AndroidHealthClinic

Beste PCT / Nakuur

Bezoekers in dit topic

Ik vind het nog een beetje vroeg om na de HAARLEM-studie te concluderen dat je maar helemaal geen nakuur meer hoeft te nemen. Er is weliswaar uit het onderzoek naar voren gekomen dat een nakuur geen meerwaarde had, maar sommige testpersonen hebben een nakuur gedaan met nolvadex, anderen met clomid en weer anderen met aromasin, arimidex of iets anders dat niet bedoeld is als nakuur. Verder is er niet gespecificeerd welke kuren de testpersonen hebben gedaan met welke doseringen en welke van deze personen wel of geen nakuur hebben gedaan. M.a.w.: de conclusie dat een nakuur overbodig is vind ik nog een beetje voorbarig.
De testosteronwaardes en zaad van de groep die geen PCT hebben gevolgd waren net zo goed of zelfs beter. Dat zegt toch heel duidelijk dat een PCT niks toevoegd? Ongeacht wat de PCT groep heeft genomen.

Als mensen liever SERMs en/of AI’s willen nemen voor net zo goede waardes als wanneer ze dat niet hadden genomen dan moeten mensen dat vooral blijven doen lol.
 
Misschien hadden de middelen die niet bestemd waren als nakuur juist een negatieve invloed op het herstel? Misschien hebben de mensen met nakuur allemaal zwaardere kuren gedaan dan de mensen zonder nakuur. Om hier goed uitsluitsel over te geven zal dit nog verder onderzocht moeten worden.
Precies de reden waarom ik het ook nog wat vroeg vind om de pct helemaal af te schrijven. Je zou eigenlijk een grote groep, jonge mannen die nog nooit gekuurd hebben een kuur van dezelfde dosis, lengte moeten geven. Dan kun je gaan vergelijken.

Het kan nu ook zo zijn dat mensen in vorige kuren erachter zijn gekomen dat pct voor hun persoonlijk niets toevoegd voor de snelheid van herstel, omdat ze al supersnel herstellen. En omgekeerd: Mensen die normaal moeite hebben met herstellen zullen dan wel een pct doen.
 
Maar is ook niets wat aantoont dat het wel helpt bij het herstel. Waar komt dit dan vandaan? Waarom hoorde je jarenlang dat je absoluut een pct moest doen en werd je voor gek uitgemaakt wanneer je dit niet deed?
 
Ik houd het gewoon bij Nolva, tot het allemaal uitgeklaard is. Better safe than sorry in dit geval..
 
Misschien hadden de middelen die niet bestemd waren als nakuur juist een negatieve invloed op het herstel? Misschien hebben de mensen met nakuur allemaal zwaardere kuren gedaan dan de mensen zonder nakuur. Om hier goed uitsluitsel over te geven zal dit nog verder onderzocht moeten worden.
Dus tot die tijd is het dan maar verstandig om PCT spullen te blijven nemen? Werkt net zo goed de andere kant op toch?
 
Maar is ook niets wat aantoont dat het wel helpt bij het herstel. Waar komt dit dan vandaan? Waarom hoorde je jarenlang dat je absoluut een pct moest doen en werd je voor gek uitgemaakt wanneer je dit niet deed?
Er is wel aantoonbaar bewijs dat volgens mij clomid en triptorelin iets doet voor herstel na het abusen van steroids. Maar het bewijs is vrij zwak om het maar enkele personen zijn. Dus dat kun je dan ook niet heel serieus nemen. Mijn advies is gewoon nooit off gaan, dan hoef je ook nooit na te denken over die onzin.

 
Bij gevoeligheid voor gynaecomastie kan ik me trouwens ook nog wel voorstellen dat je een paar weken na de cycle (als A:E ratio fucked is) toch alsnog wel graag tamoxifen wilt gebruiken om aan je oestrogeenreceptoren te hechten.
 
Er is altijd aangenomen geworden dat een pct bijdraagt aan het bevorderen van je herstel. Volgens mij niet specifiek onderzocht op een manier zoals IkWilGrootWorde aanhaalt, maar het wordt natuurlijk niet voor niks aangenomen. Vervolgens komt er een onderzoek, maar het stukje pct is helemaal niet fatsoenlijk onderzocht want er zijn veel te veel variabelen; kwaliteit gear, welke middelen gebruikt als (na)kuur, lengte van de (na)kuur etc. Als jij dat wil aannemen dat een nakuur per definitie niet bijdraagt moet je dat helemaal zelf weten. Het enige wat ik zeg is dat je uit dit onderzoek niet kunt concluderen dat eem nakuur overbodig is.

Het boeit mij persoonlijk trouwens geen ene fuck want off gaan is voor pussy's.

Ik neem niets aan, ik weet het gewoon niet en jij ook niet.
 
Kom over 3 weken nog eens met een update
Top, Ik ga elke week een update geven. Over 3 weken zal ik mijn bloedwaardes eens laten meten dan zal ik deze er bij voegen 👍
 
Nog meer informatie gewenst? Dan deel ik deze graag omdat dit toch wel een topic is wat tegenwoordig vaak aangehaald wordt
 
Nog meer informatie gewenst? Dan deel ik deze graag omdat dit toch wel een topic is wat tegenwoordig vaak aangehaald wordt
ja ik vraag me af hoelang je al naturel getraind hebt voordat je de kuur begon? en waar moet ik aan denken met goeie progressie? veel kracht en wat massa? 2/3kg? ben je ook veel vet aangekomen of heb je het rustig aan gedaan? verder ben ik wel benieuwd na hoe je herstel gaat zijn zonder nakuur, dus keep us updated:cool:
 
Ik ben nu wel heeeeeel benieuwd wie er nou nog wel en wie er niet meer nakuurt ?

Ik ben zelf over 4 weken klaar en twijfel om off te gaan of 3 maanden te cruisen voor de volgende blast......
 
ja ik vraag me af hoelang je al naturel getraind hebt voordat je de kuur begon? en waar moet ik aan denken met goeie progressie? veel kracht en wat massa? 2/3kg? ben je ook veel vet aangekomen of heb je het rustig aan gedaan? verder ben ik wel benieuwd na hoe je herstel gaat zijn zonder nakuur, dus keep us updated:cool:
Yes ! Ik heb 4.5 jaar naturel getraind. Ik ben tijdens deze kuur van 83.9KG op 11.9% naar 12.9% gegaan maar wel 90.8 KG aan het einde.

Ik heb in een surplus van +/- 300 gezeten de gehele kuur. Mijn kracht stats redelijk omhoog gegaan heb wel een powerlift peak schema gevolgt voor se compounds en hier na mijn bodybuild schema gevolgt.

Bench van 137.5 paused naar 152.5 Paused
Sqaut 187.5 naar 212.5
Deathlift 232.5 naar 252.5

Dus dit is niet verkeerd. Ik ben nu 3 weken OFF en heb verder nog nergens last van ik zit nu op een surplus van +/- 150 Kcal dus rond maintenance. Stats zijn het zelfde geen sides en of veranderingen.

Vorige jaar heb ik dezelfde kuur gedaan en toen met nolva een nakuur gedaan van 4 weken. Hier heb ik toen wel wat sides van ervaren zoals acne op de schouders en borst naar de 2de week op nolva. Naar 2 maanden na mijn laatste injectie waren mijn bloedwaardes wel weer goed. Dus ben benieuwd hoe dit nu gaat zijn keep your guys updated👍
 
Yes ! Ik heb 4.5 jaar naturel getraind. Ik ben tijdens deze kuur van 83.9KG op 11.9% naar 12.9% gegaan maar wel 90.8 KG aan het einde.

Ik heb in een surplus van +/- 300 gezeten de gehele kuur. Mijn kracht stats redelijk omhoog gegaan heb wel een powerlift peak schema gevolgt voor se compounds en hier na mijn bodybuild schema gevolgt.

Bench van 137.5 paused naar 152.5 Paused
Sqaut 187.5 naar 212.5
Deathlift 232.5 naar 252.5

Dus dit is niet verkeerd. Ik ben nu 3 weken OFF en heb verder nog nergens last van ik zit nu op een surplus van +/- 150 Kcal dus rond maintenance. Stats zijn het zelfde geen sides en of veranderingen.

Vorige jaar heb ik dezelfde kuur gedaan en toen met nolva een nakuur gedaan van 4 weken. Hier heb ik toen wel wat sides van ervaren zoals acne op de schouders en borst naar de 2de week op nolva. Naar 2 maanden na mijn laatste injectie waren mijn bloedwaardes wel weer goed. Dus ben benieuwd hoe dit nu gaat zijn keep your guys updated👍
Dat zijn dikke gains man, valt me niet tegen van 16 weken 250mg. Denk je dat het acne van de nolva komt of verwacht je het dit x ook nog aangezien je net off bent? Hoop dat je het vast kunt houden man tenminste het grootste gedeelte :cool: heb je de vorige x nog wat gebruikt tegen de acne dan? Zoals zink of iets? Of was het heel minimaal? Hou dit topic sowieso in de gaten man ben wel benieuwd wat jou conclusie gaat zijn wel of geen nakuur voor sneller herstel.
 
Dat zijn dikke gains man, valt me niet tegen van 16 weken 250mg. Denk je dat het acne van de nolva komt of verwacht je het dit x ook nog aangezien je net off bent? Hoop dat je het vast kunt houden man tenminste het grootste gedeelte :cool: heb je de vorige x nog wat gebruikt tegen de acne dan? Zoals zink of iets? Of was het heel minimaal? Hou dit topic sowieso in de gaten man ben wel benieuwd wat jou conclusie gaat zijn wel of geen nakuur voor sneller herstel.
Hey man,

Ja zeker ben ook zeer tevreden. Ik heb vorige keer voor mijn acne zink gebruikt en later naar clindamycin zalf dit werkte goed en ik was er ook zo van af. De acne was minimaal btw. Nu heb ik nog nergens last van.
 
naar mijn mening en ervaringen (ivm hertsel) : hcg eod 2 weken, nolva ed 4 weken
 
Ik ben nu wel heeeeeel benieuwd wie er nou nog wel en wie er niet meer nakuurt ?

Ik ben zelf over 4 weken klaar en twijfel om off te gaan of 3 maanden te cruisen voor de volgende blast......
Lekker cruise man, of je moet zin hebben om 3 maanden libidoloos en als een zoutzak door het leven te gaan.
Dan veel "plezier" met offgaan.
 
Back
Naar boven