MuscleMeat

beste webhosting en stilzwijgend verlengen

Bezoekers in dit topic

Onslow

Gelsenkirchen
Elite Member
Challenge x5
15 jaar lid
Lid geworden
16 mrt 2005
Berichten
13.030
Waardering
7.141
Ik ben met mijn bedrijf steeds meer actief op internet en heb me er dus ook meer moeten in verdiepen.
Nu wil ik meer producten gaan aanbieden en merk toch dat je per product met een eigen site beter op google gevonden gaat worden. Ik ga dus zelf mijn sites bouwen.

Nu heb ik interesse in de pakketten bij Xel media maar hun voorwaarden staan mij niet zo aan.

"13.4 De duur van de overeenkomst wordt telkenmale stilzwijgend verlengd voor de duur van de oorspronkelijke periode doch niet langer dan 1 jaar, tenzij de klant of XEL de overeenkomst schriftelijk en aangetekend beëindigt met inachtneming van een opzegtermijn van 2 maanden voor het einde van de betreffende contractsperiode."

Dit is gewoon een stilzwijgende verlenging met één heel jaar, wat niet meer toegestaan is. Een site gaat jaren mee, maar toch het principe.
Iemand ervaring bij dit of een ander bedrijf?
 
Ik heb in het verleden een eigen hostingbedrijf gehad. Ik ken de voorwaarden en regels maar al te goed binnen deze branche. Helaas is dit bij bijna alle leveranciers een standaard voorwaarde.

Ik stelde deze voorwaarde ook omdat een domeinnaam ook enkel per jaar kan worden geregistreerd/verlengd. Dit is niet aan de leverancier maar aan SIDN (landelijke organisatie m.b.t. .nl domeinnamen). Een webhostingpakket zonder een domeinnaam (of andersom) is ongeveer hetzelfde als een barbell zonder gewicht.

Buiten bovenstaande is het nou eenmaal zo dat dit bij bijna alle contracten is. Een webhoster dient er overigens ook aan te verdienen al is dit bij budget hosters maar enkele euro's of centen per jaar. Contractbinding is overigens een manier om jezelf als bedrijf te voorzien van langdurige relatie/inkomsten.

De hardware, energiekosten, backupvoorziening, controlpanel licenties, serverruimte, e.d... Alles moet betaald worden :) Er zitten op de achtergrond meer kosten aan verbonden dan je verwacht.
 
Ik heb in het verleden een eigen hostingbedrijf gehad. Ik ken de voorwaarden en regels maar al te goed binnen deze branche. Helaas is dit bij bijna alle leveranciers een standaard voorwaarde.

Ik stelde deze voorwaarde ook omdat een domeinnaam ook enkel per jaar kan worden geregistreerd/verlengd. Dit is niet aan de leverancier maar aan SIDN (landelijke organisatie m.b.t. .nl domeinnamen). Een webhostingpakket zonder een domeinnaam (of andersom) is ongeveer hetzelfde als een barbell zonder gewicht.

Buiten bovenstaande is het nou eenmaal zo dat dit bij bijna alle contracten is. Een webhoster dient er overigens ook aan te verdienen al is dit bij budget hosters maar enkele euro's of centen per jaar. Contractbinding is overigens een manier om jezelf als bedrijf te voorzien van langdurige relatie/inkomsten.

De hardware, energiekosten, backupvoorziening, controlpanel licenties, serverruimte, e.d... Alles moet betaald worden :) Er zitten op de achtergrond meer kosten aan verbonden dan je verwacht.

Je kan toch geen voorwaarde stellen welke niet binnen de normen van de wet vallen? Er zijn bovendien ook pakketten van 65 euro per maand, dan kunnen deze kosten aardig oplopen. Dat een domeinnaam per jaar wordt geregistreerd staat los van deze service. Je kan immers ook een domeinnaam hebben zonder een bijbehorende website.

Dat argument over hoge kosten kan een sportschool (eigenlijk wel elk bedrijf) ook als reden opgeven om stilzwijgend verlengen van een abonnement door te voeren, maar het mag niet.
 
voorwaarde mogen naar eigen wens worden opgesteld maar de wet blijft leidend.. Maakt dus niet uit of het er wel of niet in mag staan. een abonnement van 65 gb pm is wel heel er duur.. Domeinnaamlos registreren mag ook maar het was een voorbeeld zoals ik gaf en de leverancier mag dit soort voorwaarden opstellen..
 
Back
Naar boven