1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Beta-alanine

Discussie in 'Voedingssupplementen' gestart door Mudita, 27 jul 2017.

Bezoekers aanwezig in Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

  1. Mudita

    Mudita Competitive Bodybuilder Topic Starter

    Berichten:
    1.755
    Leuk Bevonden:
    754
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m81
    Massa:
    81kg
    Wat is beta-alanine?
    Beta-alanine is een niet-essentieel aminozuur. Het is een bouwblok voor carnosine samen met l-histidine. Carnosine is een molecuul dat melkzuur neutraliseert. Melkzuur ontstaat wanneer je intensief traint en je spieren vaak samenspannen, hierdoor krijg je een branderig gevoel en vermoeide spieren.

    Werking van beta-alanine.
    Doordat beta-alanine de carnosine concentratie in je spieren verhoogt, kun je langer door trainen wanneer je normaal vermoeide spieren zou hebben.

    Dosering van beta-alanine.
    Beta-alanine word in doseringen van 2 tot 5 gram per dag ingenomen. Vaak is dit supplement ook te vinden in preworkout supplementen maar timing rond de training heeft geen toegevoegde waarde.
     
    Chast en Seth Carnett vinden dit leuk.
Soortgelijke Topics

Deel Deze Pagina