MuscleMeat

beste split voor kuren (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik merk als ik een spiergroep 2 keer per week train (Dus meer volume) ik kracht lijk te verliezen. Dus bij 2 keer per week borst trainen zijn mijn stats lager. Dan druk ik geen 5x5x100 meer met BP maar eeerder 5x5x90. Andere oefeningen voor borst idem in krachtverlies. Ook bij Squat en BOR.
Als ik uit ben op spiergroei; is dat dan om het even en beter om evengoed 2 keer te trainen of in dat geval beter om terug te gaan naar 1 keer? Ik ben 41 en train naturel by the way.
Je kunt berekenen op een bepaalde manier of je met een spiergroep fast of slow twitch spieren hebt. Op die manier kun je je optimale aantal sets berekenen. Heb er niet heel veel tijd in gestoken verder inhoudelijk maar ik weet dat vrienden van mij dit hebben gedaan om zo optimaal mogelijk te kunnen trainen.
 
Ik merk als ik een spiergroep 2 keer per week train (Dus meer volume) ik kracht lijk te verliezen. Dus bij 2 keer per week borst trainen zijn mijn stats lager. Dan druk ik geen 5x5x100 meer met BP maar eeerder 5x5x90. Andere oefeningen voor borst idem in krachtverlies. Ook bij Squat en BOR.
Als ik uit ben op spiergroei; is dat dan om het even en beter om evengoed 2 keer te trainen of in dat geval beter om terug te gaan naar 1 keer? Ik ben 41 en train naturel by the way.
2 keer een spiergroep in de week trainen is niet meer volume.
 

ik wil niet al te lullig doen maar een aantal jaren geleden was dit een solide opleiding met een vrij strenge toelatingstest ,het zal nu misschien wel een lachertje zijn zoals veel opleidingen maar daar kan ik niet over oordelen
 
Laatst bewerkt:
Ik merk als ik een spiergroep 2 keer per week train (Dus meer volume) ik kracht lijk te verliezen. Dus bij 2 keer per week borst trainen zijn mijn stats lager. Dan druk ik geen 5x5x100 meer met BP maar eeerder 5x5x90. Andere oefeningen voor borst idem in krachtverlies. Ook bij Squat en BOR.
Als ik uit ben op spiergroei; is dat dan om het even en beter om evengoed 2 keer te trainen of in dat geval beter om terug te gaan naar 1 keer? Ik ben 41 en train naturel by the way.

Dan moet je het wss nog een keer proberen of beter programmeren. Trainingsfrequentie en specifiek trainen zijn zowat de meest bepalende factoren in hoe sterk je bent op een bepaalde oefening. Zodoende dat de meeste PL-schema's meerdere keren per week een variatie op een oefening doen.
 
ik wil niet al te lullig doen maar een aantal jaren geleden was dit een solide opleiding met een vrij strenge toelatingstest ,het zal nu misschien wel een lachertje zijn zoals veel opleidingen maar daar kan ik niet over oordelen
Imho de grootste shit show opleiding die er is. Kan vroeger best een solide opleiding zijn geweest, maar nu neem ik eigenlijk niemand serieus die sport advies geeft die van het Cios af komt. 😶
 
Imho de grootste shit show opleiding die er is. Kan vroeger best een solide opleiding zijn geweest, maar nu neem ik eigenlijk niemand serieus die sport advies geeft die van het Cios af komt. 😶

en wat heb jij dan bereikt op sportgebied die deze vorm van arrogantie rechtvaardigt,is geen aanval maar puur interesse
 
en wat heb jij dan bereikt op sportgebied die deze vorm van arrogantie rechtvaardigt,is geen aanval maar puur interesse
Goed dat je dat even toelicht ;)
Je ziet het verkeerd, het gaat meer om de ervaring die ik heb met mensen die van het cios af komen. Instructeurs die oefeningen foutief uitleggen, schema's uitdelen die geen betrekking hebben tot het doel van de persoon in kwestie. De simpelste vragen niet kunnen beantwoorden etc. Ik kan nog wel even doorgaan maar ik heb een stereotype gevormd door de ervaringen die ik heb gehad en tot nu toe is er nog niemand geweest die mij het tegendeel heeft bewezen.
 
was oprecht geen aanval en kan me ook wel vinden in je bevindingen
Ja via internet kunnen dingen zo anders over komen dan de bedoeling is haha. Maar ja, wel zonde dat de opleiding zo achteruit is gegaan...
 
Het zal ook aan de interesse van de cios'er liggen. En sommige zullen ook ' gewoon ' werken voor hun geld.
Ik heb het idee dat de instructeurs in de commerciële gym, ' gewoon ' werken voor hun geld. En de goede instructeurs werken als persoonlijk trainer.
Vroegah was dat met de gewone sportscholen wel anders, beter. Daar kom je toen ook een sportschool op uitzoeken, je begon bij de gym in je buurt en na een tijdje ging je trainen waar de instructeurs aan wedstrijden deden.
Bij big gym vraag ik me af of de instructeurs uberhaubt wel aan sport doen.
 
Back
Naar boven