XXL Nutrition

beste verhoudingen om te cutten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

roberkozen

Cool Novice
Lid geworden
4 aug 2011
Berichten
49
Waardering
0
wat zijn volgens jouw de beste percentage Kh-EW-V verhoudingen om te cutten ?

40-40-20 ?
 
30-50-20 en dan om de 3-4 dagen een high carb dag
 
40/40/20 eiwit/kh/vet is prima om mee te beginnen.

Kijk en luister naar je lichaam. Probeer ongeveer 2 kilo per maand aan te houden, anders verlies je teveel spier. Het ligt ook aan jezelf wat je doelen zijn. Spiermassa of zo snel mogelijk kilo`s verliezen.

30-50-20 en dan om de 3-4 dagen een high carb dag

Refeed dagen zijn alleen van toepassing als je vetpercentage onder de 20% is. Geen idee wat jou vetpercentage is, maar ik zou deze stickies eens goed lezen als je wilt gaan experimenteren.

Voorbeeld:

Mannen:

20% < = geen refeed nodig
20% / 15% = 1 x per 2 weken
15% / 12% = 1 x per week
12% > = 2 x per week

Vrouwen:

30% < = geen refeed nodig
30% / 25% = 1 x per 2 weken
25 % / 16% = 1 x per week
16 % < = 2 x per week

Stickies refeed:

 
Ik hou momenteel 35-40% E / 25-30% KH / 35-40% V aan. Is dit oké voor iemand met een vetpercentage van 16-17%? Of moet ik de vetten minderen naar 20-25%?

Eet 3 dagen onder onderhoud en weinig carbs en elke 4e dag eet ik op of iets boven onderhoud en neem ik 50% aan carbs.. Zo staat het ook in BFFM beschreven..
 
Ik hou momenteel 35-40% E / 25-30% KH / 35-40% V aan. Is dit oké voor iemand met een vetpercentage van 16-17%? Of moet ik de vetten minderen naar 20-25%?

Eet 3 dagen onder onderhoud en weinig carbs en elke 4e dag eet ik op of iets boven onderhoud en neem ik 50% aan carbs.. Zo staat het ook in BFFM beschreven..

Heb het boek nooit gelezen van BFFM, dus daar kan ik weinig over kwijt.
40/40/20 lijkt me prima voor iemand met een vetpercentage van 16 a 17%.

Experimenteren is nooit slecht. Luister en kijk naar je lichaam of het werkt.
Elk lichaam is namelijk anders, maar dat begrijp je zelf ook wel :).

Grtz
 
40/40/20 eiwit/kh/vet is prima om mee te beginnen.

Kijk en luister naar je lichaam. Probeer ongeveer 2 kilo per maand aan te houden, anders verlies je teveel spier. Het ligt ook aan jezelf wat je doelen zijn. Spiermassa of zo snel mogelijk kilo`s verliezen.



Refeed dagen zijn alleen van toepassing als je vetpercentage onder de 20% is. Geen idee wat jou vetpercentage is, maar ik zou deze stickies eens goed lezen als je wilt gaan experimenteren.

Voorbeeld:

Mannen:

20% < = geen refeed nodig
20% / 15% = 1 x per 2 weken
15% / 12% = 1 x per week
12% > = 2 x per week

Vrouwen:

30% < = geen refeed nodig
30% / 25% = 1 x per 2 weken
25 % / 16% = 1 x per week
16 % < = 2 x per week

Stickies refeed:



No offence maar ik ben +100kg bij 7-8% dus ik weet wel waar ik mee bezig ben ;) Refeeds zijn er om je metabolisme hoog te houden, en wie heeft er nu meer als 20% vet?
 
No offence maar ik ben +100kg bij 7-8% dus ik weet wel waar ik mee bezig ben ;) Refeeds zijn er om je metabolisme hoog te houden, en wie heeft er nu meer als 20% vet?

Snap niet helemaal waar je op doelt. Refeeds zijn inderdaad voor verhoging van metabolisme, maar dat wilt niet zeggen dat je gelijk mensen moet laten refeeden. Je ziet niet altijd stats van personen, dus kan je er ook niet gelijk van uitgaan dat iemand op +/- 10 % zit. En ja.. Er zijn mensen met 20% vet op dit forum :).
 
Laatst bewerkt:
Heb het boek nooit gelezen van BFFM, dus daar kan ik weinig over kwijt.
40/40/20 lijkt me prima voor iemand met een vetpercentage van 16 a 17%.

Experimenteren is nooit slecht. Luister en kijk naar je lichaam of het werkt.
Elk lichaam is namelijk anders, maar dat begrijp je zelf ook wel :).

Grtz


Ja precies.. Ben nu ook een beetje aan het experimenteren hoe mn lichaam reageert.. Dit is namelijk ook de 1e keer dat ik cut..

Hoelang hou je ongeveer altijd een bepaalde verhouding aan om te zien wat voor een effect het op je heeft? 2-3 weken?

Ga dit weekend ook een huidplooimeter bestellen.. Lijkt me wel handig om te zien of je niet teveel spier verliest..
 
Ik kijk meestal om de maand wat het resultaat is. Probeer 2 a 2.2 kilo per maand aan te houden. Val je niet af? Dan ga je minder eten. Spreekt voor zich :).

Huidplooien doe ik btw niet, maar is inderdaad handig. Ik gebruik persoonlijk meer de spiegel. Hebben ze geen huidplooimeter bij jou in de gym? Volgens mijn zijn die dingen behoorlijk prijzig.
 
Ik vind het gebruik van verhoudingen nogal zinloos... ik denk liever in grammen.
 
Ik kijk meestal om de maand wat het resultaat is. Probeer 2 a 2.2 kilo per maand aan te houden. Val je niet af? Dan ga je minder eten. Spreekt voor zich :).

Huidplooien doe ik btw niet, maar is inderdaad handig. Ik gebruik persoonlijk meer de spiegel. Hebben ze geen huidplooimeter bij jou in de gym? Volgens mijn zijn die dingen behoorlijk prijzig.

1e spreekt inderdaad voor zich! Zo kun je ook mooi een beetje uitvinden wat nou exact je onderhoud is etc.. :)

Ik weet niet of ze een huidplooimeter in onze gym hebben, maar zo heel duur zijn ze niet hoor! Ben van plan deze aan te schaffen: http://www.bodyenfitshop.nl/vetpercentagemeter/accufitness/fattrack-ii-digital-body-fat-caliper
 
Als je na het cutten weer gaat cleanbulken, in welke stappen schroef je de KH's dan weer op? Als je bijv. net als mij tijdens het cutten op de verhouding 35/30/35 zit en je gaat weer naar 30/50/20? Of van cut->cleanbulk, 50/10/40? Ga je dan per week 5 of 10% omhoog met de KH's?

En hoe doe je dit met de kcals? Elke week 200-300kcals erbij?
 
Back
Naar boven