MuscleMeat

Beste plastisch chirurg in Nederland voor gyno?

Bezoekers in dit topic

Ik denk dat mensen die niet zo'n grote rom hebben met barbbell benchpress minder de borst ontwikkeld maar wel weer heel sterk kunnen zijn met bankdrukken. Ik heb zelf vrij lange armen dus ik heb een grote rom met barbbell benchpress waardoor mijn borst ook goed ontwikkeld met barbbell benchpress.

Voor chest niet inderdaad. Wel voor triceps en biceps (aldus deze study).
Door dit soort studies boeken mensen geen vooruitgang doordat ze het zichzelf zo ingewikkeld maken dat ze vergeten hard te trainen. “Optimaal” is trending, maar het wiel is al uitgevonden alleen wilt men interessant overkomen door allerlei moeilijke termen en technieken te herintroduceren.
Je lichaam herkent eens niet of je nou een bb bench press doet of een machine press, het herkent alleen de stress die jij teweeg brengt op de spier die je traint. Als jij een betere feeling hebt met dbs dan doe je dat en ben je getrouwd met de bb dan doe je dat, zolang je intensief traint groei je bij beide identiek.

Voor chest niet inderdaad. Wel voor triceps en biceps (aldus deze study)
De activatie van de chest hangt ook af van hoe de bench wordt uitgevoerd.
Er zijn sowieso drie houdingen waarop ik de vlakke bench uit kan voeren.
Iedere uitvoering zorgt voor meer of minder borstactivatie.
Daarnaast maakt ook de breedte waarop ik de barbell pak uit.
Tot slot maakt ook de rom uit.
Binnen deze variabelen kan er prima hard, en tot falen, getraind worden.

Het belangrijkste is dat de borst een secundaire spier is op de traditionele bench.
De bench is een tricepsoefening, en "gewoon tot falen trainen" is vooral goed voor de.. triceps.

Dit bedoel ik dus 👆

Meneer optimaal die 50kg benched met 100kg bw

Door dit soort studies boeken mensen geen vooruitgang doordat ze het zichzelf zo ingewikkeld maken dat ze vergeten hard te trainen. “Optimaal” is trending, maar het wiel is al uitgevonden alleen wilt men interessant overkomen door allerlei moeilijke termen en technieken te herintroduceren.
Je lichaam herkent eens niet of je nou een bb bench press doet of een machine press, het herkent alleen de stress die jij teweeg brengt op de spier die je traint. Als jij een betere feeling hebt met dbs dan doe je dat en ben je getrouwd met de bb dan doe je dat, zolang je intensief traint groei je bij beide identiek.

Heel verhaal..jeetje.
Je hebt gelijk mbt borst, niet mbt triceps en biceps.
Doe ermee wat je wilt joh.

De activatie van de chest hangt ook af van hoe de bench wordt uitgevoerd.
Er zijn sowieso drie houdingen waarop ik de vlakke bench uit kan voeren.
Iedere uitvoering zorgt voor meer of minder borstactivatie.
Daarnaast maakt ook de breedte waarop ik de barbell pak uit.
Tot slot maakt ook de rom uit.
Binnen deze variabelen kan er prima hard, en tot falen, getraind worden.

Het belangrijkste is dat de borst een secundaire spier is op de traditionele bench.
De bench is een tricepsoefening, en "gewoon tot falen trainen" is vooral goed voor de.. triceps.

Tuurlijk maakt variatie uit, maar in grote lijnen maakt het voor borst niet uit of je BB bench press doet of DB bench press.

Tuurlijk maakt variatie uit, maar in grote lijnen maakt het voor borst niet uit of je BB bench press doet of DB bench press.
Hoe is de borstactivatie van een 1rm poging volgens jou representatief voor het effect van verschillen in uitvoering?

Hoe is de borstactivatie van een 1rm poging volgens jou representatief voor het effect van verschillen in uitvoering?

Niet, tenzij je de 1rm poging van de verschillende uitvoeringen ook onderzoekt.

Niet, tenzij je de 1rm poging van de verschillende uitvoeringen ook onderzoekt.
Lijkt mij ook inderdaad, en hoewel de bench een tricepsoefening is kán ik 'm zo aanpassen dat ik faal op de borst.

Lijkt mij ook inderdaad, en hoewel de bench een tricepsoefening is kán ik 'm zo aanpassen dat ik faal op de borst.

Ik probeer gewoon zoveel mogelijk de triceps te ontwijken bij bench :o mja dat is PL mentaliteit

Ik probeer gewoon zoveel mogelijk de triceps te ontwijken bij bench :o mja dat is PL mentaliteit
Dat is jouw PL mentaliteit in ieder geval.
Waar ben je door geïnspireerd?

Dat is jouw PL mentaliteit in ieder geval.
Waar ben je door geïnspireerd?

girl bench GIF

All jokes aside, als je PLer bent die meer probeert te benchen op competitie door triceps meer te laten werken (bijv close grip comp bench) dan ben je óf niet slim bezig óf heb je epic monster triceps..

All jokes aside, als je PLer bent die meer probeert te benchen op competitie door triceps meer te laten werken (bijv close grip comp bench) dan ben je óf niet slim bezig óf heb je epic monster triceps..
Ik ben wel serieus nieuwsgierig naar waar je door geïnspireerd bent.
Ja, je moet dan wel hele sterke triceps hebben voor een zware bench.
Het zorgt er alleen wel voor dat de elleboog meer wordt belast dan de schouder.
Dat is een veel stabieler gewricht, met veel minder risico op blessures.
Daarom worden er zo ook wel wereldrecords neergezet.

Laatst bewerkt:
Ik ben wel serieus nieuwsgierig naar waar je door geïnspireerd bent.
Ja, je moet dan wel hele sterke triceps hebben voor een zware bench.
Het zorgt er alleen wel voor dat de elleboog meer wordt belast dan de schouder.
Dat is een veel stabieler gewricht, met veel minder risico op blessures.
Daarom worden er zo ook wel wereldrecords neergezet.

Geïnspireerd door zwakke triceps hebben :o
Ik ben niet super serieus.
De een is sterker met wide grip, de ander wat smaller. Puur persoonlijk natuurlijk.

Maar het verschil in bicep en tricep activatie tijdens db bench press en bb bench press is wel interessant.

Geïnspireerd door zwakke triceps hebben :o
Ik ben niet super serieus.
De een is sterker met wide grip, de ander wat smaller. Puur persoonlijk natuurlijk.

Maar het verschil in bicep en tricep activatie tijdens db bench press en bb bench press is wel interessant.
Het is waar je het sterkste in bent begrijp ik, helder. Dat is ook zeker een uitgangspunt voor veel mensen.
Ik heb ook geen recht van spreken aangezien ik met 50kg band tension ben begonnen aan een speedbench:p
V.w.b. activatie van de biceps en triceps vond ik de reverse grip bench ook wel interessant.
Daarmee gaan we alleen wel heel erg off topic..

Hierbij even wat gedachten m.b.t. het ontwikkelen van pecs aangezien het er toch al over gaat;

Wat ik las is dat je eens per week aan bankdrukken deed.
Dat zet geen zoden aan de dijk als je pecs wilt ontwikkelen, ook al doe je het tien jaar.
Twee keer per week is beter, maar je moet alsnog goed weten waar je mee bezig bent als je de bench in wilt zetten voor pecs.
Mogelijk kan je eens naar je techniek kijken, en is het handig om dingen te implementeren als een cable press.
Hey. Ik trainde de afgelopen 2 weken 3x per week met 531 for beginners. Hierbij was 2x per week bench press. Echter heb ik besloten toch weer naar 4x per week te gaan. Ik kan dan meer oefeningen per week doen en de trainingen duren wat minder lang want ze duurden nu zo'n 1,5 uur. Ik heb dit schema bedacht, wat vind je ervan? Ik hoop hiermee de borst genoeg te raken elke week. De eerste lift doe ik altijd met de 531 methode. In geel is een superset combinatie.

1711911490173.png

Hey. Ik trainde de afgelopen 2 weken 3x per week met 531 for beginners. Hierbij was 2x per week bench press. Echter heb ik besloten toch weer naar 4x per week te gaan. Ik kan dan meer oefeningen per week doen en de trainingen duren wat minder lang want ze duurden nu zo'n 1,5 uur. Ik heb dit schema bedacht, wat vind je ervan? Ik hoop hiermee de borst genoeg te raken elke week. De eerste lift doe ik altijd met de 531 methode. In geel is een superset combinatie.
In hoeverre dit schema geschikt is voor jou specifiek kan ik zo niet met zekerheid zeggen.
Wat je doelen precies zijn en waar je verbeterpunten liggen weet ik zo niet, en mogelijk weet je dat zelf ook niet.
Uitgaande van dat je wilt leren benchen en je borst wilt ontwikkelen hierbij enkele richtlijnen:

Voor de compound hebben de lats, (met name lower) traps en rear delts veel aandacht nodig.
Ze stabiliseren niet alleen je schouder(blad) in de bench, maar zijn ook belangrijk voor de deadlift.
De meeste schouderproblemen in de bench ontstaan doordat deze spieren niet sterk genoeg zijn.
Dat heb ik niet alleen zelf ondervonden, maar heb ik ook veel om me heen gezien.
Bovendien wordt de oorzaak van het probleem (bij de fysio) dan vaak in de schouder gezocht.
Op zich begrijpelijk, maar het kan dan lang zoeken zijn naar een duurzame oplossing.

Probeer oefeningen te zoeken waarmee je voelt dat je de lats, traps en rear delts goed raakt.
Voor de lats zijn dat waarschijnlijk close grip rows en pulldowns.
Pull ups zijn mogelijk te zwaar om goed uit te voeren.
Als het gaat om de lower traps kan je waarschijnlijk het beste scapula pull ups doen.
Verder kan je voor de traps nog wat rows doen met de ellebogen verder naar buiten.
Om de rug te leren gebruiken is het belangrijk om je ellebogen naar achteren te bewegen.
Wanneer je aan een gewicht trekt gebruik je de armen meer.
Leer tot slot in ieder geval om de rugspieren continu te spannen tijdens de bench.
Het kan helpen om je rugspieren vooraf te activeren, in de warming up.

Om de borst verder te ontwikkelen zou ik verder oefeningen doen waarmee je de borst goed voelt.
Persoonlijk heb ik goede ervaring met de push up, cable press en bench fly press.
Probeer de oefening zo te doen dat je faalt op de borst, zodat deze het meeste spanning te verwerken krijgt.

De dips zou ik persoonlijk niet doen totdat je een goede connectie hebt met de lats.
De lats zitten aan de achterkant van je arm vast en kunnen de beweging (samen met de triceps) helpen controleren.
(Hierdoor kunnen ze ook een groot deel van het onderste deel van de bench voor hun rekening nemen)
Wanneer die connectie er niet is gaan de meeste mensen het met de (triceps en) front delts doen.
Aangezien de front delts kleine spieren zijn en onderin de dip in een nadelige positie staan kan dat een hoop narigheid opleveren.

Tot slot hierbij een voorbeeld van de dumbbell flye press:

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf positieve ervaring met Luc Bosmans (Steenberg kliniek). Is wel in België. Hadden €1500 afgesproken voor liposuctie + klierverwijdering. Uiteindelijk bleek dat liposuctie niet nodig was en heeft het me €1000 gekost, veel goedkoper dan in Nederland. Ik ken inmiddels best wat gasten die naar hem zijn geweest, allemaal positief.

Wat wel belangrijk is, is dat je daar op zo’n laag mogelijk vetpercentage komt (mbt de behandeling). Op die manier kan hij alles zo goed mogelijk/volledig weghalen.

In hoeverre dit schema geschikt is voor jou specifiek kan ik zo niet met zekerheid zeggen.
Wat je doelen precies zijn en waar je verbeterpunten liggen weet ik zo niet, en mogelijk weet je dat zelf ook niet.
Uitgaande van dat je wilt leren benchen en je borst wilt ontwikkelen hierbij enkele richtlijnen:

Voor de compound hebben de lats, (met name lower) traps en rear delts veel aandacht nodig.
Ze stabiliseren niet alleen je schouder(blad) in de bench, maar zijn ook belangrijk voor de deadlift.
De meeste schouderproblemen in de bench ontstaan doordat deze spieren niet sterk genoeg zijn.
Dat heb ik niet alleen zelf ondervonden, maar heb ik ook veel om me heen gezien.
Bovendien wordt de oorzaak van het probleem (bij de fysio) dan vaak in de schouder gezocht.
Op zich begrijpelijk, maar het kan dan lang zoeken zijn naar een duurzame oplossing.

Probeer oefeningen te zoeken waarmee je voelt dat je de lats, traps en rear delts goed raakt.
Als het gaat om de lower traps kan je waarschijnlijk het beste scapula pull ups doen.
Verder kan je voor de traps nog wat rows doen met de ellebogen verder naar buiten.
Om de rug te leren gebruiken is het belangrijk om je ellebogen naar achteren te bewegen.
Leer tot slot in ieder geval om de rugspieren continu te spannen tijdens de bench.

Om de borst verder te ontwikkelen zou ik verder oefeningen doen waarmee je de borst goed voelt.
Persoonlijk heb ik goede ervaring met de push up, cable press en bench fly press.
Probeer de oefening zo te doen dat je faalt op de borst, zodat deze het meeste spanning te verwerken krijgt.

De dips zou ik persoonlijk niet doen totdat je een goede connectie hebt met de lats.
De lats zitten aan de achterkant van je arm vast en kunnen de beweging (samen met de triceps) helpen controleren.
(Hierdoor kunnen ze ook een groot deel van het onderste deel van de bench voor hun rekening nemen)
Wanneer die connectie er niet is gaan de meeste mensen het met de (triceps en) front delts doen.
Aangezien de front delts kleine spieren zijn en onderin de dip in een nadelige positie staan kan dat een hoop narigheid opleveren.

Oke, super bedankt. Ik merk eigenlijk bij push ups nog altijd de beste pump. Verder heb ik ook een rare blessure in mijn rechterschouder tussen de blauwe en gele plek op het plaatje. Er zit daar een ontzettende knoop in de spieren volgensmij. Moet 100x per dag al een jaar lang mijn hoofd knakken door mijn hoofd de andere kant te strekken omlaag, dus naar mijn andere schouder, om het een beetje los te maken. Moet echt naar fysio. Maar misschien heeft dat er ook mee te maken, geen idee. Ik merk dat daar ook een spanning staat als ik incline bench press doe. Dan staat precies die gevoelige plek onder spanning.

Ps: ik merk dus vooral deze pijn in de schouder sinds ik band assisted pull ups doe... kan dus komen dat de zwakke lats de schouderpijn veroorzaken?
1711972173160.png

Laatst bewerkt:

Hij was slap, 60lbs...

Back
Naar boven