XXL Nutrition

beste verhouding kracht/cardio voor spieropbouw (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

duckieduncie

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
25 mrt 2005
Berichten
591
Waardering
7
de titel zegt het zelf: wat is de beste verhouding tussen kracht en cardio om als beginner spiermassa op te bouwen?
 
http://www.ergogenics.org/gezondheid31.html

"Een derde groep deed zowel aan krachttraining als aan duurtraining, en ging drie maal per week eerst trainen met gewichten en daarna veertig minuten hardlopen"

"De gecombineerde (derde) groep doet het het best - ook beter dan de krachttraininggroep.
Als je alleen kijkt naar de vooruitgang in VO2max vermogen, dan scoort de duurtraininggroep het beste. Kijk je alleen naar de vooruitgang in kracht, dan scoort de krachttraininggroep het beste"


Is dus afhankelijk van of je voor kracht of voor massa gaat.
 
Dus KT + cardio zorgt voor meer spiermassa dan KT alleen ???
 
Volgens dat onderzoek word er dan inderdaad meer groeihormoon aangemaakt.
Zelf vind ik het ook wel belangrijk om cardio naast de krachttraining te blijven doen. Wat heb je aan een gespierd lichaam als je na een paar trappen op te hebben gelopen al buiten adem bent...:rolleyes:
En tijdens de cut komt je conditie natuurlijk helemaal goed van pas:)
 
Ik stel mijn duurtraining altijd uit naar een andere dag... Bv. zondag KT en zondag duurtraining.
Ik kan dus beter eerst KT doen en dan 45 minuutjes gaan fietsen?

(hoe zit het dat met voeding?)
 
Laatst bewerkt:
Voeding moet gewoon elke dag in orde zijn. Ook op rustdagen heeft je lichaam voeding nodig omdat je lichaam dan ook aan het herstellen is.

Als je lage intensiteit cardio doet dan zou het het herstel bevorderen dus dan zou ik zeggen pak de rustdagen (dan ben je namelijk aan het herstellen van je training ervoor).
Als je hogere intensiteit cardio gaat doen zou ik het na je training doen zodat je spieren erna een rustdag hebt. Anders word het mogenlijk een beetje te veel en ga je overtrainen.

Bij welke van de 2 je meer groeihormoon aanmaakt weet ik ook niet helaas. Ben ik ook wel benieuwd naar:)
 
voeding + training of course belangrijk...

Er zullen inderdaad meer groeihormonen worden aangemaakt als je cardio ernaast doet. Maar dit zou ik houden op 5-10 min warming up en 10-15 min Cooling down idee. Zo blijf je de cardio er wil inhouden...

30% training. ..70% voeding ;)

succes
 
voeding + training of course belangrijk...

Er zullen inderdaad meer groeihormonen worden aangemaakt als je cardio ernaast doet. Maar dit zou ik houden op 5-10 min warming up en 10-15 min Cooling down idee. Zo blijf je de cardio er wil inhouden...

30% training. ..70% voeding ;)

succes

Dat vind jij... Een ander vind weer wat anders...
Je moet je antwoorden wel onderbouwen.
 
Voeding moet gewoon elke dag in orde zijn. Ook op rustdagen heeft je lichaam voeding nodig omdat je lichaam dan ook aan het herstellen is.

Als je lage intensiteit cardio doet dan zou het het herstel bevorderen dus dan zou ik zeggen pak de rustdagen (dan ben je namelijk aan het herstellen van je training ervoor).
Als je hogere intensiteit cardio gaat doen zou ik het na je training doen zodat je spieren erna een rustdag hebt. Anders word het mogenlijk een beetje te veel en ga je overtrainen.

Bij welke van de 2 je meer groeihormoon aanmaakt weet ik ook niet helaas. Ben ik ook wel benieuwd naar:)

Dat je voeding elke dag in orde moet zijn weet ik ook wel...
Ik had het over het feit, hoe regel je dan je voeding?

Eet je nog iets tussen je training en je cardio of hoe zit dat dan?
 
Als je zeker wilt zijn van het behouden van spiermassa kan je BCAA capsules pakken voor je cardio en erna :)
 
Als je zeker wilt zijn van het behouden van spiermassa kan je BCAA capsules pakken voor je cardio en erna :)

idd want als je na krachttraining cardio zou doen en je neemt een whey shake gaat je lichaam die eiwitten omzetten in glucose om de uitgeputte glycogeenspiegels aan te vullen ? ^^
 
Back
Naar boven