AndroidHealthClinic

beste oefeningen voor een monsterlijke rug (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Blackadder

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
7 nov 2004
Berichten
6.722
Waardering
2
Aangezien mijn rug veel wijdte mist, ben ik nog aan het twijfelen hoe ik mijn rugdag opnieuw het beste zou indelen.

Ik had gedacht aan 4 oefeningen met elk 3 sets
iik dacht te beginnen met pull ups om daarna over te schakelen op de dead lift om daarna een roei oefening te doen, nu ben ik nog aan het twijfelen over de vierde ofening. trug een optrekoefening of eerder een roei oefening? en wat zou dan volgens jullie de beste indeling zijn van oefeningen.
(geen shrugs, die train ik namelijk met de deadlift en die groeien al goed mee)
 
deadlifts 5 sets 15,12,10,8,6
chinnen 3 sets maximaal
barbell rows 3 sets maximaal
latpulldowns of seated cabel rows(wissel elke week af) 3 sets maximaal
 
Ziet er vrij netjes uit, bedankt.
 
Bij chinnen en latpuldowns kun je nog varieren met wijde/smalle grip.
Wijde grip; accent op bovendeel lats en smalle grip accent op onderkant.
Ook een goede oefening; high pulley seated rows, zit een beetje tussen normale seated rows en pulldowns in, maar ik voel ze erg goed en ben er ook door op chinnen een stuk sterker door geworden.
 
Roeien, roeien en nog eens roeien. En misschien nog een setje pull ups erbij
 
M@rsel zei:
Roeien, roeien en nog eens roeien. En misschien nog een setje pull ups erbij

meer voor u middle back, voor wijdte moet ge u op de lats concentreren.
Pull up, Pull up, Pull up en zeker nog een setje roeien erbij ;)
 
Powerblade zei:
Bij chinnen en latpuldowns kun je nog varieren met wijde/smalle grip.
Wijde grip; accent op bovendeel lats en smalle grip accent op onderkant.
Ook een goede oefening; high pulley seated rows, zit een beetje tussen normale seated rows en pulldowns in, maar ik voel ze erg goed en ben er ook door op chinnen een stuk sterker door geworden.

o,ngeveer zoals je met de latpulley machine, met zo n piramide stang werkt, en je rug op 45 graden zet?
 
Chins, powershrugs, deadlifts, bent over rows, face pulls etc.
 
Blackadder zei:
o,ngeveer zoals je met de latpulley machine, met zo n piramide stang werkt, en je rug op 45 graden zet?

Is idd op de latpulley machine waarbij je 45 graden achterover leunt.
Maar ik klik 2 losse handgrepen aan de kabel vast ipv de stang, zodat je een smalle greep hebt met de handpalmen naar elkaar toe.
Ik pak momenteel echt enorm goed massa op mijn lats met deze oefening.
 
Adema zei:
Chins, powershrugs, deadlifts, bent over rows, face pulls etc.

idd, precies die oefeningen hebben MIJ ook groot gemaakt!!:D :D
 
Wat je naast het genoemde ook kan proberen is: Deadlift met snatchgrip, Powerclean en Pullover.
 
huckfinn zei:
Wat je naast het genoemde ook kan proberen is: Deadlift met snatchgrip, Powerclean en Pullover.


Hmmm PL oefeningen zeker ???
Nu wil ik niet de lastigaard uithangen, maar waarom zie je die oefeningen nooit in ene typisch BB schema voorkomen? onwetendheid? of misschien zijn ze niet zozeer gericht op massa, maar wel op kracht.
 
zoals die powerclean, dat is toch zo n gewichtheffers oefening, zou je daar echt een massamonster van worden? En het lijkt me ook niet echt handig om al die PL oefenigen te verwerken in mijn misschien nogal traditioneel 4daags split programma, aangezien veel van die oefeningen meerdere delen van het lichaam aanspreken en ik toch de nodige rust nodig heb voor mijn spieren.
 
Blackadder zei:
Hmmm PL oefeningen zeker ???
Nu wil ik niet de lastigaard uithangen, maar waarom zie je die oefeningen nooit in ene typisch BB schema voorkomen? onwetendheid? of misschien zijn ze niet zozeer gericht op massa, maar wel op kracht.
Bodybuilders houden zich liever bij de standaardoefeningetjes maar gaan daar wel vanalle variaties op doen door breed/smal pakken enzo. Denk dat mensen es wat meer in het pl-ing gedeelte zouden moeten kijken en een hoop compounds moeten ontdekken ipv zich bezig te houden met spiertje x te isoleren, dan spiertje y...
 
Blackadder zei:
zoals die powerclean, dat is toch zo n gewichtheffers oefening, zou je daar echt een massamonster van worden? En het lijkt me ook niet echt handig om al die PL oefenigen te verwerken in mijn misschien nogal traditioneel 4daags split programma, aangezien veel van die oefeningen meerdere delen van het lichaam aanspreken
Noemen ze compounds, die oefeningen waardoor je het beste groeit. :p
en ik toch de nodige rust nodig heb voor mijn spieren.
Ja want je mag elke spier maar 1x/week aanspreken. :rolleyes: Da's net het grote probleem hier. Iedereen maar denken dat je spieren maar 1à2 maal per week mag belasten. :o
 
Samu zei:
Bodybuilders houden zich liever bij de standaardoefeningetjes maar gaan daar wel vanalle variaties op doen door breed/smal pakken enzo. Denk dat mensen es wat meer in het pl-ing gedeelte zouden moeten kijken en een hoop compounds moeten ontdekken ipv zich bezig te houden met spiertje x te isoleren, dan spiertje y...

Misschien wel, maar heb altijd al redelijk traditioneel getraint volgens het split programma, Ik geloof best dat veel van die compoundoefeningen beter zijn, ik heb hetzelf altijd gehouden bij squat en deadlift en af en toe bench. Misschien zou het wel eens goed zijn mocht ik volgens een meer PL achtige manier trainen. Maar ik vind dat de trainingssT volkomen anders verloopt en massa met goede symmetrie toch altijd voorrang zal hebben op kracht.
 
Samu zei:
Ja want je mag elke spier maar 1x/week aanspreken. :rolleyes: Da's net het grote probleem hier. Iedereen maar denken dat je spieren maar 1à2 maal per week mag belasten. :o

Maar waarom die tegenspraak tss de twee sporten dan, massa gaat toch gepaard met kracht en omgekeerd? Er moet ergens wel een waarheid bij beiden zijn: kijk Naar MS een massamonster voor zijn leeftijd, en naar verschillende BBers hier op het forum die volgens het splitschema trainen en toch ook wel het nodige gewicht heffen.
Wie is nu juist, of beiden ???
 
Blackadder zei:
Misschien wel, maar heb altijd al redelijk traditioneel getraint volgens het split programma, Ik geloof best dat veel van die compoundoefeningen beter zijn, ik heb hetzelf altijd gehouden bij squat en deadlift en af en toe bench. Misschien zou het wel eens goed zijn mocht ik volgens een meer PL achtige manier trainen. Maar ik vind dat de trainingssT volkomen anders verloopt en massa met goede symmetrie toch altijd voorrang zal hebben op kracht.
Je verwart symmetrie met eum, nouja dat ene woord voor onderlinge verhoudingen. ;)
TrainingssT is idd anders, maar brute massa moet je imo gewoon met compounds opbouwen. Veel mensen denken blijkbaar dat je van powerliften sterk wordt, maar niet groot. :rolleyes: Daarna kan je kijken of er spiergroepen achterlopen en dan wat isolatie-oefeningen naar wens toevoegen.
 
Blackadder zei:
Misschien wel, maar heb altijd al redelijk traditioneel getraint volgens het split programma, Ik geloof best dat veel van die compoundoefeningen beter zijn, ik heb hetzelf altijd gehouden bij squat en deadlift en af en toe bench. Misschien zou het wel eens goed zijn mocht ik volgens een meer PL achtige manier trainen. Maar ik vind dat de trainingssT volkomen anders verloopt en massa met goede symmetrie toch altijd voorrang zal hebben op kracht.

Lees eens wat trainingslogs in het PL-gedeelte dan :rolleyes: ; er zijn meer logs van 'function'(om het zo maar ff te noemen) trainers dan echte PLers.

Als je je reps/sets/oefeningen had gecycled was dit topic overbodig geweest ;)
 
Adema zei:
Lees eens wat trainingslogs in het PL-gedeelte dan :rolleyes: ; er zijn meer logs van 'function'(om het zo maar ff te noemen) trainers dan echte PLers.

Als je je reps/sets/oefeningen had gecycled was dit topic overbodig geweest ;)

Ik zal dan maar eens wat rondneuzen in het PL gedeelte dan, misschien dat ik dan ook eens een logje ga bijhouden.

Off topic eigenlijk: cutten Pl ers ook wel eens en zoja ook in Pl sT ;)
 
Back
Naar boven