AndroidHealthClinic

beste massa-oefeningen voor schouders?

Bezoekers in dit topic

Sonic1

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
28 mei 2003
Berichten
465
Waardering
0
Beste mensen,

Ik vind dat m'n schouders wat achterliggen zijn op de rest, en vooral de zijkant en de voorkant.
Ik heb mij laten vertellen dat oefeningen zoals de lateral en front dumbbell raises niet de beste oefeningen zijn voor massa-opbouw.

Welke oefeningen zijn dan wél mega voor massa ? :D

grtz
 
zware presses belasten de hele schoudergordel (met name de voorkant).
side raises voor de zijkant of anders upright rows.
voor achterkant kan je bent over raises doen, face pulls en rear delt row.
 
Presses belast idd ook wel de laterale kop, maar ik denk niet dat alleen presses de laterale kop echt groter/sterker zal maken. En de achterste kop kan e er helemaal wel mee vergeten

Door de bouw van de schouder is hij gewoon niet door 1 oefening optimaal te trainen.

Zelf zou ik gaan voor presses+ raises. En dan de raises niet licht met veel reps, maar zwaar en cheated styl
 
Side raises zijn echt wel essentieel voor je middelste schouderkop.
 
3XL zei:
Presses belast idd ook wel de laterale kop, maar ik denk niet dat alleen presses de laterale kop echt groter/sterker zal maken. En de achterste kop kan e er helemaal wel mee vergeten

Door de bouw van de schouder is hij gewoon niet door 1 oefening optimaal te trainen.

Zelf zou ik gaan voor presses+ raises. En dan de raises niet licht met veel reps, maar zwaar en cheated styl

Dat is mijn ervaring ook!
 
Voorste schouderkop vooral presses.
Voor de laterale kop idd zware sideraises, upright rows of high pulls.
Pak de stang iets breder vast bij upright rows, dan leg je de nadruk op de schouders.
En de achterste koppen pak je het best met rows naar de bovenkant van de borst of het gezicht, zoals delt rows en face pulls.
 
3XL zei:
Presses belast idd ook wel de laterale kop, maar ik denk niet dat alleen presses de laterale kop echt groter/sterker zal maken. En de achterste kop kan e er helemaal wel mee vergeten

Door de bouw van de schouder is hij gewoon niet door 1 oefening optimaal te trainen.

Zelf zou ik gaan voor presses+ raises. En dan de raises niet licht met veel reps, maar zwaar en cheated styl[/QUOTE

en knallen maar
 
Oké, raises toch essentieel dus.. :) bedankt voor de reacties..
wat wordt er juist bedoeld met cheated-styl ?
en hoe voer je de high pulls uit ?
 
ik combinaar altijd raises met upright row's. Voorkant schouders heeft toch minder aandacht nodig!
 
Ik zou gaan voor zware military bb presses en wide grip bb upright rows.
 
3XL zei:
Presses belast idd ook wel de laterale kop, maar ik denk niet dat alleen presses de laterale kop echt groter/sterker zal maken. En de achterste kop kan e er helemaal wel mee vergeten

Door de bouw van de schouder is hij gewoon niet door 1 oefening optimaal te trainen.

En dan de raises niet licht met veel reps, maar zwaar en cheated styl

Wat is daar dan precies de reden voor 3xl? En voor welke andere oefeningen raad je cheat style dan ook nog aan en waarom? En wat is precies jouw definitie van cheatstule, met je rug tekeer als een mongool of echt ALLES doen om het gewicht omhoof te krijgen, dus ook vanuit bene momentum creeeren?

Iig, ik dacht zelf altijd dat upright rows beter waren, omdat met side raises vanuit een zwakke mechanische positie tilt en je het gewicht niet recht tegen de zwaartekracht tilt?
 
Santino88 zei:
ik combinaar altijd raises met upright row's. Voorkant schouders heeft toch minder aandacht nodig!

Dat is bij iedereen anders...
Bij de ene ontwikkelt zijn zijkant schouder meer als de voorkant en bij iemand anders weer net andersom..

Maar voor de meeste mensen geld het wel wat jij zegt jah..:D
 
BBD zei:
Wat is daar dan precies de reden voor 3xl? En voor welke andere oefeningen raad je cheat style dan ook nog aan en waarom? En wat is precies jouw definitie van cheatstule, met je rug tekeer als een mongool of echt ALLES doen om het gewicht omhoof te krijgen, dus ook vanuit bene momentum creeeren?

Iig, ik dacht zelf altijd dat upright rows beter waren, omdat met side raises vanuit een zwakke mechanische positie tilt en je het gewicht niet recht tegen de zwaartekracht tilt?


Waarom ik cheat?

Ik ben van mening dat een striktere uitvoering maar een beperkt deel van de ROM belast. namenlijk als je bovenarmen horizontaal benaderen

Als je op een goede manier cheat kan je de gehele ROM maximaal belasten

Hoe ik cheat?


http://forum.dutchbodybuilding.com/showthread.php?t=45247

Wat trouwens cheaten aangaat.

Zoals ik eerder stelde doe ik de cheated raises om aan het begin van de beweging al belasting op de spier te zetten en niet alleen het laatste stuk (als je bovenarm horizontaal komt) zoals bij lichte gewichten.

Dit betekend voor mij dat ik niet cheat door de beweging te beginnen met m'n benen, maar juist door de beweging te beginnen met m'n armen en op het moment dat het te zwaar word om puur op schouderkracht verder te gaan onder het gewicht te zakken (volgens mij noemde Larry Scott waarvan ik de techniek heb het bobbing/duncken oid)



http://forum.dutchbodybuilding.com/showthread.php?t=41613

Zelf doe ik hetvolgende
3x 8/6/4 zwaar, cheated style *
2-3x 12-15 licht, ultra strict**
1x 20-30sec piekcontractie ***

* Cheaten betekend in dit geval chetaen op het hoogste punt !
je begint de oefening dus niet met een zwaai, maar puur op spierkracht. Pas als het te zwaar word om de beweging te vervolgen "dip" je door je knieen om de beweging voort te kunnen zetten (volgens mij noemde Larry Scott dit "bobbing" oid)

** Meestal ga ik tegen en bankje oid staan om m'n lichaam te stabiliseren en op die manier te zorgen dat alle beweging uit m'n schouders komt

De laterale kop bestaat uit een aantal verweven banen waardoor de laterale kop niet alleen recht opzij maar ook iets naar achter/voor trekt
Bij laterals verdeel ik de beweging dus in iets naar achter, recht opzij, iets naar voor
dus rep1 iets naar achter, rep2 recht opzij, rep3 iets naar voor, r4 iets naar achter, r5 enz

*** dit doe ik aan een pully maar je kan het ook met dumbbells doen
Als ik een gewicht 30sec in de hoogste stand (voor die bereffende oefening) vast kan ouden verzwaar ik zodat ik weer op ca 20sec uitkomt




Dat De laterale kop bestaat uit ......... is ook de reden dat ik laterals verkies boven URrows, maar ik vind de URrows ook een prima oefening voor de zijkant, vooral de powervarianten.
 
oké, tis me wel duidelijk nu.. bedankt voor deze verhelderende stukken :)
 
Militairy press en neck press met spotter en flink zwaar
 
[Link niet meer beschikbaar]
 
Side Raises! Zonder meer de beste oefening daarvoor! Succes
 
Back
Naar boven