XXL Nutrition

Beta-alanine & HMB (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Don D.

Cool Novice
Lid geworden
15 jan 2017
Berichten
66
Waardering
3
Lengte
1m88
Massa
72kg
Goeie avond iedereen,

ik zou graag willen weten of je Beta-alanine en HMB mag blijven supplementeren
of mag ik dat maar een betaalde tijd nemen zoals creatine?

Alvast bedankt!
 
HMB laten voor wat het is, gaat niet veel voor je doen.
Creatine hoef je niet een bepaalde tijd te gebruiken, maar gewoon elke dag 5g nemen.
Beta-alanine 5g voor je training, zelf deed het niet zoveel voor mij dus ik ben er mee gestopt.
 
HMB laten voor wat het is, gaat niet veel voor je doen.
Creatine hoef je niet een bepaalde tijd te gebruiken, maar gewoon elke dag 5g nemen.
Beta-alanine 5g voor je training, zelf deed het niet zoveel voor mij dus ik ben er mee gestopt.

als ik creatine blijf nemen gaat dat niet mijn eigen creatine aanmaak verlagen na een tijd?
waardoor ik dat voor de rest van mijn leven ga moeten bij innemen?
 
HMB laten voor wat het is, gaat niet veel voor je doen.
Creatine hoef je niet een bepaalde tijd te gebruiken, maar gewoon elke dag 5g nemen.
Beta-alanine 5g voor je training, zelf deed het niet zoveel voor mij dus ik ben er mee gestopt.

Als ik 5 gr. beta-alanine in 1 keer neem lig ik gegarandeerd een half uur later te kotsen.

Vond creatine en beta alanine tesamen wel goed.
 
Als ik 5 gr. beta-alanine in 1 keer neem lig ik gegarandeerd een half uur later te kotsen.

Vond creatine en beta alanine tesamen wel goed.

dat is ook de bedoeling maar ik dacht dat creatine niet altijd gebruikt mocht worden (1 maand wel - 1 maand niet dacht ik)
maar ik wou die andere maand beta-alanine en HMB gewoon blijven doornemen als dat mag .. zowiezo ga ik al geen 5g beta op een dag nemen
2 capsules in de ochtend (1.6g) en 2 in de avond zoals op de verpakking staat geschreven
 
dat is ook de bedoeling maar ik dacht dat creatine niet altijd gebruikt mocht worden (1 maand wel - 1 maand niet dacht ik)
maar ik wou die andere maand beta-alanine en HMB gewoon blijven doornemen als dat mag .. zowiezo ga ik al geen 5g beta op een dag nemen
2 capsules in de ochtend (1.6g) en 2 in de avond zoals op de verpakking staat geschreven

Volgens wat ik gelezen heb mag je creatine gewoon doornemen. Maar ik neem af en toe een pauze. Hmb gaat je niet veel opleveren.
 
alvast bedankt voor de reacties maar nu weet ik nog altijd niet of ik HMB & beta-alanine mag blijven innemen?
creatine ga ik zowiezo maar een maand wel een maand niet doen :)
 
als ik creatine blijf nemen gaat dat niet mijn eigen creatine aanmaak verlagen na een tijd?
waardoor ik dat voor de rest van mijn leven ga moeten bij innemen?

Bruh tis geen hormoon ofzo xD

En beta alanine beter verspreiden over de dag vgm. 5x1 gram is beter dan 1x5
 
Bruh tis geen hormoon ofzo xD

als je met AAS je testosteron moet blijven supplementeren is het denk ik toch normaal dat het zelfde met creatine gebeurt?
sinds je lichaam creatine zelf aanmaakt zoals testosteron, gaat dit toch ook je eigen aanmaak na een tijd laten dalen als je dit blijft innemen?
waardoor je dat voor de rest van je leven creatine gaat moeten bij supplementeren?
 
Creatine kan je 365 dagen per jaar nemen net zoals beta alanine.

Enkel beta alanine inname voor de training heeft geen effect omdat dit omgezet moet worden naar carnosine. Het beste is de dosis de verspreiden om de vervelende tintelingen tegen te gaan.
 
Creatine kan je 365 dagen per jaar nemen net zoals beta alanine.

Enkel beta alanine inname voor de training heeft geen effect omdat dit omgezet moet worden naar carnosine. Het beste is de dosis de verspreiden om de vervelende tintelingen tegen te gaan.

Ik hou niet van die tintelingen. Verspreid het daarom ook. En 2gr in 1 x als ik het een tijdje niet meer gebruikt heb moet ik ook niet proberen. Binnen de 30 minuten ben ik aant kotsen.
 
als je met AAS je testosteron moet blijven supplementeren is het denk ik toch normaal dat het zelfde met creatine gebeurt?
sinds je lichaam creatine zelf aanmaakt zoals testosteron, gaat dit toch ook je eigen aanmaak na een tijd laten dalen als je dit blijft innemen?
waardoor je dat voor de rest van je leven creatine gaat moeten bij supplementeren?
Is totaal iets anders man. Als ik pis drink gaat mn eigen urine aanmaak er dan aan en moet ik dan altijd pis blijven drinken?

Galen please shine your light of wisdom
 
Laatst bewerkt:
Is totaal iets anders man. Als ik pis drink gaat mn eigen urine aanmaak er dan aan en moet ik dan altijd pis blijven drinken?
Goeie, we're on to something. Gauw onderzoeken dit JW. Ben ook wel benieuwd of je er pis uit je mond komt als je water via je plasgat naar binnen spuit.
 
Is totaal iets anders man. Als ik pis drink gaat mn eigen urine aanmaak er dan aan en moet ik dan altijd pis blijven drinken?

Galen please shine your light of wisdom
Sinds ik eiwit eet is m'n lichaam gestopt met de eiwitsynthese. KUT GODVERDOMME
 
Altijd wat te lachen op dit forum.:D
 
Enkel beta alanine inname voor de training heeft geen effect omdat dit omgezet moet worden naar carnosine. Het beste is de dosis de verspreiden om de vervelende tintelingen tegen te gaan.

verklaring?
 
Beta Alanine kan je op elk moment van de dag nemen en hoeft niet per se voor het trainen. Het geeft natuurlijk wel een soort boost, dus voor die reden kan je het natuurlijk ook als pre workout nemen. Neem het wel bij een maaltijd, want dit zorgt voor een grotere stijging in carnosine.

Het heeft in mijn ogen geen zin om dit het hele jaar door te nemen. Je carnosine spiegel kan niet blijven stijgen en bereikt een keer ze limiet. Dus bij blijven nemen is in dit geval natuurlijk zonde. Je carnosine spiegel blijft nadat je gestopt ben met beta alanine nog erg lang verhoogd en zakt erg langzaam terug naar het oude niveau. Na een maand is je spiegel nog steeds flink verhoogd.

Gebruik dit gewoon met een on-off cycle, dan weet je zeker dat je elke keer het maximale er uit haalt en het bespaart je wat centen. Ik zou 2 maanden on en 2 maanden off doen..

Als je er voor kiest om het paar maanden te gebruiken, neem er dan ook elke dag wat taurine bij!
 
Back
Naar boven