XXL Nutrition

Beta Ecdysterone

Bezoekers in dit topic

Thomb

Novice
Lid geworden
28 jul 2020
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
85kg
Vetpercentage
12%
Beste allemaal,

Een tijdje terug kwam ik in een onderzoek de stof beta ecdysterone tegen. Het is een in sommige planten voorkomt, waaronder spinzie. Uit onderzoeken blijkt dat het de eiwitsynthese ondersteund en verbeterd en dat de deelnemers van onderzoeken die beta-ecdysterone nemen veel sneller progressie boeken. Ikzelf gebruik het nu ook een half jaartje en merk ook dat ik iets sneller gains maak dan toen ik het nog niet gebruikte en een paar maten van me ervaren hetzelfde. In de links hieronder staan wat artikelen over wat het precies is en doet. Ik vroeg me af of er meer mensen hier het gebruiken en wat de meningen erover zijn.

https://www.caasn.com/ecdysterone.html
https://www.vice.com/en_us/article/...cally-a-steroid-should-be-banned-for-athletes
 
Gebruik dit af en toe gedurende de afgelopen 6 jaar.
Ik vind het top spul en ga er binnenkort maar weer eens mee beginnen.
Veel mensen doen er lacherig over, maar dat is pure onwetendheid.
Kijk anders ook even naar het artikel op ergogenics.com!

Ik koop het in poeder vorm en gewoon in NL trouwens. Maak me eigen capsules de laatste tijd, omdat het zo slecht oplost.
 
Wat is veel sneller progressie?
 
Sneller progressie als in hoeverre het mogelijk is om gewicht te overloaden op compound oefeningen. Ik track al mijn lifts en ik kan duidelijk zien dat ik sneller vooruit ga wanneer ik beta ecdysterone gebruik dan wanneer ik het niet gebruik.
 
Bumpje voor meer informatie
 
Er is weinig over te vinden op internet. Maar op verschillende bodybuilding fora en op reddit, wordt er best veel over gepraat.
Alleen is de dosering erg belangrijk met dit spul. Er zijn veel capsule producten die enkele tientallen milligrammen ecdysterone bevatten, maar je hebt minimaal een paar honderd mg per dag nodig.
 
Het klinkt wel interessant.
Heb je links naar die positieve gebruikerservaringen van reddit/bodybuildingfora?
En hier meer mensen ervaring met dit supplement?
 
Ik gebruik het weleens en ben zeker positief. Bij mij resulteert het in een lichte krachttoeren en de spieren zien er wat voller uit. Ik neem wel ongeveer een gram per dag, verdeeld over drie porties.
 
Klinkt een beetje als 5-alpha-hydroxy-laxogenine (Brassinosteroid) ook vanuit planten. Dit gebruik ik zelf nu zo'n 9 weken.
Volgens de InBody scan aangekomen in spiermassa en lager in vet (maar mijn vocht verschilde ook 1,5l tussen de metingen).
Ook ben ik gaan bulken en ben ik creatine gaan gebruiken dus durf niet te zeggen of dit spul heel erg effectief is (qua massa betreft). Ik merk echter wel een hele goede sprong in kracht. Blijf bijna elke training wel progressive overload maken.
Probleem met planten steroide, is dat er gewoon te weinig echte resultaat onderzoeken zijn gedaan. En moet je het dus verhalen op "eigen ervaringen".
Maar als je het gaat kopen, log het vooral, ben benieuwd!
 
Ga dit bumpen, gisteren de studie gelezen van Wada die wel iets te goed om waar te zijn lijkt, met redelijke small sample size. Maar er is zeker iets voor te zeggen en het heeft geen impact op je axis/lipiden/lever.
Ik ga 6 weken op 45mg(een gram nemen slaagt nergens op, eens je beta-estradiol-receptoren verzadigd zijn doet het niks meer en zoveel hebben we er niet als mensen), wat ongeveer overeen komt met de 32mg groep voor mij qua gewicht. Kost geen drol.

 
Laatst bewerkt:
Ga dit bumpen, gisteren de studie gelezen van Wada die wel iets te goed om waar te zijn lijkt, met redelijke small sample size. Maar er is zeker iets voor te zeggen en het heeft geen impact op je axis/lipiden/lever.
Ik ga 6 weken op 45mg(een gram nemen slaagt nergens op, eens je beta-estradiol-receptoren verzadigd zijn doet het niks meer en zoveel hebben we er niet als mensen), wat ongeveer overeen komt met de 32mg groep voor mij qua gewicht. Kost geen drol.

Ben benieuwd
 
Ga dit bumpen, gisteren de studie gelezen van Wada die wel iets te goed om waar te zijn lijkt, met redelijke small sample size. Maar er is zeker iets voor te zeggen en het heeft geen impact op je axis/lipiden/lever.
Ik ga 6 weken op 45mg(een gram nemen slaagt nergens op, eens je beta-estradiol-receptoren verzadigd zijn doet het niks meer en zoveel hebben we er niet als mensen), wat ongeveer overeen komt met de 32mg groep voor mij qua gewicht. Kost geen drol.

En hoe zijn de weken verlopen ?
 
Ben ook benieuwd hoe de weken zijn verlopen.
Anderen ervaring met dit supplement?
Ben een beetje rond aan het zoeken naar verschillende studies.

Op reddit kom ik wel topics tegen van personen die dit gebruikt hebben en er baat bij hebben gehad, maar dit gaat om individuele gevallen.
 
En hoe zijn de weken verlopen ?
Beetje moeilijk te zeggen gezien ik ook met spiergeheugen te maken heb, maar ik zit na een lay-off van 9 maand na 2 maand toch al heel dicht tegen mijn oude niveau. Gezien het geen drol kost met hetgeen ik heb nog meer als een jaar voort.
 
Hoeveel gebruik je per dag. Ik lees in artikelen 5mg per lichaamsgewicht en dat het een halfwaarde tijd heeft van 9 uur
 
Back
Naar boven