Fitness Seller

Betrouwbaarheid slimme weegschaal?

Bezoekers in dit topic

minijeffrey

Novice
Lid geworden
9 nov 2019
Berichten
1
Waardering
0
Hello all

Sinds kort (drietal weken) gestart met fitness en krachttraining. Op onze fitness staat zo'n fancy slimme weegschaal waar ik me dan ook na elke fitnessbeurt op weeg. Maar ik vroeg me af in welke mate die resultaten betrouwbaar zijn. Volgens de weegschaal ben ik op drie dagen tijd zo'n 2.2kg spieren verloren en 1,7kg vet bijgekomen en is m'n vet% daardoor van 14.5 naar 16.8 geschoten. Ik let enorm op m'n voeding, neem veel eiwitten in en ga drie keer per week fitnessen dus ik stel me grote vragen bij die resultaten van de weegschaal.

Ook uiterlijk zie ik eigenlijk vooral omgekeerde dingen: vet die toch minder lijkt(?) te zijn (raak vlotter in mn broeken bv), en bepaalde spieren die zich ontwikkelen (borst bv).

Moet ik die numbers dus met een korrel zout nemen of is dit werkelijk mogelijk?

Thx voor feedback!
 
Die slimme weegschalen zijn onbetrouwbaar , elke weging is anders, vochtinname, zoutinname , toiletbezoek enz hebben allemaal invloed

na elke fitnessbeurt op weeg

Weging NA een training is zowieso totaal onbetrouwbaar

Weeg jezelf 1 keer per week op een vast moment , bijv zondagochtend direct uit bed na wc bezoek
Ik weeg mezelf iedere dag en neem het gemiddelde van 7 dagen
 
Erg knap als je op 3 dagen 2.2 kg spier kwijtraakt en 1,7 kg vet aanzet... :o

Electronische metingen zoals dit zijn totaal onbetrouwbaar. Ze werken met geleiding. Je meet nu na een training en raakt vocht kwijt. Juist dat vocht wat je normaal het geleidt meer en als je dus voor het trainen meet is de uitslag totaal anders. Dus altijd nuchter naakt wegen op de weegschaal en best doe je een huidplooimeting, meet je cm en kijk in de spiegel. Maak elke maand foto's op dezelfde plek, in dezelfde kleding en poses. Dat zijn de beste vergelijkers.

Qua voeding gaat het niet om zoveel mogelijk eiwitten eten. Het gaat om balans in vetten eiwitten en kh.
Lees onderstaande link even. Een teveel aan eiwit als je boven je onderhoud eet zet ook om in vet net als dat je vetten en kh eet.
Dus balans in alles.

Lees post 1 en gebruik de excel eventueel van post 2
 
Back
Naar boven