XXL Nutrition

Beste oefening voor de pectineus !

Bezoekers in dit topic

Anjos

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
15 jan 2020
Berichten
326
Waardering
351
Lengte
1m71
Massa
65kg
Goedendag mensen.

hele volksstammen zitten gezellig op de hip aductor apparaten.

Heb nieuw benen schema en volgens mij werkt het prima. Ik was al maanden aan het klooien en nu ineens BAM binnen een 14 dagen resultaat ben er nog lang niet maar zie het effect.

Echter dat kleine stukje tussen je benen de pectineus hangt er maar wat zielig bij.

Maar ik ga niet op zo’n machine zitten want kan ik al het gewicht pakken op die machine en helpt niet. Ik kan wel hip aduction op de kabel machine doen voelt een stuk beter

Heeft iemand de ultieme oefening voor mij ? Zodat ik met de grootste effectiviteit deze twee keer per week kan meepakken.
 
Leg press(standaard niet de incline)/squat : close stance en als je afduwt druk zetten op binnenkant van je benen(Probeer het eerst eens zonder gewicht). abductor machines vermijd ik juist omdat dat juist de spiergroep is die de volgende dag het meeste brand.

edit: close stance in dit geval = normale houding, gewoon niet te wijd staan.
 
Laatst bewerkt:
MDC

je schrijft dat je hip machine vermijdt omdat die de dag erop het meest brand. Hoe dan ;) want doet helemaal niets bij mij.

Tip over de Squad is zeker bruikbaar. Echter verlies ik dan niet mij bil uit het oog ?

want tijdens de Squad wordt ik een met mijn bil. Ik focus mijn op de bil doe zelfs aldus mijn Buddy mijn ogen dicht
 
Als je naar benenden gaat met squat heb je normale spanning van de squat. Met het afduwen gewoon druk zetten op hielen en binnenkant i.p.v. dat je meteen terug omhoog gaat. Als je diep genoeg gaat moet je je nergens zorgen over maken dat je een spiergroep minder aanspreekt.

In geval van leg press of eventueel hack squat kan je hetzelfde doen als bij de squat. Veel gemaakte fout bij leg press: te grote afstand tussen plateau en lichaam waardoor je contractie niet optimaal is.

Dit allemaal gedaan? dan kan je als nog eindigen met je abductor machine.
 
Echter dat kleine stukje tussen je benen de pectineus hangt er maar wat zielig bij.

Toen ik dit las, vroeg ik me eerst heel even af of je met 'pectineus hangt er maar wat zielig bij' niet gewoon je "little pecker" bedoelde.

Wat me dan vervolgens fascineert is hoe jouw visuele perceptie ontstaat van 'het erbij hangen'.
Ik zou dan denken dat dit spiertje los is gescheurd van de aanhechting aan het dijbeen en daar nu vrolijk los heen en weer bungelt, slechts hangend aan het schaambeen.

Verder kan ik eigenlijk me niet voorstellen in welke context de pectineus belangrijk genoeg kan zijn, om er hier op het forum een gerichte vraag over te stellen qua te gebruiken oefeningen. Je ziet hem toch amper? (Ik bedoel maar, bij mij hangen mijn "pecker" en scrotum ervoor en ontnemen het zicht ;) )
Of heeft het een andere reden dat je dit spiertje direct wilt trainen?

Eerlijk is eerlijk, ik zie er totaal niet de noodzaak van in om hier apart aandacht aan te besteden.
Squatten is in mijn beleving toereikend, maar ik vind je vraag zo uniek dat ik toch met een adviesje kom.

Los van mijn hersenspinsels, de pectineus heeft 2 bewegingsfuncties: Adductie en (geringe) anteflexie van het dijbeen.
In principe zou je daarom denken dat een staande "one legged adduction" (met nagenoeg gestrekt been ) de meest directe hit is.

Je zou dit kunnen doen met een low cable pulley of een flex band. Het idee is dat je dan niet alleen je actieve been naar het standbeen toe beweegt, maar er voor langs laat gaan en weer omhoog beweegt. (tot zover je mobiliteit dat toe laat)

Zoiets als dit:
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: 3XL
Veel gemaakte fout bij leg press: te grote afstand tussen plateau en lichaam

Leg uit???
 
Misschien ook even posten wat je nu voor je benen doet.
 
Veel gemaakte fout bij leg press: te grote afstand tussen plateau en lichaam

Leg uit???
Misschien verkeerd verwoord: simpelweg stoeltje te ver zetten zodat je te weinig contractie krijgt en eigenlijk maar halve reps aan het doen bent. beter :D?
 
We all know that guy...

Dat zijn zelfs geen 1/10 reps, plaatsing van benen is worst case scenario :laugh:.
Dacht eerst zelfs dat hij de beveiliging zelfs nog had opstaan.
 
Dat zijn zelfs geen 1/10 reps, plaatsing van benen is worst case scenario :laugh:.
Dacht eerst zelfs dat hij de beveiliging zelfs nog had opstaan.
Het verzamelen van al die schijven was 95% van de workout. :)
 
Het verzamelen van al die schijven was 95% van de workout. :)
Vrees er ook voor dat iemand anders ze er kan gaan afhalen achteraf, zo te zien was hij na zen 2de rep helemaal tot failure gegaan.



:grinny:
 
Misschien verkeerd verwoord: simpelweg stoeltje te ver zetten zodat je te weinig contractie krijgt en eigenlijk maar halve reps aan het doen bent. beter :D?

OK op die manier. Als je maar niet zo diep zakt dat je heupen van de bank/leuning komt en je meer je onderrug aan het verzieken ben dan je benen te trainen :)
 
OK op die manier. Als je maar niet zo diep zakt dat je heupen van de bank/leuning komt en je meer je onderrug aan het verzieken ben dan je benen te trainen :)
klopt, denk dat ze het in de meeste gevallen zelf maar moeten ondervinden. De meeste zijn te trots om er een paar schijven af te smijten, om daarna te klagen 'ik train mijn benen hard, maar ze groeien niet'.
 
harpep hersenspinsels heb ik ook ben zeer visueel ingesteld. Herkenbaar.
Het is niet afgescheurd want het is aan beide benen hetzelfde. En ik stoor mij er aan. Ben geen 18 meer dus ik denk dat het met mijn 39 lentes te maken heeft. Ik deed soort gelijke oefening aan de kabels maar dan met wat anders ik ga jou video even bestuderen
 
Misschien ook even posten wat je nu voor je benen doet.


Squads
Legpress
Leg curl
Leg extensions
Deadlift stiff ( ben nog maar net mee begonnen. Ben er nog niet heel goed in en ga even wat privé lesjes pakken hiervoor want ben onzeker
Hip trust

Nu 2 x per week maandag en vrijdag deze oefeningen werk setjes 3 x 8


leg curl 4 x 8
Leg extensions 4 x 8

en pak zo zwaar als ik kan

En heb alle onzin oefeningen na mijn vorige post geschrapt
 
Misschien verkeerd verwoord: simpelweg stoeltje te ver zetten zodat je te weinig contractie krijgt en eigenlijk maar halve reps aan het doen bent. beter :D?

Nee doe ik niet, leg press is mijn favorieten oefening en die heb ik onder de knie

alleen t flubberige stukje voor de benen wil ik aanpakken !
 
alleen t flubberige stukje voor de benen wil ik aanpakken !
Is dit niet gewoon overtollig vet/huid i.p.v. een slecht ontwikkelde pectineusspier?
 
Back
Naar boven