AndroidHealthClinic

beste split voor kuren (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

BodyBulk

Cool Novice
Lid geworden
6 jul 2020
Berichten
60
Waardering
28
Lengte
1m77
Massa
82kg
Vetpercentage
13%
Ik ben altijd blijven hangen nijy een PPL split, omdat je altijd hoor dat een spiergroep 2x per week gehit moet worden. Alleen dat was toen ik nog natural trainde.

Ik zit nu in mn eerste cycle en begin aardig te twijvelen of PPL wel effectief genoeg is. Dus vandaar dit topic

Wat raaden jullie aan om als split te gebruiken in deze bulk? Een 2x per week schema zoals ppl, of een split schema waarbij je elke spiergroep 1x per week hit, maar een enorm volume in die workout, zoals een brosplit?
 
Waar jij jezelf het best bij voelt. Een splitschema hoeft niet per se 1 week te beslaan trouwens.
 
18 jaar, kuren en niet weten hoe je moet trainen

nais.
Ik weet wel hoe ik moet trainen. Ik train al ruim 4 jaar en heb mijn personaltrain opleiding afgerond. Alleen daar leer je ook altijd dat bro-splits slecht zijn enzovoort. Alleen ik geloof daar niet in dus vandaar hier mijn bericht
 
Waar jij jezelf het best bij voelt. Een splitschema hoeft niet per se 1 week te beslaan trouwens.
ma: Chest & tricep
di: Rust
wo: Back & biceps
do: Legs
vr: Schouders & abs
za: rust
zo: rust

Hieraan zat ik te denken. Of kan ik beter maar 2x per week gaan voor opbouw?
 
ma: Chest & tricep
di: Rust
wo: Back & biceps
do: Legs
vr: Schouders & abs
za: rust
zo: rust

Hieraan zat ik te denken. Of kan ik beter maar 2x per week gaan voor opbouw?
Je hebt een personal trainer opleiding afgerond maar komt hier vragen of je beter een spiergroep 2x per week kan trainen i.p.v 1?
 
Je hebt een personal trainer opleiding afgerond maar komt hier vragen of je beter een spiergroep 2x per week kan trainen i.p.v 1?

De personaltraining opleiding gaat over natural atheltes, wij hebben het daar vrijwel niet over enhanced gehad. Dus vandaar
 
De personaltraining opleiding gaat over natural atheltes, wij hebben het daar vrijwel niet over enhanced gehad. Dus vandaar
Aangezien je veel sneller hersteld met AAS kun je beter 2x per week de spiergroepen aanpakken d.m.v een PPL schema. Ik doe zonder AAS ook PPL 6x per week. En zou dit ook doen met AAS. Gaat lekkâh.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
De personaltraining opleiding gaat over natural atheltes, wij hebben het daar vrijwel niet over enhanced gehad. Dus vandaar

Dat is niet relevant. Meer volume = spiergroei. Dat is een van de basisprincipes van bodybuilding en dat is bij kuurders niet anders. Als je niet bekend bent progressive overload, zou je eigenlijk niet moeten kuren.

Twee trainingen per spiergroep per week bevatten doorgaans meer volume dan een training en dus is twee trainingen wss beter. Het is geen rocketscience he.
 
Dat is niet relevant. Meer volume = spiergroei. Dat is een van de basisprincipes van bodybuilding en dat is bij kuurders niet anders. Als je niet bekend bent progressive overload, zou je eigenlijk niet moeten kuren.

Twee trainingen per spiergroep per week bevatten doorgaans meer volume dan een training en dus is twee trainingen wss beter. Het is geen rocketscience he.
.
 
Met test levels van een 18 jarige + nog een (waarschijnlijk) achterlijke hoeveelheid kunstmatige test kun je wel met veel weg komen, niet te moeilijk denken.
 
Met test levels van een 18 jarige + nog een (waarschijnlijk) achterlijke hoeveelheid kunstmatige test kun je wel met veel weg komen, niet te moeilijk denken.
Exogene testosteron legt de eigen productie plat...
 
Exogene testosteron legt de eigen productie plat...

Een wijze man zei ooit:
1601632037636.png
 
Er veranderd niks kwa trainen tussen een natty en enhanced, enige wat veranderd is herstel.
 
Dus bij een PPL-schema train je 6x per week naturel en je wilt enhanced naar 4x per week gaan? Waarom? Je kunt met een splitschema nog steeds 6x per week blijven trainen, dan is dag 5 gewoon weer hetzelfde als dag 1 etc. Ik vind het niet logisch enhanced je trainingsfrequentie te verlagen.
 
Ik weet wel hoe ik moet trainen. Ik train al ruim 4 jaar en heb mijn personaltrain opleiding afgerond. Alleen daar leer je ook altijd dat bro-splits slecht zijn enzovoort. Alleen ik geloof daar niet in dus vandaar hier mijn bericht
Welke opleiding was het?
 
heel simpel gezegd: doe genoeg volume per week met een intensiteit die hoog genoeg is. een spiergroep 2 keer per week of meer trainen is bijna in alle gevallen superieur aan één keer per week, o.a. omdat zo de de kwaliteit (intensiteit) van je sets gewaarborgd blijft.
 
Laatst bewerkt:
heel simpel gezegd: doe genoeg volume per week met een intensiteit die hoog genoeg is. een spiergroep 2 keer per week of meer trainen is bijna in alle gevallen superieur aan één keer per week, o.a. omdat zo de de kwaliteit (intensiteit) van je sets gewaarborgd blijft.
Ik merk als ik een spiergroep 2 keer per week train (Dus meer volume) ik kracht lijk te verliezen. Dus bij 2 keer per week borst trainen zijn mijn stats lager. Dan druk ik geen 5x5x100 meer met BP maar eeerder 5x5x90. Andere oefeningen voor borst idem in krachtverlies. Ook bij Squat en BOR.
Als ik uit ben op spiergroei; is dat dan om het even en beter om evengoed 2 keer te trainen of in dat geval beter om terug te gaan naar 1 keer? Ik ben 41 en train naturel by the way.
 
Back
Naar boven