MuscleMeat

Beter een leg curl dan een stiff legged deadlift? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Originally posted by admin
Over die manual ham curls: blijft ongeveer dezelfde oef als leg curls, nog steeds geen heup actie.
Is dus geen vervanging voor RDL/SLD maar welk goede afwisseling voor je leg curls.
Heb 'm heel even uitgeprobeerd vandaag.. niet zo handig. Je loopt kans op je snufferd te vallen en is voor niet-zo-gevorderden erg onhandig.. nee de seated leg-curl is handiger. Maar ik doe wat je zeg, alleen pak ik dan de Romanian dead lift, lijkt me iets minder kans voor schade aan de rug op te leveren.. het enige probleem is om de legcurl machine te 'claimen'.

O ja T.. ik kan in het archief nauwelijks post van mij terugvinden en ik heb toch heel wat afgekletst in korte tijd. Er werd me om mijn stats gevraagd. Ik ben vergeten die hier op te schrijven en heb ze slechts aan jullie meegedeeld. Dus.. waar is al die post? Gewoon verdwenen?
 
Nee er zijn geen thread gewist, enkel als men erom vroeg.
Maar heb je de zoek functie gebruikt? Je had ook een andere nickname niet?
 
Originally posted by admin
Nee er zijn geen thread gewist, enkel als men erom vroeg.
Maar heb je de zoek functie gebruikt? Je had ook een andere nickname niet?

Jaha, ik heb al gezocht, ik was niet voor niets documentaliste cq bibliothecaresse van beroep!
Het kan zijn dat Fietser (mijn vorige naam) niet wordt gezocht als het niet in de tekst zelf staat itt de auteursnaam.
Ik zal nog eens een ander trefwoord er op loslaten, het kan zijn dat ie anders zoekt dan ik vermoedde. Ik wil niet te veel 'hits' krijgen,misschien even wat breder maken..

Esperantisto
 
Originally posted by Esperantisto


Jaha, ik heb al gezocht, ik was niet voor niets documentaliste cq bibliothecaresse van beroep!
Het kan zijn dat Fietser (mijn vorige naam) niet wordt gezocht als het niet in de tekst zelf staat itt de auteursnaam.
Ik zal nog eens een ander trefwoord er op loslaten, het kan zijn dat ie anders zoekt dan ik vermoedde. Ik wil niet te veel 'hits' krijgen,misschien even wat breder maken..

Esperantisto

Ja maar veel namen zijn metelkaar verwisseld. Er staat nu fietser bij mijn oude posts....
 
Originally posted by f*cking ecto


Ja maar veel namen zijn metelkaar verwisseld. Er staat nu fietser bij mijn oude posts....
Ik herinner me duidelijk het woord stats, dus daar heb ik op gezocht. Ik was ook nog maar net lid dus heb het beperkt tot afgelopen maand.. of is de datum ook al vernaggeld?
Dan moet ik van 2000 mensen of zo berichten nalezen :(
 
Beter is het om op 2 woorden uit dezelfde thread te zoeken; bv. de threadtitel en een woord uit de tekst.
Op auteur moet je niet meer zoeken want die zijn idd door mekaar geschud...
 
Originally posted by Esperantisto
Vanochtend deed ik mijn benen en buikspieren.
Daar ik vrij sterke beenspieren heb, ging dat deadliften helemaal niet goed.. ik had wel pijn in de rug, maar voelde niets in de hamstrings.
Een lying leg curl lijkt me beter geschikt als isolatie-oefening om 'm dan af te maken met 1 setje dead lifts?

Bedenk, ik doe 5 sets met 1 oefening en dan een laatste, zwaarste set met een andere oefening, die de zelfde spiergroep pakt.

Ik zal eens zorgen dat mijn buik- en rugspieren sterker worden, dan kan ik wel de deadlift gaan doen, maar de benen zullen waarschijnlijk altijd sterker blijven..
Het punt is... pijn in mijn benen vind ik niet erg, zelfs lekker, maar van pijn in de rug raak ik in paniek uit angst voor rugschade.

Wat vinden jullie ervan?

Esperantisto


How can I get the best hamstring development?

The Study: 11 subjects did both standing leg curls and Romanian dead lifts.

The Results: Standing leg curls showed greater activation of surface hamstring muscles while Romanian dead lifts showed superior recruitment of deeper muscle fibers. Overall the deadlifts recruited more muscle fibers.(6)

Comments: So mass movements like deadlifts actually increase muscle recruitment over leg curls? Shocking! Subjects not only recruited more fibers but also experienced more soreness. For freaky big hams, do your deadlifts!

http://www.t-mag.com/html/body_111conf.html
 
Back
Naar boven