Fitness Seller

Beste/goedkoopste manier voor dumbbell uitbreiding? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Appelstroop

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
5 jun 2013
Berichten
288
Waardering
138
Lengte
1m97
Massa
85kg
Hoi. Ik heb op dit moment standaard 15 kg dumbbells (totaal). Alleen begint dit te licht te worden dus vroeg ik mij af wat ik moet doen.

Ik denk nu aan twee opties:

1: Zo'n verstelbare dumbbell set kopen, die je erin klikt, schijf draait en de juiste pakt. Betreft deze twijfel ik of ik voorlopig genoeg zou hebben aan een 2x 24kg of beter gelijk voor 2x 40kg kan gaan. Ik ben nog beginner, ik sta aan het begin van het avontuur.

2: Ik heb dus al een halterset/rek incl best wat gewichten. Ze zijn wel vrij groot. Kan dit gebruikt worden als dumbbell? Simpelweg een stang kopen en deze erop doen? Dit las ik in de sticky namelijk maar het klinkt alsof dat toch niet past betreft dat het mijn lichaam raakt met bv de dumbbell bench press of wel?

Thanks!:)
 
Is dit een goede? 2x 40kg. Ik kan m nergens op internet vinden.
Screenshot_20220511-122318_Marktplaats.jpg
is
 
Ken iemand die er 2 van Bowflex heeft, volgens mij ook 2x41kg, geen idee hoe duur die dingen zijn maar zijn wel echt super degelijk :)
Deze ken ik niet.

Huh, ik ben aan het Googlen naar die foto van jou. Active Panther 40kg dumbbells en ik krijg alleen maar standaard schroef dumbbells. Niks wat lijkt op dat plaatje...
 
Ik heb zelf powerblocks, kost wat maar heb je in principe de rest van je leven.
Die heb je in drie stages dus kan je uitbreiden als je geld hebt en aan het volgende level toe bent. Ik had eerst stage 1&2 gekocht maar twee maanden later ook al stage 3. Dusja het kan snel gaan haha.

Sommige van die verstelbare zijn heel groot als je hoger in gewicht gaat waardoor een benchpress bijv lastiger te doen is, hou daar rekening mee.

De goedkoopste optie is om marktplaats in de gaten te houden en daar Dumbbells met schroefdraad te kopen. Kan je altijd weer extra gewichten kopen als je hoger gaat. Maar dit neemt een hoop ruimte in en kost tijd met de juiste gewichten er op doen.
 
Ken iemand die er 2 van Bowflex heeft, volgens mij ook 2x41kg, geen idee hoe duur die dingen zijn maar zijn wel echt super degelijk :)
Deze ken ik niet.

Huh, ik ben aan het Googlen naar die foto van jou. Active Panther 40kg dumbbells en ik krijg alleen maar standaard schroef dumbbells. Niks wat lijkt op dat plaatje...
Raar he! Ik heb me ook sufgezocht maar kan niks vinden. Ik kan ze voor 360 euro overkopen maar hierdoor ga ik twijfelen. Wat denk jij?
 
Ik heb zelf powerblocks, kost wat maar heb je in principe de rest van je leven.
Die heb je in drie stages dus kan je uitbreiden als je geld hebt en aan het volgende level toe bent. Ik had eerst stage 1&2 gekocht maar twee maanden later ook al stage 3. Dusja het kan snel gaan haha.

Sommige van die verstelbare zijn heel groot als je hoger in gewicht gaat waardoor een benchpress bijv lastiger te doen is, hou daar rekening mee.

De goedkoopste optie is om marktplaats in de gaten te houden en daar Dumbbells met schroefdraad te kopen. Kan je altijd weer extra gewichten kopen als je hoger gaat. Maar dit neemt een hoop ruimte in en kost tijd met de juiste gewichten er op doen.
Ahja, wel wat te duur voor mij voor nu. Maar ik wil het liefst simpele schroefdraad maar aangezien ik al 15kg heb, zag ik niet echt zwaardere.
 
Je kunt ook korte halterstangen kopen, en losse schijven.

 
Raar he! Ik heb me ook sufgezocht maar kan niks vinden. Ik kan ze voor 360 euro overkopen maar hierdoor ga ik twijfelen. Wat denk jij?
Dan zou ik persoonlijk die 100 euro meer uitgeven voor bowflex omdat die bekender is.
 
Persoonlijk als ik een product nergens kan vinden zou ik geen 360 euro overmaken naar iemand.
Het staat er ook al sinds eind december op, dus wellicht is er wat mee? En hij zit op een bedrijventerrein. Ik weet het niet
 
Je kunt ook korte halterstangen kopen, en losse schijven.

Ah top! Ja, ik heb nu 30mm stangen. Geen idee hoeveel daar max op kunnen. Zal daar wel ff naar kijken ja.
 
Het staat er ook al sinds eind december op, dus wellicht is er wat mee? En hij zit op een bedrijventerrein. Ik weet het niet
Stuur eens linkje naar de marktplaats post als je wilt? Ik wil wel eens even wat beter kijken voor je of ik ergens iets gevonden krijg.
Maar zelfs op de website van Active Panther staan die dingen nergens, Google images vind je niks eigenlijk nergens op internet zie ik die dingen.
 
Sowieso vind ik Marktplaats altijd maar sketchy, als je bijvoorbeeld kijkt naar dit:

Nieuw is dat setje zo'n 900 euro. Hoezo verkoopt iemand die dingen dan voor 350... Klinkt te mooi om waar te zijn.
Ik moet ook wel eerlijk zeggen dat ik zovaak genaaid ben op dat kut platform dat ik altijd sceptisch ben over alles omtrent Marktplaats.
 
Staat bij Bowflex ook Bowflex op ipv Dumbbell

Bowflex-1090I-Adjustable-dumbbells_pp2.jpg
 
Ik heb zelf al een tijdje die dingen van Bowflex die tot 24 kilo gaan. Echt top dingen gebruik ze nog elke keer. Maar er is wel 1 ding wat je misschien tegen gaat staan.
De schijven niet niet helemaal rond er een soort van spleet in (dit is om de stang erin te schuiven)
Het ding is dan als je bijvoorbeeld dumbbell flyes gaat doen of lateral raises krijg je een soort van rare sweep in je beweging.
En de dumbbells blijven hoe zwaar je ook instelt even groot.
Er zijn tegenwoordig van die verstelbare dumbbells waarbij de schijven wel helemaal rond zijn en als je ze zwaarder instelt ze dan ook groter worden.
Maar daar betaal je dan ook gelijk wat meer voor.
 
Er zijn tegenwoordig van die verstelbare dumbbells waarbij de schijven wel helemaal rond zijn en als je ze zwaarder instelt ze dan ook groter worden.
Maar daar betaal je dan ook gelijk wat meer voor.
Klopt, zoals de Nuobell dumbbells:


 
Stuur eens linkje naar de marktplaats post als je wilt? Ik wil wel eens even wat beter kijken voor je of ik ergens iets gevonden krijg.
Maar zelfs op de website van Active Panther staan die dingen nergens, Google images vind je niks eigenlijk nergens op internet zie ik die dingen.
Heb het al afgezegd. Ik denk ook dat ik nog wel ff vooruit kan met mijn huidige. Beetje impulsief. Zoek maar op verstelbare dumbbells dan vind je het snel.
 
Back
Naar boven