AndroidHealthClinic

Beste plek voor verwijzing huisarts? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

EmperorT

Novice
Lid geworden
26 sep 2020
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
84kg
Vetpercentage
15%
Beste allen,

Met een leeftijd van 23 jaar zou alles op hormoongebied goed moeten zijn mbt testosteron. Echter merkte ik de afgelopen jaren dat mijn kracht niet toenam, ochtend erecties afnamen, zin in seks afnam, buikvet toenam en algemene lethargie ernstig toegenomen is. Ik sport trouwens 3-4 keer per week, eet geen junkfood, drink geen suikerhoudende dranken, drink weinig alcohol voor een student en heb al jaren geen partydrugs gebruikt. Ik hou mijn macros bij en neem ZMA, creatine en whey.
Nou heb ik mij vorig jaar laten 3 keer laten testen met de waardes 10.3, 10.1, 11.1 respectievelijk. Eerst naar een uroloog verwezen die alleen naar beharing keek en zei dat het oke was, toen naar een endo gegaan, die me eigenlijk vertelde dat het allemaal oke was en de waardes binnen de normaal waardes vielen.
Nou voelde ik me de afgelopen maanden nog steeds slecht, terwijl ik nog meer maatregelen had genomen voor een betere levenstijl. Toch maar weer laten testen en kom nu op een waarde van 7.1 uit. Heb maar weer een telefoon consult met mijn huisarts gepland voor volgende week.

Ik vraag me dus af wat de beste plek is om naar verwezen te worden waar mijn klachten wel serieus genomen worden?
Ik had wat gelezen over Andros, maar op de site gaat het slechts over 40 plussers.

Ik hoor graag jullie ervaringen

P.S. Andere panels binnen de test, zoals thyroid, waren allemaal oke. Mijn vader die rond de vijftig is krijgt momenteel TRT, hij had een begin waarde van 6.9 en zit nu op de 22 ofzoiets.
 
Tja, inderdaad weer een consult bij de huisarts afwachten. 7 is wel treurig laag. In Amerika had je bij 11 al trt gekregen. In Nederland zijn ze hier nogal terughoudend in, mede omdat ze TRT en prostaat of teeltbalkanken hieraan relateren, naar mijn ervaring.

Je leeftijd telt natuurlijk ook mee aangezien het krijgen van kinderen wat lastiger gaat worden als je aan de TRT gaat.

Mijn advies zou zijn dat je uitspreekt naar de huisarts wat jou verwachtingen zijn en wat je wil. Nog een keer naar de Endo lijkt me het beste.
 
Waar kon je vader terecht?
Mijn vader woont niet in europa, dus ging lekker makkelijk. Hier doen ze alsof ik om methadon vraag ofzoiets
 
Tja, inderdaad weer een consult bij de huisarts afwachten. 7 is wel treurig laag. In Amerika had je bij 11 al trt gekregen. In Nederland zijn ze hier nogal terughoudend in, mede omdat ze TRT en prostaat of teeltbalkanken hieraan relateren, naar mijn ervaring.

Je leeftijd telt natuurlijk ook mee aangezien het krijgen van kinderen wat lastiger gaat worden als je aan de TRT gaat.

Mijn advies zou zijn dat je uitspreekt naar de huisarts wat jou verwachtingen zijn en wat je wil. Nog een keer naar de Endo lijkt me het beste.
Heb alleen weinig zin om weer weggestuurd te worden omdat de endo geen ervaring er mee heeft. Denk je toch niet dat een mannenkliniek beter is? Of gewoon bij een endo blijven? Kom uit randstad zuid holland trouwens als je nog een tip hebt
 
Heb alleen weinig zin om weer weggestuurd te worden omdat de endo geen ervaring er mee heeft. Denk je toch niet dat een mannenkliniek beter is? Of gewoon bij een endo blijven? Kom uit randstad zuid holland trouwens als je nog een tip hebt
Nee, ik ken allen de kliniek in Arnhem waar wel goede recensies over zijn. Maar hiervoor zou ik best om rijden als het je helpt.
Verder blijft dit een lastige zaak en zou ik het advies van je huisarts blijven volgen. Zeker op jou leeftijd.
 
Nee, ik ken allen de kliniek in Arnhem waar wel goede recensies over zijn. Maar hiervoor zou ik best om rijden als het je helpt.
Verder blijft dit een lastige zaak en zou ik het advies van je huisarts blijven volgen. Zeker op jou leeftijd.

Ja begrijp inderdaad dat mijn leeftijd een effect op de behandeling heeft. Maak me wel erg zorgen erom, aangezien leven met deze waardes natuurlijk ook niet erg prettig is. Kinderwens is inderdaad ook nog een dingetje (HCG hoorde ik wat over?).
Bedankt iig voor je bericht. Weet je toevallig nog hoe die kliniek heet? Ik zal je een pm sturen als je het liever niet op het forum zet.
 
Door TRT geïnduceerde infertiliteit is in verreweg de meeste gevallen grotendeels omkeerbaar. HCG en HMG worden hier soms bij gebruikt.
 
Door TRT geïnduceerde infertiliteit is in verreweg de meeste gevallen grotendeels omkeerbaar. HCG en HMG worden hier soms bij gebruikt.
Klopt inderdaad maar blijft een reden voor doktoren om er terughoudend mee te zijn en is het knap lastig trt te krijgen in NL.
 
Back
Naar boven