AndroidHealthClinic

Beter volg je niet

  • Topic starter BB_
  • Startdatum
  • Reacties 1K
  • Weergaven 52K
  • Volgers 71

Bezoekers in dit topic

BB_

💪
Elite Member
Challenge x2
Foto Contest
Lid geworden
25 sep 2016
Berichten
26.384
Waardering
45.322
Lengte
1m89
Massa
117kg
Vetpercentage
12%
Besloten toch weer te loggen (als zelfs ThaWasteland logt, kan ik niet achterblijven) en met een schone lei te beginnen. Iets minder ouwehoeren en iets meer serieus loggen. Iedereen is welkom.:)

Stats begin november:
Gewicht: 104 kg
Lengte: 1,89 m
Vetpercentage: redelijk hoog (voor een BB'er), niet gemeten
Voeding: ca. 4800-5000 kcal. Indien nodig komende periode iets opvoeren.

Ik log nu strikter en houd alles op papier bij voor mezelf (sinds afgelopen zaterdag). Ik heb geen supervast schema op papier, maar enkel in m'n hoofd zitten wat ik doe. Het ligt ook een beetje aan het materiaal dat ik tot m'n beschikking heb op de locatie waar ik train. Ik zal zo m'n trainingen sinds zaterdag nog even loggen.

Train de meeste oefeningen vanaf nu in het tempo 30X0 of 31X0.
Dit betekent:
3 seconden excentrisch (lowering the weight);
0 of 1 seconde vasthouden;
zo explosief als mogelijk concentrisch;
0 seconden laten rusten.
Dit hangt uiteraard af van de oefening (RDL's ga ik bijvoorbeeld echt niet explosief omhoog). Sommige oefeningen 3010.
Belangrijkste: langzaam negatief. Waarom: het voelt een stuk beter en e.e.a. over gelezen. Nu nog aankijken wat het met de progressie doet en of dit voor mij werkt. Bijkomend voordeel: als ik in een paupergym train waarbij de gewichten niet zo hoog gaan, kan ik toch goed stuk gaan en tot failure trainen.

:wave:
 
Succes en in :)
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Succes
 
  • Like
Waarderingen: BB_
In. Waarom zou je een rdl niet explosief omhoog gaan?
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Denk niet dat ik ga volgen, maar wil je complimenteren met de geweldige titel die je op 2 manieren kan lezen!

Succes!
 
In. Heb je geen vaste gym waarin je traint dan?
 
In

Je hebt een hoge energie-intake zeg !

Verder zie ik dat je het professioneel aanpakt :)
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Ik ga ook meevolgen :)
 
  • Like
Waarderingen: BB_
In. Waarom zou je een rdl niet explosief omhoog gaan?
Ik merk dat als ik RDL's doe het mijn uitvoering niet ten goede komt wanneer ik te snel wil gaan. Ik wil voorkomen dat het lomp 'pompen' wordt en beter voelen wat ik doe. Overigens is 'niet explosief' misschien een wat verkeerde woordkeuze. Het kan ook gewoon zijn dat 'zo explosief als mogelijk' voor deze oefening betekent dat het niet heel snel is. Zoals Marc McDougal zegt (The 1/6/12 Method for Strength, Hypertrophy, and Joint Health):
"The act of trying to move the load as fast as possible increases muscle unit activation, regardless of how fast it actually moves."

Denk niet dat ik ga volgen, maar wil je complimenteren met de geweldige titel die je op 2 manieren kan lezen!

Succes!
Bedankt! Mooi dat je gehoor geeft aan de titel. ;)

In. Heb je geen vaste gym waarin je traint dan?
Ik ben 3 dagen per week thuis en train dan (sinds kort) in een goeie (hardcore) gym. Doordeweeks train ik wegens mijn werk op twee andere verschillende locaties. Daarnaast moet ik weleens voor m'n werk op pad.
 
In.

Maarehm, jij houdt er dus van om nadruk op excentrische training te leggen?

Ben zelf een beetje op zoek naar de beste manier om beter te ‘voelen’ wat ik exact aan het doen/activeren ben. Dus please enlighten me
 
Laatste paar trainingen loggen.

Date: 20191109 BW: 104,5 kg
Legs (Quad dominant)

- Front Squat

Opwarmsets
1 x 100 kg
6 deep squats + jump, gevolgd door 2-3 minuten rust
6 x 90 kg (max.)
1 x 105 kg
6 deep squats + jump, gevolgd door 2-3 minuten rust
5 x 95 kg (max.)
5 x 95 kg (max.)
Als ik komende weken geen progressie boek hierop, gooi ik squats er helemaal uit.

- Incline Squat Machine
11, 10, 10, ? x 90 kg

- Bulgarian Split Squat (1 DB, Meadows-style)
2 x ? x 30 kg + isohold L/R
1 x 12 x 30 kg + isohold L/R - drop x 26 kg + ishold L/R

- Lying Leg Curl (2 benig)
2 x 10 x 20 kg (per been)
1 x 6 x 20 kg - drop 8 x 15 kg - drop 10 x 10 kg
1 x 11 x 15 kg - drop 10 x 12,5 kg - drop 11 x 10 kg
Nog nooit zo'n zware Leg Curl meegemaakt.
Tussendoor per been 60 sec. hamstring stretch.

- Leg Extension (2 benig)
12, 14 x 25 kg
13 x 25 kg - drop 9 x 20 kg - drop 12 x 15 kg + hold
14 x 25 kg - drop 14 x 20 kg - drop 15 x 15 kg + hold
Nog nooit zo'n zware Leg Extension meegemaakt. Dit is even andere koek dan Technogym- of Precor-equipment.

- Seated Calf SS Standing Calf
16 x 40 kg / ? x 70 kg
12 x 40 kg / 9 x 70 kg
10 x 40 kg - drop 5 x 30 kg / 8 x 70 kg
18 x 30 kg / 12 x 70 kg

- Extra: Abductor
12, 12, 14 x 65 kg
Abductoroefeningen blijf ik minsten 2x per week extra doen om het knikken van m'n knieën te verminderen.
 
Bij Bert altijd in in in. :)
 
  • Like
Waarderingen: BB_
In
 
  • Like
Waarderingen: BB_
In.

Maarehm, jij houdt er dus van om nadruk op excentrische training te leggen?

Ben zelf een beetje op zoek naar de beste manier om beter te ‘voelen’ wat ik exact aan het doen/activeren ben. Dus please enlighten me
Ik ga niet beweren dat het per se beter is en dus ook niemand adviseren dit te doen. Uiteindelijk zal meer gewicht verplaatsen tot meer spiergroei leiden (progressieve overload), maar ik ben van mening dat microtrauma en MMC wel degelijk een rol spelen. Ik weet dat niet iedereen hier gelijk over denk en baseer het ook niet op wetenschap. Ik merk in ieder geval dat het voor mij werkt en ik alles veel beter voel wanneer ik langzaam en geconcentreerd excentrisch train.
 
Alleen in voor dikke shape foto's
 
  • Like
Waarderingen: BB_
in
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Date: 20191110 BW: 104,0 kg
Chest + Biceps + abs

- Bench Press

Opwarmsets
1 x 140 kg
10 push-ups, gevolgd door 2 min. rust
8 x 120 kg
6 x 120 kg
10 push-ups
5 x 120 kg
8 x 110 kg

- Incline DB Press
10, 11, 9, 10 x 40 kg

- Pec Deck
15 x 50 kg
17 x 55 kg + hold
15 x 60 kg + hold

- Machine Decline Press
15 x 80 kg
9 x 100 kg
11, 10+2 x 90 kg
(+2 wil zeggen dat ik fail, een paar seconde Rest Pause houd en er dan nog 2 uit weet te krijgen)

- Standing Biceps Curl (EZ-Bar)
?, 11, 13, 11 x 43 kg + 1 dropset 7 x 38 kg

- Machine Curl
15 x 30 kg
12, 12, 11 x 35 kg - drop 7 x 30 kg

-Abdominal Machine
4 supersets 55 kg (high/low abs), laatste 2 sets tot failure
 
Ik ga niet beweren dat het per se beter is en dus ook niemand adviseren dit te doen. Uiteindelijk zal meer gewicht verplaatsen tot meer spiergroei leiden (progressieve overload), maar ik ben van mening dat microtrauma en MMC wel degelijk een rol spelen. Ik weet dat niet iedereen hier gelijk over denk en baseer het ook niet op wetenschap. Ik merk in ieder geval dat het voor mij werkt en ik alles veel beter voel wanneer ik langzaam en geconcentreerd excentrisch train.

Er zijn maar weinig echte experts. Ik probeer zelf time under tension voldoende te maken: 3 seconden exc en 1 conc. Bij tien reps is dat dan ongeveer 40 seconden per set. Minder tut schijnt negatief te zijn voor progressie.

Ik ben lang niet zo gevorderd als jij, du ik zoek ook wel echt naar het goede gevoel en controle. Voelt beter op deze manier. Bijvoorbeeld bij bor echt de spieren samentrekken en dat echt bewust doen lijkt mij te helpen

Maar tussen alle wetenschap is voor mij niet alles duidelijk. Uiteindelijk doe ik ook maar wat.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Back
Naar boven