XXL Nutrition

Bevel genegeerd -WOEDEND (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

:roflol: :roflol: dat verdient karma eendemans
 
Sniperken zei:
Wat je zei van die bewaking, klopt niet. Als je beveiliger bent van het hoogste niveau in België mag je zowel een wapen dragen als iemand arresteren, alleen moet je toch de politie bellen om hem op te pakken en dergelijke.


Bewakingsopdrachten worden in een democratische samenleving in principe ongewapend uitgeoefend. Gewapende bewaking is de uitzondering.

Er wordt van de bewakingsagent niet verwacht dat hij de goederen die hij bewaakt gewapend verdedigt, noch dat hij zijn wapen hanteert als afschrikmiddel. Uitzonderingen op dit principe kunnen enkel gerechtvaardigd zijn vanuit de bekommernis het leven van de bewakingsagent te beschermen. Ondernemingen die gewapende opdrachten willen uitvoeren, moeten een speciale toestemming bekomen van de minister van Binnenlandse Zaken. De onderneming moet aantonen dat ze wapens daadwerkelijk nodig heeft voor het uitvoeren van haar activiteiten.

Welke wapens?
De bewaker kan slechts deze wapens dragen en de munitie gebruiken die wettelijk in het bezit zijn van de bewakingsonderneming of van de interne bewakingsdienst.
Het kan daarbij enkel gaan om volgende verweerwapens:

revolver of pistool, met een kaliber lager dan 10 mm;
een wapenstok met een maximum lengte van 45 cm.


Elektrische of telescopische wapenstokken zijn verboden.

Het bezit of het gebruik van handboeien is verboden.!!!!!!

Ook een lamp mag nooit als wapen gebruikt worden. Daarom mag een bewakingsagent ook geen staaflamp bij zich hebben die langer is dan 30 cm.

arresteren kan als het om een zwaar feit gaat , bewaking dient louter om zijn preventieve functie !!!
 
koetje zei:
Bewakingsopdrachten worden in een democratische samenleving in principe ongewapend uitgeoefend. Gewapende bewaking is de uitzondering.

Er wordt van de bewakingsagent niet verwacht dat hij de goederen die hij bewaakt gewapend verdedigt, noch dat hij zijn wapen hanteert als afschrikmiddel. Uitzonderingen op dit principe kunnen enkel gerechtvaardigd zijn vanuit de bekommernis het leven van de bewakingsagent te beschermen. Ondernemingen die gewapende opdrachten willen uitvoeren, moeten een speciale toestemming bekomen van de minister van Binnenlandse Zaken. De onderneming moet aantonen dat ze wapens daadwerkelijk nodig heeft voor het uitvoeren van haar activiteiten.

Welke wapens?
De bewaker kan slechts deze wapens dragen en de munitie gebruiken die wettelijk in het bezit zijn van de bewakingsonderneming of van de interne bewakingsdienst.
Het kan daarbij enkel gaan om volgende verweerwapens:

revolver of pistool, met een kaliber lager dan 10 mm;
een wapenstok met een maximum lengte van 45 cm.


Elektrische of telescopische wapenstokken zijn verboden.

Het bezit of het gebruik van handboeien is verboden.!!!!!!

Ook een lamp mag nooit als wapen gebruikt worden. Daarom mag een bewakingsagent ook geen staaflamp bij zich hebben die langer is dan 30 cm.

arresteren kan als het om een zwaar feit gaat , bewaking dient louter om zijn preventieve functie !!!

Bewaker zou dus tegenwoordig beter "opzichter" of "toezichthouder" heten? Wat is een telescopische wapenstok trouwens ???
 
Laatst bewerkt:
arresteren kan als het om een zwaar feit gaat , bewaking dient louter om zijn preventieve functie !!!

Da's lekker ruim genomen dan! :D

In Nederland maken wij verschil door te spreken van 'aanhouden' en 'staande houden'.
Aanhouden mag iederéén: Wederrechterlijke tijdelijke (korte) vrijheidsberoving van een verdachte teneinde hem aan de politie uit te leveren, met evt gepast geweld. Gepast geweld of niet? ->Wordt pas in een rechtszaak bepaald door de rechter.

Staande houden doet alléén de politie en betekent: Langere vrijheidsberoving en informeren naar persoonlijke gegevens.

Mightyduck: Opzichter/toezichthouder is een ander vak, da's MBO niveau 1 en daar hoort een ander papiertje bij.
 
En arresteren is hetzelfde als staande houden? Nog eventjes helemaal uitleggen voor ons nederige dommen svp
 
MightyDuck zei:
Wat is een telescopische wapenstok trouwens ???


dat is een metalen stok van +- 15cm als je ermee slaat

klapt het uit en heb je een wapenstok van 40-45cm .

het is verboden maar als ik me niet vergis word het steeds door de amerikaanse politie gebruikt
 
Juist ja. Heren justitie Koetje heeft er dus een, hij hield 'em voor de cam! :roflol:
 
Telescopisch geval is een Ploertendoder. Heb ik in Spanje gehad. IS daar ook trouwens verboden. Met metalen en met plastic kop. Wie te traag slaat is z'n ploertendoder kwijt want de tegenstander pakt de knop beet en trekt hem weg uit je handen.
 
MightyDuck zei:
Juist ja. Heren justitie Koetje heeft er dus een, hij hield 'em voor de cam! :roflol:


dat was mijn derde been bro :rolleyes:

die wordt ook groter als je ermee zwaait
 
DBC01 zei:
:roflol:

Als je de waarheid vertelt stond er onlangs in een landelijk gehouden onderzoek dat het landelijk laagste IQ in Brabant lag, en tevens het hoogste percentage mensen met overgewicht en analfabeten. Feiten die niet op jou slaan bench, maar wel op Brabant in z'n geheel afgezet tegen de rest van Nederland.
Bull, kom maar met je bewijzen.
 
delguy zei:
Wij moeten hier geen kaaskoppen :wave:


Word je trouwens niet enorm uitgelachen met dat hollandse accent van je?

Als je hier als een hollander praat denken ze dat je nicht of kakker bent :roflol:

Nou wees maar niet bang in alkmaar praten ze zeker niet als kakkers haha duidelijk dat jij niet weet waar je het over hebt.

En waarom zou ik uitgelachen worden omdat ik verstaandbaar hollands praat?Dat is toch juist alleen maar goed.Bij jullie soort zullen ze zich afvragen of jullie wel uit nederland komen. :D
 
Ik hoor het weer wel, een hoop ruige praat hier........... :rolleyes: :D
 
Gekke Gijs zei:
Nou wees maar niet bang in alkmaar praten ze zeker niet als kakkers haha duidelijk dat jij niet weet waar je het over hebt.

En waarom zou ik uitgelachen worden omdat ik verstaandbaar hollands praat?Dat is toch juist alleen maar goed.Bij jullie soort zullen ze zich afvragen of jullie wel uit nederland komen. :D

Dat heb ik me altijd af gevraagd. Ik heb eens eenhele tijd terug met Frenkpie en bench in een DBB chatbox gezeten en wat me opviel was dat beide kereltjes dachten dat in de rest van Nederland 'op z'n kakkers' werd gepraat.
Toen heb ik ze geprobeerd aan het verstand te brengen dat de Gooi en Vechtstreek bekend staat om dat rollende 'rrrretje' en verder nog geen 1 procent van de bevolking per stad, maar dat het voor de rest uit normaal Nederlands en andere soms niet te verstane accenten bestaat.

Wat schetste mijn verbazing toen de wereldvreemdheid van die jongens naar buiten kwam: 'Nee hoor' zeiden ze, 'jullie praten buiten Brabant állemaal zo hoor!'

Hoe geisoleerd kun je leven.... :rolleyes:
 
Mars zei:
Leuk verzonnen "Langeman" :rolleyes:

naja, geloof je me niet ofzo ???

je ziet toch duidelijk aan me avatar dat ik een brabo met rood haar ben ? :)
 
Ok ondanks dat er veel geisoleerd volk in Braboland rondloopt kan ik ook nog wat leuks zeggen: Ze zijn er hartelijker, serieuzer, minder grote bek meteen zoals ik, dus RobG en z'n broerke, Mr B.I.G (zonder Brabo-accent!) en de anderen op de BBQ waren érg plezierige makkers.

Mijn goede daad voor vandaag.
 
:roflol: bevel genegeerd. DBC kerel het is je echt naar het hoofd aan het stijgen :D.
 
Ik leg het je even uit: Hollanders verzoek je, Brabo's krijgen bevelen.

Het zit 'em in de vertaling van de klinkers. :D

Oh oh :D

TILBURG - Hevige stortbuien hebben zaterdagochtend vroeg grote delen van Midden-Brabant blank gezet. De buien begonnen rond middernacht en hielden na drieën op, aldus de politie.
Brabant het nieuwe New Orleans!
:roflol:
 
Laatst bewerkt:
DBC01 zei:
Ok ondanks dat er veel geisoleerd volk in Braboland rondloopt kan ik ook nog wat leuks zeggen: Ze zijn er hartelijker, serieuzer, minder grote bek meteen zoals ik, dus RobG en z'n broerke, Mr B.I.G (zonder Brabo-accent!) en de anderen op de BBQ waren érg plezierige makkers.

We hebben er lang op moeten wachten, maar er is nu dan toch eindelijk wat zinnigs uit de megafoon van opa gekomen :D
 
sommige Limbos denken ook niet al te best over iedereen die niet uit imburg komt...neem nou de vrienden van me ex daaro:D...IK ben een boer???
 
Back
Naar boven