XXL Nutrition

Beste vorm van cardio?

Bezoekers in dit topic

Heb heel vaak ook wat over HIIT gehoord maar vindt dat niet zo lekker trainen en ook al zijn er veel onderzoeken vindt het raar en onlogisch dat als je 10 min hiit traint je meer verbrandt dan 1 uur slow steady cardio doet....
maar hiit heb ik paar keer gedaan en moet niet onderschat worden is misschien maar 10 tot 15 min maar is f**king zwaarrr
 
Heb heel vaak ook wat over HIIT gehoord maar vindt dat niet zo lekker trainen en ook al zijn er veel onderzoeken vindt het raar en onlogisch dat als je 10 min hiit traint je meer verbrandt dan 1 uur slow steady cardio doet....
maar hiit heb ik paar keer gedaan en moet niet onderschat worden is misschien maar 10 tot 15 min maar is f**king zwaarrr

HIIT is imo alleen geschikt als je een goede basisconditie hebt, anders niet aan beginnen
 
dat heb ik dus al niet, hoe kan ik me conditie verbeteren gwn zo lang mogelijk sprinten en dan elke keer proberen langer vol te houden of is er een manier van aanpak hoe ik dat kan verbeteren?
 
Nope. Niet sprinten. Check eens voor een start to run schema. Dat kan je voor alles gebruiken.
 
Puur voor afvallen zou ik een meer langdurig iets pakken. Buiten een half uur x3 in de week joggen of 2 x per week uur baantjes trekken.
 
1. zwemmen. Leuk om te doen, het heeft geen schokbelasting en is dus redelijk blessurevrij te doen en je gebruikt elke spier in je lichaam.

2. touwtje springen, even onder de knie krijgen maar als je het kan dan kun je met touwtje springen behoorlijk wat meer KCAL verbranden dan op de crosstrainer. Kost geen drol, een springtouw kost je 3 euro. Heeft tevens als voordeel dat je aan je hand oog coördinatie kan werken.

3. seks, leuk om te doen en als je geen toestemming verbrand je alleen maar KCAL :D
 
Battle Ropes als je gym deze heeft ! High intensity maar wel erg leuk om te doen.
 
Heb heel vaak ook wat over HIIT gehoord maar vindt dat niet zo lekker trainen en ook al zijn er veel onderzoeken vindt het raar en onlogisch dat als je 10 min hiit traint je meer verbrandt dan 1 uur slow steady cardio doet....
maar hiit heb ik paar keer gedaan en moet niet onderschat worden is misschien maar 10 tot 15 min maar is f**king zwaarrr

Je verbrand niet meer in de hiit sessie.
Je verbrand er na nog flink door en je vetmetabolisme en oxidatie gaat flink omhoog. Dus je vermogen om vet als energiebron te gebruiken verbetert flink.
Plus de spieren krijgen flink werk te verzetten bij een goede hiit wat ook weer een verbeterend effect geeft.

Puur voor afvallen is de beste manier van cardio hardlopen. Hoe langer je het doet hoe beter het werkt, dus hoe meer je afvalt.
Wil je meer vet verbranden dan liever hiit, crosstrainer, stairmaster, roeitrainer enz. en alles lekker hoog intensief pakken.
Daarnaast je voeding op orde en clean eten.
 
Beste manier van afvallen is minder vreten je strot in douwe. Hier kan geen enkele vorm van cardio tegenop.
 
Beste vorm van cardio is LLMS.
Long Lasting Midnight Sex ;)
 
Gewoon lopen aka stapvoets.
 
Beste manier van afvallen is minder vreten je strot in douwe. Hier kan geen enkele vorm van cardio tegenop.
+1 zo moeilijk is het toch niet? Waarom zou je alle kcal eraf willen sporten als je het net naar binnen gedieuwd hebt'?
 
Mijn all-time favo is een combi van HIIT en "normale" cardio. 1x per week HIIT, 2x per week op normaal tempoo hardlopen. Als je op serieus niveau HIIT doet, dan kun je dat (zeker icm met krachttraining) maar beter niet vaker dan 1x per week doen. Dus vandaar die 2x normaal.
 
beetje pep, beetje coke, gegarandeerd die kilo's kwijt!
Beste manier is gewoon minder eten, cardio is in principe niet nodig maar is makkelijke voor sommigen
 
Hoera voor touwtje springen! lekker die double unders oefenen
 
HIIT blijft mijn persoonlijke voorkeur voor kcal verbranding :) Voor cardio, wat is je doel? Je aerobe vermogen verhogen? Vetverbranding? Trainingszones etc spelen allemaal een rol in je keuze voor 'beste vorm van cardio'.
 
HIIT is het beste.. kort en krachtig.. genoeg aan 10-20 min na je workout.
 
Back
Naar boven