweten hoe ik het best krachttraining (dus zoveel mogelijk spiermassa behouden) combineer met HIIT training (hier thuis( insanity max 30 min)).

Zou het mogelijk zijn om dit doel te bereiken nl. 10 procent vetpercentage met ik zeg maar 2 keer per week krachttraining en dan 2 keer HIIT hier thuis? Of zijn jullie toch liever voorstander van de intervaltraining van ongeveer 15 à 20 minuten dan NA de krachttraining gezien je dan onmiddellijk vet gaat verbranden. Indien ja, zouden jullie dan vermoedelijk overgaan tot fullbodyworkout of lower/upper? Ik ben geen echte fan van ENKEL full body, ik prefereer toch ook altijd enige isolatie-oefeningen voor vb armen...

Graag jullie advies hierover!

Bedankt alvast!


Keke
 
Geen antwoord op je vraag, maar een suggestie om te beginnen:
2x UB, 2x LB, je voeding op orde en dan iets onder onderhoud eten?
 
Wat Mentat zegt: blijf gewoon vier keer in de week trainen en eet onder onderhoud en je komt er ook wel. Als je het sneller wilt laten gaan voeg cardio toe waar je wilt.
 
Back
Naar boven