MuscleMeat

Betaalbare molen voor vissen met kunstaas (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

M@rsel

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
3 mei 2004
Berichten
8.645
Waardering
11
Sinds een paar dagen ben ik weer fanatiek aan het snoek vissen, maar mn molen is niet meer wat het is geweest. Ratelt een beetje en eigelijk 1 of 2 maatjes te groot, wat te zwaar dus. Wel jammer, altijd een fijn ding geweest. Is een Daiwa Regal-S. Misschien nog ergens te koop, wie o wie weet waar? (karma ;))

Heb al wat rondgekeken op internet en in de viswinkel, maar kom er niet echt uit.

Ik ga er gevlochten lijn opzetten, 17/100 denk ik. Metertje of 100 moet zat zijn. Vooraf opvullen doe ik ook;)

Dan zijn er nog wel wat eisen waar de molen aan moet voldoen;

- slip voorop, instelbaar met klikjes
- meer dan 5 kogellagers
- klein
- anti twist systeem
- evt longcast


Heb jij zoiets in huis, of weet je een goede molen die ook goed past bij vissen met kunstaas?

Liefst met prijs en type nummer erbij :)

Alvast bedankt :P
 
en vergeet niet eerst nylon op te spoelen en daarna pas dyneema
 
De molentjes van okuma zijn vaak niet duur en er zit 5 jaar garantie op! ook goede kwaliteit. (heb zelf alleen ervaring met de karpermolens maar de spinmolentjes lijken me ook goed)
 
Ik kan aanraden met een reel te gaan vissen, heb ik zelf ook gedaan en mijn vangsten gingen erop vooruit. Heb een goedkoop dingetje van 50 euro ofzo met twee mooie hengels (een van 2.70 en een van 2.10). Snoekvissen is tof, heb alleen niemand meer om het mee te doen :P
 
ik zou voor een reel gaan Marsel:)
die dingen zijn gemaakt om ver te werpen...helemaal toppie als je met jerk-baits vist en geen/weinig kans op lussen in je reel:D
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Een reel moet je toch een speciale hengel voor hebben?

Ik heb een stok van Daiwa, versie Samurai-S, echt een geil ding! 2.80 meter, 145 gr licht met een werpgewicht van 10-40gr. Mooi kurk handvat....

:hornyna: oelalala
 
Van vissen heb ik geen pap gegeten.
 
zou eens kijkje nemen op Raven.nl

ken je moooi spul kopen.. voor nie tal te duur.
 
hey Marsel...als je toch graag op snoek vist met kunstaas zou ik eens een jerk-bait hengel kopen..met jerkbaits vissen is zooooooooo leuk!!:D
 
Websites/ shops bekijken is meer om te orienteren, de molen zelf koop ik dan in de visspeciaalzaak in de buurt. Als er dan wat mee is kan ik makkelijk daar naartoe en voordat ik dat ding koop, ff de molen 'aanvoelen'. Zou jammer zijn als ik een molen koop via zo'n shop en hij voelt k*t aan of is te groot...

Zat eens te kijken naar wat spul van Daiwa, maar dat is echt pleures duur! :eek: Wat moet dat 8 jaar geleden gekost hebben toen ik die set kocht? Haha zal wel een trauma geweest zijn dat ik naderhand verwerkt heb :D
 
hey Marsel...als je toch graag op snoek vist met kunstaas zou ik eens een jerk-bait hengel kopen..met jerkbaits vissen is zooooooooo leuk!!:D

Jerkbaits heb ik nog geen ervaring mee, maar schijnt toch wel goeie shit te zijn he?! Daar heb ik geen speciale jerk-bait hengel voor nodig, deze die ik nu heb kan al werpgewicht tot 40gr aan!

Maar in het kort is een jerk bait toch gewoon een dikke plug, zonder duikschoep, die je met rukjes binnentrekt???
 
Ik kan aanraden met een reel te gaan vissen, heb ik zelf ook gedaan en mijn vangsten gingen erop vooruit. Heb een goedkoop dingetje van 50 euro ofzo met twee mooie hengels (een van 2.70 en een van 2.10). Snoekvissen is tof, heb alleen niemand meer om het mee te doen :P

ga je toch alleen?

ik ga al jaren alleen.

ontopic :

ik heb 2 jaar terug de spro intra 6000gs gekocht, volgens mij is dit model nog wel tekoop.

- 6 lagers
- loncast systeem
- bail arm
- 2 spoelen, 1 metalen en 1 carbon
- multislip (29 standen)
- overbrenging 1:5,3
- spoelen en molen kunnen tot 25/100ste 100 meter hebben

ik heb er zelf dynema opzitten 14/100ste.
 
Jerkbaits heb ik nog geen ervaring mee, maar schijnt toch wel goeie shit te zijn he?! Daar heb ik geen speciale jerk-bait hengel voor nodig, deze die ik nu heb kan al werpgewicht tot 40gr aan!

Maar in het kort is een jerk bait toch gewoon een dikke plug, zonder duikschoep, die je met rukjes binnentrekt???

jep..maar jerkbaits vis je binnen door met de top van de hengel naar beneden te klappen waardoor het visje stuiptrekkingen lijkt te vertonen waardoor het zwaar gewond lijkt hetgeen wat snoeken en snoekbaarsen niet kunnen laten zwemmen:D...alleen door die ruk beweging heeft het me al 2hengeltoppen gekost:(
 
jep..maar jerkbaits vis je binnen door met de top van de hengel naar beneden te klappen waardoor het visje stuiptrekkingen lijkt te vertonen waardoor het zwaar gewond lijkt hetgeen wat snoeken en snoekbaarsen niet kunnen laten zwemmen:D...alleen door die ruk beweging heeft het me al 2hengeltoppen gekost:(

klopt, jerken is niet makkelijk.

ik vis met kleine jerkbaits met een hele lichte daiwa spinner (1.80m) op baars. prima te doen, gewoon met 18/100ste nylon, lekker licht zelfs het kleinste baarsje doet je nog vermoeden dat je haai vangt :D
 
klopt, jerken is niet makkelijk.

ik vis met kleine jerkbaits met een hele lichte daiwa spinner (1.80m) op baars. prima te doen, gewoon met 18/100ste nylon, lekker licht zelfs het kleinste baarsje doet je nog vermoeden dat je haai vangt :D

lekka lekka is dat he?:D hehehe..gruwelijk als je n kleine snoek(baars) te pakken hebt...kan je nagaan als het een joekel is:p
 
lekka lekka is dat he?:D hehehe..gruwelijk als je n kleine snoek(baars) te pakken hebt...kan je nagaan als het een joekel is:p

mea ik gebruik kleine jerks, dus echt groot spul hapt niet zo snel, ik heb ook grotere jerks maar daar gebruik ik andere hengels en molens voor.

lol zo het lullen erover krijg ik zin om te gaan vissen.
 
als je naar die reels kijkt zit daar echt een enorm prijsverschil in.

Wat ik mij afvroeg, is een reel van 150euro wegwerpmateriaal?
Moet je echt zo een ding van 300 euro kopen om deftig te kunnen vissen?
 
Back
Naar boven