MuscleMeat

Beste of slechtste aankoop uit China? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

HertogSandBox

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
22 sep 2017
Berichten
4.093
Waardering
8.202
Lengte
1m78
Massa
64kg
Vetpercentage
12%
We hebben het vast allemaal wel eens gedaan...

Op bijvoorbeeld aliexpress, alibaba of DHgate kan je allerlei artikelen vinden voor een abnormaal lage prijs. Echter, laat de kwaliteit vaak te wensen over (als het artikel überhaupt binnen 3 maanden aankomt).

Ik vroeg me af... wat hebben jullie wel eens besteld bij ali? En zijn er bepaalde artikelen die jullie aanraden omdat het naar uw wensen voldoet, of juist het tegenovergestelde? Ik ben benieuwd!

Zelf heb ik wel eens telefoonhoesjes, opladers, snowboardstickers, auto accessoires en neppe voetbaltrainingspakken besteld. Alles kwam wel aan, maar kwaliteit liet te wensen over...
 
Werkt als een trein en laadt veel sneller op dan een reguliere Apple lader.

Grote muismat

Miligram weegschaal

Bluetooth receiver zodat ik m'n airpods op m'n dekstop kan gebruiken.

Razer deathadder

Allemaal meer dan prima, en verzendtijd is tegenwoordig een stuk sneller IME.
 
Beste en slechtste aankoop ooit was voor mij 1 en hetzelfde product.

742C9B7F-477E-4580-9EB1-12B8F1506BCA.jpeg

Voordelen: weinig werk, groot hoogtepunt voor de vrouw
Nadelen: vrouw vraagt alleen nog dit apparaat, rest voldoet niet meer.
 
Ooit een keer een draadloze lader van 'Samsung' gekocht, eurootje of 3/4 dacht ik, werkt verrassend goed...
 
Een nep shirt van U2. Aan gehad naar concert en voldoet nu nog prima als slaap shirt en dat voor 8 euro...
 
Eens 2 schepijsvitrines zakelijk gekocht voor 1500 euro, deden het perfect en gaan nu het 3e jaar in. De 1000 euro die er nog bovenop kwam aan transport, opslag etc. was wel onaangenaam en lastig van te voren te berekenen.
 
Top zat te kijken naar powerbeats die nieuwe draadloze.
Maar voor deze prijs kan ik beter deze testen.
Thnx voor de tip.
No problemo, ik had ze op aanraden van een collega, mijn vrouwelijke wederhelft heeft ze ook en ook tevreden mee :)
 
Tegenwoordig is het goed opletten bij bol.com, gasten die het inkopen vanuit China en zo verkopen op bol. Ook de reden dat ik nu zelf dingen op Alie bestel.

Alles wat in het stopcontact gaat is slechter getest dan wat je in een goede zaak koopt in Nederland/Duitsland. Dus mijn vuistregel is; koop alleen elektrische apparaten die je actief gebruikt, dus niet in het stopcontact laat wanneer je er niet bij bent. Opladers is misschien wel het beste voorbeeld voor vragen om problemen.

Dit jaar is het eerste jaar dat ik dingen koop via AlieExpress en heb de volgende dingen gekocht;
Tshirt - boven verwachting goede kwaliteit
Crossfit grips - super chill met optrekken en mijn mijn kantoor handjes
Fitness pulleys - 12 euro per stuk in Nederland - 12 euro voor 4 in China :D
Kabelstopper
Telefoon houder voor op de motor - 1tje is crap en de andere moet nog komen

Voor kwaliteit spullen kijk ik tegenwoordig eerst in Duitsland, want daar kan het zomaar op elke 50 euro 10 euro schelen door de BTW verschillen. Dus de volgende TV/PC/Hardware ga ik gewoon over de grens halen ;)
 
Laatst bewerkt:
Niet dus.

Ik heb een tyfushekel aan Chinese troep en daarnaast ga ik uit principe geen marktverpesters steunen.

Jij ook goedemorgen! :D
 
Niet dus.

Ik heb een tyfushekel aan Chinese troep en daarnaast ga ik uit principe geen marktverpesters steunen.

Zoek maar de distributeurs op van de meeste bedrijven die het relatief goedkoop aanbieden, jij betaald nu soms gewoon 10 euro aan een Nederlander die het besteld in China..... tenzij je natuurlijk heel kieskeurig gaat uitzoeken dat het niet uit China komt, maar dat lijkt mij sterk bij de gemiddelde koper. Zelfs zijn er bedrijven die er hun eigen merknaam op hangen, dus dan weet je al helemaal niet meer of het uit China komt.

Troep is ook relatief, want we gaan nog steeds massaal naar de action/lidl/cranenbroek als we op zoek zijn naar producten waar de kwaliteit minder belangrijk is. Niks mis mee volgens mij.

Het is linksom of rechtsom allemaal zo hypocriet als de pest, dus waarom kies jij dan niet voor je eigen portemonnee? Dit principe maakt je alleen maar onnodig armer ;)
 
Zoek maar de distributeurs op van de meeste bedrijven die het relatief goedkoop aanbieden, jij betaald nu soms gewoon 10 euro aan een Nederlander die het besteld in China..... tenzij je natuurlijk heel kieskeurig gaat uitzoeken dat het niet uit China komt, maar dat lijkt mij sterk bij de gemiddelde koper. Zelfs zijn er bedrijven die er hun eigen merknaam op hangen, dus dan weet je al helemaal niet meer of het uit China komt.

Troep is ook relatief, want we gaan nog steeds massaal naar de action/lidl/cranenbroek als we op zoek zijn naar producten waar de kwaliteit minder belangrijk is. Niks mis mee volgens mij.

Het is linksom of rechtsom allemaal zo hypocriet als de pest, dus waarom kies jij dan niet voor je eigen portemonnee? Dit principe maakt je alleen maar onnodig armer ;)

Allemaal waar natuurlijk, maar ik probeer echt zoveel mogelijk spullen te kopen waarvan ik redelijk zeker weet (hoop je dan) dat het uit een 'goede' bron komt.
Ik koop uit principe ook niet bij zaken als primark en action. Klinkt vast heel idealistisch en dat ben ik ook wel een beetje geworden in de loop der jaren. :)
 
Motor omgebouwd met led van Ali, werkt perfect.

Tevens bij HDgate een Android Xiaomi Mi Box S mediaspeler gekocht, binnen een week binnen en werkt perfect.

Heb ook diverse zonnebrillen besteld bij Ali voor op de racefiets. Ook altijd schik mee
motor led.jpg
 
Allemaal waar natuurlijk, maar ik probeer echt zoveel mogelijk spullen te kopen waarvan ik redelijk zeker weet (hoop je dan) dat het uit een 'goede' bron komt.
Ik koop uit principe ook niet bij zaken als primark en action. Klinkt vast heel idealistisch en dat ben ik ook wel een beetje geworden in de loop der jaren. :)

Een nobel principe en hier koop ik ook al mijn hele leven alle multimedia van Philips, maar meer en meer kom ik tot de conclusie dat het allemaal hopeloos is. Mijn portemonnee word steeds meer mijn principe.

Een plastic opbergdoos van de action is bijvoorbeeld net zo goed (goed genoeg) als die van de blokker die een aantal keer duurder is.
Andersom heb ik af en toe shirtjes van een 'goed' merk die net zo snel kappot zijn als bij een C&A of iets dergelijks.

Dus ja voor de dingen waarvan je kwaliteit eist zal je altijd naar de merken gaan (e.g. schroeftol), maar nee als het niet zo uitmaakt (e.g. tuinverlengsnoer) dan ga ik naar de koopjeshoek. Als ik tegenwoordig voor een merk ga dan zoek ik het wel tot op het bot uit (review sites etc.) en zo ben ik er achter gekomen dat ook veel van die producten opgebouwd worden uit china-products :D Trump kwam er zo ook achter dat COVID gewoon een china-virus was :roflol:
 
Audio Technica ES-10 headphones (japans) uit Hong Kong besteld. Zijn mijn ideale portable headphones; zitten precies goed, niet zo belachelijke groot, zijn closed, en geven mijn favoriete geluid. Scheelde 300 euro met NL.

Technisch gezien China maar fuck you China free HK!
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven