XXL Nutrition

beste moment om te eten als je vaste nachtshifts doet ? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

brothasx

Novice
Lid geworden
12 jan 2014
Berichten
8
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
70kg
Vetpercentage
22%
Heyo peeps !

Ik had eens een vraagje ..
Ik werk nu een jaartje in een vaste nachtploeg . Maar ik ondervind dat mijn voeding er onder lijd .
Dus nu was mijn vraag of iemand me zou kunnen wegwijs maken waneer ik het beste zou eten ? zoals ontbijt etc. Ik werk van 22:00 tot 06:00 en ben ongeveer rond 07:00 in de ochtend thuis en slaap ongeveer tot 14:00 .

Dus kort samegevat : hoe moet ik mijn voeding het best spreiden over de hele dag, en op welke uren ?

Thanks alvast !
 
Hele tijd gewoon eten
 
nooit stoppen met eten.
 
ik zou eten als ik wakker ben.
 
Enigszins verspreid over de dag en wanneer het je uitkomt
 
heb je weleens geprobeerd om van 13:00-14:00 tot 21:00 te slapen?
 
heb je weleens geprobeerd om van 13:00-14:00 tot 21:00 te slapen?

En dan helemaal geen sociaal leven meer te hebben. Ik werk ook altijd nachtdiesten en sta rond 15uur op. Gewoon iedere paar uur wat eten zoals je ook normaal zou doen.

Ik eet zelf direct als ik opsta (15uur), uur later trainen. na het trainen rond 18uur weer eten. dan rond 2130, 0100, 0400 en 0630 als ik weer naar bed ga.
Hopelijk heb je er wat aan.
 
Ik werk zelf ook nachtdiensten (nu op het moment ook :p) en zit met dezelfde tijden. Als ik straks thuiskom neem ik nog wat boterhammen en een casseine shake om half 7. Ik word wakker om 2 en ga dan trainen en neem m'n shake, rond half 6 avondeten, 8 uur wat brood, half 10 volle maaltijd, 1 uur volle maaltijd, 4 uur weer omelet met brood. Je hoeft je niet zozeer aan tijden te houden denk ik, zolang je maar om de zoveel tijd eet en er een gewoonte van maakt
 
Hoe jij jouw voeding het beste kan spreiden? Probeer de tijd even te vergeten en doe net alsof het een normale dag is.
Je begint dus met je ontbijt, evt tussendoortje, dan lunch, evt tussendoortje, avondeten, etc.
Voor en na het sporten probeer je de portie iets te vergroten zodat je rondom het trainen extra energie hebt.

Hoe vaak je wilt eten en hoe laat precies hangt af van voorkeur en mogelijkheid (pauzes etc).
Het belangrijkste is dat jij aan het eind van de dag jouw doel haalt qua wat jij op een dag wilt eten voor jouw doel.

Tip: is het op sommige momenten lastig om toch te eten, bedenk dan van te voren iets makkelijks voor die momenten van de dag
en als jouw voeding eronder lijd als in dat je minder eet/maaltijden overslaat zorg er dan voor dat je (maakt niet uit op welk tijdstip)
ervoor zorgt dat je alles alsnog binnen krijgt (ook al moet je dan in 1x meer eten dan gepland)
 
Back
Naar boven