XXL Nutrition

beste soort brood dat je kan eten? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Frenkpie

Massive Warrior
20 jaar lid
Lid geworden
17 nov 2002
Berichten
19.637
Waardering
901
Lengte
1m72
Massa
88kg
Me moeder wil geen donkerbruin brood meenemen (alleen maar van dat ultra light bruin brood wat voor geen meter smaakt en een vrij hoge GI waarde heeft), dus ga ik zelf voortaan brood kopen.

Maar wat kan ik nu het beste halen? De bruiner de beter? (Lagere GI waarde). Welke is nou het beste als je kijkt naar de GI waarde, de hoeveelheid zout t brood bevat, en hoeveel vitamines en mineralen erin zitten.

Ik denk dat grof meergranenbrood het beste is, alhoewel dat er bijna nooit ligt bij de edah...
 
Tja, hoe volkorener/donkerder/groffer hoe beter zou ik zeggen.

Ik eet zelf alleen maar roggebrood, alleen in het weekend gun ik me volkoren. Maar daar zal je wel geen trek in hebben....
 
walkorn is lekker

Van da duits zwart brood eet ik meestal (weet de naam niet juist).
 
omfg ik heb 1x roggebrood gegeten.. en teringjantje. ik moest echt kokhalzen zo smerig vond ik die troep. dus dat is voor mij sowieso een afvaller. mijn moeder koopt altijd kloosterbrood en dat is echt HEEL bruin, dus het zal wel goed zitten :)
 
bij mij niet teveel van die grote notenshit in t brood, gewoon bruin
 
Donker batavenbrood van de aldi, 12.5 gram eiwit per 100 gram ;) en erg lekker..
 
eiwit in brood is neit echt veel waard..
 
brood is sowieso weinig waard
 
probeer eens Obenlander. Is een zuurdesembrood. Volgens mij ook vrij lage GI. En anders ga je toch gewoon naar de bakker en haal je het donkerste brood wat ze hebben?
 
bekijk mijn link dan nog eens KaLe!
 
Bruin brood is gewoon wit brood met verbrande Mout toegevoegd. Zelfde stof dat in bier gebruikt wordt om bier donkerder te maken.

Verbrande mout is ook nog kankerverwekkend.

/me heeft net dat filmpje gezien..

ik eet alleen nog maar brood om me blik tonijn weg te werken.. verder ga ik brood gewoon vermijden.. **** zeg, wat een tering oplichters !

Brood wordt vol gestampt met gist en andere producten om het bakproces zo kort mogelijk te houden zodat er meer brood kan verkocht worden :(

Ambachtelijk bakkers zijn er bijna niet meer.. bakkers kopen z'n brooddeeg kant en klaar bij de fabrikant, doen er water bij en warmen het op.. that's it !

En je kan je brood net zo goed in de winkel halen als bij de bakker, er is geen verschil in het product. Alleen de prijs, omdat je betaald voor de 'ambachtelijke' bakker.
 
Laatst bewerkt:
Weet er iemand nog een andere link, want ik weiger om die K*t-Realplaya te installeren!

Maar wil het wel graag zien ;)
 
Over brood kan idd veel gezegd worden..

Hoe donkerder is dus niet beter !! zie link hierboven. Er worden gewoon kleurstoffen toegevoegd !! Het donkerst haalbaar brood is gewoon het 'licht bruin'. Al dat donkere spul in de supermarkt is gewoon 80% wit brood met beetje volkoren en kleurstof. Verder is al het brood wat in de winkel/supermarkt en bakkerketen slecht brood ! veel toevoegingen.

Ik eet alleen nog maar brood van een speciale bakker hier. De knollentuin heet dat ding. Als je daar een brood koopt weet je niet wat je in je handen krijgt. Voornamelijk zwaar. en 2 boterhammen en je hebt genoeg. tegen 6 van de aldi.

Nee voor mijn geen supermarkt/bakker bart rommel meer.
 
wat een depressief makend stukje televisie.. misschien toch maar eens een broodbakmachine kopen zodat je tenminste zelf kunt bepalen wat er in je brood zit (even afhankelijk van wat voor meel je kunt kopen uiteraard).

Misschien is het nog het beste om brood te nemen dat niet zo luchtig is... lekker zwaar degelijk kauw-brood.

Persoonlijk vind ik roggebrood ook erg lekker.
 
De natuur winkel heb je nog, m'n moder haalt eens per week wat broden mee.
Maar er zit haast geen smaak aan en na 5 plakken zit je echt vol.
 
ik eet altijd waldkorn brood..
 
eet heel vaak allison volkoren, vind ik het lekkerste brood en is ondanks de kleine boterhammen relatief zwaar.
 
Back
Naar boven