AndroidHealthClinic

beste soort brood dat je kan eten? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

....zelf brood bakken ? :? iemand ervaring mee (vast niet :P) is volgens mij erg tijdrovend karwei

als ik goed lees zit ik met rogge/zuurdesembrood dus altijd goed qua 'echtheid' van 't volkoren gedeelte ? of zal is meer (witte) rijst eten een optie

en dat 'ambachtelijke' is zowieso een loos begrip tegenwoordig als het om voeding gaat , hecht je als producent daar waarde aan dan lijd je verlies simple is that
 
idd.. échte ambachtelijke bakkers verdienen er nix aan.. er zijn er nog wel maar die hebben maar een paar vaste klanten en hebben een contract met sjieke hotels/restaurants omdat die wel willen betalen voor échte ambacht.
 
Frenkpie zei:
Me moeder wil geen donkerbruin brood meenemen (alleen maar van dat ultra light bruin brood wat voor geen meter smaakt en een vrij hoge GI waarde heeft), dus ga ik zelf voortaan brood kopen.

Maar wat kan ik nu het beste halen? De bruiner de beter? (Lagere GI waarde). Welke is nou het beste als je kijkt naar de GI waarde, de hoeveelheid zout t brood bevat, en hoeveel vitamines en mineralen erin zitten.

Ik denk dat grof meergranenbrood het beste is, alhoewel dat er bijna nooit ligt bij de edah...


beste brood is geen brood imho.
als je perse wat brood in je dieet wilt dan zal je het toch zelf moeten maken vrees ik. en volgens mij zijn die broodbakmachines niet zo duur. en je bepaalt zelf wat erin zit.
 
Ik ben egt een broodliefhebber, heb altijd waldkorn vind het heerlijk! Of van die in de oven verwarmde meergranen broodjes met slankie kaas er tussen gesmolten, geweldig! (Alleen in de bulk)
Ik ben maar een recreationele bodybuilder, en heb het brood er al eens uit gehaald.. maakt niet veel verschil imo...dus brood blijft er ook in de cut lekker in! (Als is het maar alleen op me med/high carb day een paar sneetjes)
 
Ik eet nu voortaan alleen maar brood om me tonijn weg te werken. Smorgens, eind v/d middag en savonds eet ik alleen nog maar havermout (rolled oats géén quick oats)/muesli (échte muesli; zonder suiker toegevoegd)/ rijst (basmati) en meergranen/volkoren macaroni/pasta.

Dát zijn teminste wel goede KH bronnen imo.
 
Wij hebben vaak donkerbruin brood, en het ligt totaal aan de dag of ik veel boterhammen eet die dag of weinig. Vaak dan belegt met eieren, pindakaas of kipfilé.
 
ik werk zelf mijn tonijn altijd weg op toastjes, proberen waard?
 
*Heb het inmiddels ook gekeken, wat een drama!

Eigenlijk wist je al dat producenten meer aandacht aan marketing besteden dan aan hun product, maar dat het ook bij de "echte bakker" erin is geslopen?

Maar wil je echt weten wat je eet? Maak het dan zelf!
(de meesten van ons eten geen kant en klare shit toch?)
Ik ga van de week ff bij de molen langs, kijken wat ie allemaal voor soorten meel heeft.

Trouwens wel een aanrader, zelf brood bakken, kost wat tijd, maar dan heb je ook wat :)
+ goede oefening voor je onderarmen :)
 
m'n pa bakt brood met een broodmachine. Alleen ik laat zelf brood mooi staan, eet ook liever gewoon wat rijst en havermout end.
Het is dan ook heel makkelijk met een broodmachine. Weet zelf niet hoe je het maakt maar je hoeft het gewoon wat meel enz. in dat ding te pleuren, zet de tijd in wanneer hij wilt bakken en je hebt (bijv. s'nachts laten bakken) in de ochtend vers brood.
 
heeft er iemand per toeval een receptje voor een goed broodje...(voor een bb dan hee).
 
Frenkpie zei:
Ik eet nu voortaan alleen maar brood om me tonijn weg te werken. Smorgens, eind v/d middag en savonds eet ik alleen nog maar havermout (rolled oats géén quick oats)/muesli (échte muesli; zonder suiker toegevoegd)/ rijst (basmati) en meergranen/volkoren macaroni/pasta.

Dát zijn teminste wel goede KH bronnen imo.
Waar haal je die rolled oats dan? Dat is niet die van quaker toch?
Ach met m'n tonijn wegwerken heb ik geen moeite, hoppa zo uit het blikje :D
 
sloeber zei:
heeft er iemand per toeval een receptje voor een goed broodje...(voor een bb dan hee).
Je kan even kijken op http://www.bakkerswereld.org/index.htm
(wel ff registreren)
Daar staan een hoop recepten.
Alleen die mixen van Soezie, komen dus van een fabrikant, die soortgelijke mixen verkoopt aan de bakkers, dus niet gegarandeerd vrij van toevoegingen.


Als je echte volkorenmeel wil, moet je naar een molen, of een andere echte korenmaler.
Verder zou je er wat zonnebloempitten, lijnzaad, enzo bij kunnen doen.
 
Frenkpie zei:
Ik eet nu voortaan alleen maar brood om me tonijn weg te werken. Smorgens, eind v/d middag en savonds eet ik alleen nog maar havermout (rolled oats géén quick oats)/muesli (échte muesli; zonder suiker toegevoegd)/ rijst (basmati) en meergranen/volkoren macaroni/pasta.

Dát zijn teminste wel goede KH bronnen imo.

rolled oats :D

steel cut nog beter ;-)
 
heheh. nee dat zijn complete granen :) en die moet je LANG koken.

ik heb nu oats van een goedkoper merk en die korrels zijn grover dan die van quaker. Daarnaast heb ik Muesli gehaald. Gewone muesli.. zonder toegevoegde suikers. En die bevat ook haver etc. wel wat rozijnen maar 90% zijn low GI complexe KH's.

that's just what i need to gain some weight :D
 
8 granen brood, 7 van de bakker en 1 van je zelf.
 
Ik eet donker volkoren brood sinds kort. Voorheen abdij maar dat bleek gewoon wit brood gemixt met rogge te zijn!
 
donker volkoren is niet veel anders dan je abdij :)
 
Ik had de bakkerij gebelt en die zeiden van wel. In dat TV programma is 't weer niet... ??? Ik doe het 'r maar mee. 't smaakt iig een stuk minder goed ;)
 
Back
Naar boven