Fitness Seller

beste techniek voor lowkick

Bezoekers in dit topic

Sebbe

Lichtelijk autistisch
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
17 jan 2008
Berichten
1.283
Waardering
69
Lengte
1m57
Massa
83kg
Vetpercentage
26%
Ik heb nu al in behoorlijk wat gyms getraind maar in elke krijg ik steeds weer een andere manier om een lowkick te doen. Wat is nou de beste manier?
 
Ik heb ooit eens een filmpje op tv gezien van een bokser die slagen uitdeelde. En zijn tegenstander kon elke slag ontwijken omdat hij met een draai sloeg. Toen hij dan recht vooruit sloeg kon de tegenstander die slagen niet meer ontwijken dus ik denk dat hetzelfde geldt voor de lowkick.

Ik zou dus gewoon recht op de tegenstander zijn schenen schoppen, instant pain en zeer moeilijk te ontwijken, ook al ziet een traditionele lowkick er wel iets spectaculairder uit.
 
In een aflevering van Fight Science ( Nat Geo ) hebben ze een keer de verschillende lowkicks met elkaar vergeleken: het filmpje is vast nog op Youtube te vinden ofzo.

Daarnaast is er idd verschil tussen de tijd die je lowkick in beslag neemt, de precieze kracht die erachter zit etc. etc. Ik denk dat het per situatie verschilt welke 'het beste' is.
Succes iig met je training!
 
Laatst bewerkt:
Je kan hem op meerdere manieren geven natuurlijk en iedereen geeft hem ook anders. Je kan op twee manieren kracht genereren: door naar buiten te stappen terwijl je trapt of door op je standbeen te roteren.

Hier in Nederland zien we vooral heavyweight gevechten op TV maar naar mijn mening geven zwaargewichten meestal geen meest optimale lowkicks. Hierdoor is het beeld van de ideale lowkick misschien een beetje verdraaid.

Kijk maar eens hoe lichtvoetige jongens trappen, als zij trappen dan roteren ze nog een stukje mee op de bal van hun voet om hun heupen nog verder in te draaien (zoals Buakaw bijvoorbeeld). Ik vind dat je het beste zo kan trappen:

Stap naar buiten met je standbeen tot voorbij je doelwit, trek je knie goed omhoog van het been waarmee je wilt trappen, draai je heupen in en vlak voor je het doel raakt draai je op de bal van je voet nog een extra stukje mee. Je trapt met lichtgebogen been en raakt met de onderkant van je scheen.
 
Knie goed omhoog en omlaag indraaiende trap
 
Back
Naar boven