XXL Nutrition

Beste quad oefening voor fuckedup knie..?

Bezoekers in dit topic

WB5314

Cool Novice
Lid geworden
11 okt 2018
Berichten
70
Waardering
10
Hebben jullie nog tips voor een goede oefening voor de quads..?(met name de buitenkant)
Ik heb veel moeite met veel oefeningen door een zware knie blessure dus ik ben redelijk beperkt tot de legpress en de legextension(oefeningen die wel goed voelen voor de knie)

Squads,lunges,split squads enz zijn kut voor me knie..
Graag jullie eventuele opties die ik kan proberen..

Bvd!
 
Legpress, maar die gebruik je dus al. Je kan eventueel een hack squat proberen met licht gewicht en langere TUT.
 
Squatten in een smith machine
 
Leg extensions zou ik skippen met een slechte knie.
 
Het hangt denk ik vooral af van het type blessure en wat je beperkingen zijn.
 
Wordt lastig aangezien elke quad-acitivatie een kniebeweging veroorzaakt (en andersom).
 
Misschien ook eens verschillende squatsoorten proberen? Misschien heb je geen problemen met bijv. front squats of belt squats.

Het kan ook een techniek of load management probleem zijn.
 
Hebben jullie nog tips voor een goede oefening voor de quads..?(met name de buitenkant)
Ik heb veel moeite met veel oefeningen door een zware knie blessure dus ik ben redelijk beperkt tot de legpress en de legextension(oefeningen die wel goed voelen voor de knie)

Squads,lunges,split squads enz zijn kut voor me knie..
Graag jullie eventuele opties die ik kan proberen..

Bvd!


Oefening voor of de VL of VM belasten de knie met het accent op 1 kant, niet iets wat je wil wanneer je klachten aan je knie heb.

Heb zelf ivm slijtage last van mn knie bij squats ed maar bij LP met de voeten wat hoger op de plank weinig last. Wat je kan proberen is te spelen met voetpositie en drukpunt. Als je meer over de buitenkant voet kracht zet verplaats het accent (een beetje) naar de VL maar hou je knieeen in de gaten en verwacht niet te veel (wat betreft accentplaatsing)
 
Back
Naar boven