XXL Nutrition

Betweters op je werk (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ghostrider

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
26 okt 2006
Berichten
6.493
Waardering
2
Er was al eens een topic over vooroordelen dit topic wordt net zoiets echter gaat het dan over vooroordelen en veelal nadelen op het werk.

Na een tijdje via allerlei uitzendbureau's te hebben gewerkt omdat ik verhuist was naar een ander deel van het land zonder dat ik een baan had in de omgeving.
Was het na ruim een jaar van allerlei klusjes van enkele dagen, enkele weken of als oproepkracht afgelopen en vond ik voor mezelf dat ik meer behoefte had aan zekerheid.
Ik heb bepaalde doelen in mijn leven en daarvoor is zekerheid nodig.
Nadat de economie aantrok en de vacatures in de kranten als paddestoelen uit de grond vlogen en er gesolliciteerd werd naar allerlei functies ( het werk maakt mij veelal niet uit, mits het correct betaald, vrij normale uren en een normale werkgever )
werd ik op een dag getipt over een bedrijf dat mensen zocht om te werken voor hun.

Aangezien ik 4 sollicitaties de deur uit had en ik voor 1 goede hoop had om daar aan de slag te kunnen ( meerdere gesprekken ) kreeg ik bij het bedrijf waar ik getipt werd uit het niets een gouden kans namelijk een contract voor bepaalde tijd.
Na de inwerk periode en je collega's beter leren kennen beviel het werk mij wel en zag ik het wel aardig zitten.
Het is niet al te gek werk ( ik heb ergere baantjes gehad ) en qua loon mag ik niet klagen.
Echter mijn chef is een vrouw ( althans ze schijnt een k*t te hebben en vast ook tieten en aan haar stem te horen is ze een vrouw maar met de hormonen van tegenwoordig twijfel ik )
Van ons wordt verwacht om op klokslag 9 uur op de werkplek aanwezig te zijn, terwijl de chef die mij alles uit ging leggen op de eerste dag vertelde dat je ingeklokt moet zijn om 9 uur ( hier kom ik later nog op terug )

Mijn chef laten we haar Zuurtje noemen komt over negenen binnen wandelen en dan begint de ellende.
Op alles en iedereen heeft ze commentaar, niks is goed en ze heeft altijd gelijk ( typisch vrouwen :D)
De laatste tijd begint ze ook vaker naar mij toe te zeuren en tot voor kort negeerde ik haar gewoon.
Ik zei niks terug of liep naar een andere collega en ging haar staan uitlachen:cool:
Aangezien we de hele spullen optillen variërend van een paar honderd gram tot enkele kilo's ( nee ik doe niet in drugs stanka ) sta je veelal verkeerd te tillen.
Echt tijd om goed te tillen is er niet aangezien je een bepaald gemiddelde moet halen ( slavernij ) dus iedereen staat met een bolle rug te hijsen.
Van de week zou ik iets pakken van de grond en toen schoot het in mijn onderrug.

Aangezien ik niet zomaar vrij neem i.v.m ziekte en ik wel wat zie in een contractverlenging blijf ik niet zo maar thuis.
Dus gaf ik aan dat mijn gemiddelde crap zou wezen en bij afwezigheid van Zuurtje vertelde de vervangende chef doe maar rustig aan.
De dag erop was Zuurtje weer terug en daar begon het gezeik "je gemiddelde is te laag" "het is dramatisch" en het leukste was nog de ongemakken van mijn rug kwamen door mijn frequente bezoeken aan de sportschool en daarmee was voor haar de kous af althans dat dacht zij.
Aangezien ik al te lang mijn mond dicht hield was het nu tijd voor een complete annihilatie ( mortal kombat "finnissssssh her" ) en trok ik mijn stoute schoenen aan.
Het gevolg was dat ik een kwartier later op kantoor moest komen voor een babbeltje:D
De dag erop besloot ik om hoe erg het ook zou worden met het gevoel in mijn rug ( als ik vooroverboog was het alsof ik een knie in mijn rug kreeg ) ditmaal geen pijnstillers te nemen en gewoon "rustig" door te werken.

Na een uur was het al helemaal mis qua pijn en gezanik en na Zuurtje een paar keer op haar nummer gezet te hebben was het voor mij over.
Aangezien het kantoor al naar huis was en de direct leidinggevende van Zuurtje er niet was kon ik vrijdag niet op gesprek komen om mijn beklag te doen over de houding en vooral de denigrerende houding van Zuurtje.
Dit doe ik dus morgen ( de pijn in mijn rug is nog niet over, maar ik ga wel gewoon werken ) over een paar maand loopt mijn contract af en visioenen van staand schijten met de bril omhoog kwamen al bij mij op evenals een boodschap in de wasbak.
Ik ga mijn hele verhaal vertellen en ik zie dan wel wat er gaat gebeuren, maar gezien de aard van Zuurtje zal ik het onderspit wel gaan delven, maar als ik ga dan ga ik wel strijdend ten onder ( en dat betekent niet dat ik haar anaal ga vernederen want straks valt mijn pietje er af )

Iemand ooit iets soortgelijks meegemaakt?
 
Laatst bewerkt:
waw, enkele kilo's :rolleyes:
 
welcome to reality...

der zulle altijd en overal zeikerds rondlopen die je commanderen
 
welcome to reality...

der zulle altijd en overal zeikerds rondlopen die je commanderen

Zeiken als je iets fouts doet prima daar kan ik mee leven, maar telkens bij hoog en bij laag durven beweren dat je als chef gelijk hebt is iets anders.
Zeker op zo'n manier het is zelfs zo dat zij nog beter weet wat ik in mijn vrije tijd doe dan ikzelf.
En als zij fouten maakt wordt het afgeschoven op iemand anders, sterker nog zij maakt nooit fouten ahumm.
 
waw, enkele kilo's :rolleyes:

Sanca, tegenwoordig mag je geen zak cement of lijm meer tillen.
Is namelijk 25 kilo en volgens de regeltjes mag je maar 23 kilo tillen, ik werk zelf ook bij een bouw bedrijf en tis grote bullshit. De meeste dingen wegen al snel tegen de 25 al niet hoger.
 
Zeiken als je iets fouts doet prima daar kan ik mee leven, maar telkens bij hoog en bij laag durven beweren dat je als chef gelijk hebt is iets anders.
Zeker op zo'n manier het is zelfs zo dat zij nog beter weet wat ik in mijn vrije tijd doe dan ikzelf.
En als zij fouten maakt wordt het afgeschoven op iemand anders, sterker nog zij maakt nooit fouten ahumm.

dat is nu het leuke aan chef zijn bro'....
 
Ik heb ook zo'n baas op het werk, hij loopt elke dag wel een paar keer stiekem een ronde en staat dan het lieft iedereen te bespieden of ze wel werken en niet stiekem roken of praten of zo.
Elke dag kijkt die op de inklok -klok of iedereen op tijd is begonnen.
Ik had al een ruzie met hem omdat ik om 7.45 moets beginnen, en toen ik vroeg of ik van 7,45 tot 8.00 overwerk betaald krijg ( normale werktijden zijn volgens officiele rooster 08.00 - 16.30 ) zij hij dat dat niet betaald wordt.
Dus ik heb hem verteld dat ik dus niet om 7.45 begin.
Dat vond hij niet leuk.
Ik zit nu ook te zoeken naar ander werk.
 
Sanca, tegenwoordig mag je geen zak cement of lijm meer tillen.
Is namelijk 25 kilo en volgens de regeltjes mag je maar 23 kilo tillen, ik werk zelf ook bij een bouw bedrijf en tis grote bullshit. De meeste dingen wegen al snel tegen de 25 al niet hoger.

i know, dat is bullshit, dan mogen we veel laten staan, een betonnen linteel weegt al rap een pak meer, putrellen en die hele zooi moeten we ook dikwijls plaatsen, dan moet er toch flink gehoffen worden
 
Kijk nu is het leesbaar ;)

Ik heb op mijn werk er ook zo eentje rondlopen, ze weet echt alles beter.

Ik maak me er gewoon niet druk meer om, het is zonde van mijn tijd en energie :)
 
dat is nu het leuke aan chef zijn bro'....

Er zijn te veel verschillen tussen deze en de andere die er rondlopen, vrind.
Zuurtje vreet geen klap uit en als er wat gedaan moet worden gaat het met veel tegenzin of wordt het afgeschoven.
Als wij een vervangende chef hebben doet de vervanger net zo hard mee met ons zuurtje daarentegen loopt de hele dag van onze werkplek naar kantoor en weer terug.
Ook onze werktijden worden bekeken, maar zelf begint ze A te laat ( ze doet niks want we hebben haar al koffie drinkend in de kantine gezien ) en B onze pauzes worden tot op de minuut bekeken en madame neemt zo 10 minuten extra en dat iedere pauze.
Het werk echter schrijft wel voor dat er als wij werken een leidinggevende is voorzien van BHV voor het geval er wat gebeurt en dat ontbreekt bijna constant.
En iedere dag werken wij een kwartier tot een half uur zonder toezicht!
De lijst is eindeloos en geloof mij ik heb bij al heel wat bedrijven gewerkt, maar dit gaat zelfs mijn petje te boven.
Als er iemand is die slapend rijk wordt dat is het dit persoon wel.
Van al mijn collega's zegt iedereen hetzelfde over haar.
 
Er zijn te veel verschillen tussen deze en de andere die er rondlopen, vrind.
Zuurtje vreet geen klap uit en als er wat gedaan moet worden gaat het met veel tegenzin of wordt het afgeschoven.
Als wij een vervangende chef hebben doet de vervanger net zo hard mee met ons zuurtje daarentegen loopt de hele dag van onze werkplek naar kantoor en weer terug.
Ook onze werktijden worden bekeken, maar zelf begint ze A te laat ( ze doet niks want we hebben haar al koffie drinkend in de kantine gezien ) en B onze pauzes worden tot op de minuut bekeken en madame neemt zo 10 minuten extra en dat iedere pauze.
Het werk echter schrijft wel voor dat er als wij werken een leidinggevende is voorzien van BHV voor het geval er wat gebeurt en dat ontbreekt bijna constant.
En iedere dag werken wij een kwartier tot een half uur zonder toezicht!
De lijst is eindeloos en geloof mij ik heb bij al heel wat bedrijven gewerkt, maar dit gaat zelfs mijn petje te boven.
Als er iemand is die slapend rijk wordt dat is het dit persoon wel.
Van al mijn collega's zegt iedereen hetzelfde over haar.

dan zit er imo niks anders op dan in groep naar de directie tegaan, alleen red je het niet tegen zo iemand
 
ehm tja.... welkom in de wereld van volwassenen. What else is new?

Ik heb er ook zo een, maar je kan er weinig mee doen
 
dan zit er imo niks anders op dan in groep naar de directie tegaan, alleen red je het niet tegen zo iemand

I know en daar ga ik het morgen niet over hebben dat is voor een andere keer.
Maar ik ga wel heen voor de denigrerende, tactloze opmerkingen en het niet tonen van begrip als iemand melding maakt van een pijnlijke rug en dat hij/zij hierdoor niet voor 100% funtioneert.
En maar blijft doorzagen over dat mijn gemiddelde veels te laag was, terwijl ik amper kon bukken.
 
Hahaha die tags :roflol:

OT: Ze mogen je niet ontslaan als je ziek bent. Wel als je steeds blijft opdagen, dan vinden ze wel gewoon iets om je op staande voet weg te sturen.
Als ik jou was, gewoon lekker de ziektewet ingaan en afwachten tot ze een normale dialoog met je willen aangaan, met of zonder Zuurtje erbij.
 
Ik wil mezelf niet als intelligent maar ik werk in een plantenkwekerij in de vakantie en op zaterdag. En ik ben een paar keer in discussie gegaan over aantallen planten en hoe ze zouden moeten staan. ''Nee ik had 't fout, zij werkten er langer blahblahblah'' Uiteindelijk had ik toch gelijk:D:D Maar ik heb 'r maar niks van gezegd:)
 
Werken is gewoon klote en dast zal altijd zo blijven.:D
 
Back
Naar boven