XXL Nutrition

Bevroren kwark bars (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

De Aanhouder Wint

Dutch Bodybuilder
Elite Member
Lid geworden
29 nov 2019
Berichten
559
Waardering
1.303
Lengte
1m68
Massa
69kg
Vetpercentage
17%
Recept bevroren kwark bars.

IMG_4315.JPG




-Benodigdheden:
  • Kom van minimaal 1L.
  • Bakje of ovenschaal.
  • Lepel, vork of garde.
-Ingrediënten:
  • 500 gr kwark, heb magere kwark gebruikt maar elke kwark is geschikt. Je kunt ook yoghurt gebruiken.
  • 1 scoop eiwitpoeder, merk en smaak naar keuze.
  • 75 gr fruit naar keuze, heb ingevroren bosvruchten gebruikt. Eventueel kun je ook noten, zaden, superfoods of zelfs hagelslag gebruiken.

-Voedingswaarden:

Energie 431 Kcals

Eiwit 67.9 gram

Koolhydraten 27.5 gram
-Waarvan suikers 27 gram

Vetten 4.3 gram
-Waarvan verzadigd 2.1 gram

Vezels 6.2 gram

Zout 0.75 gram


-Bereidingswijze:
  1. Doe de kwark en het eiwitpoeder in een kom en mix de kwark en het eiwitpoeder goed door elkaar totdat er geen klontjes meer zijn.
  2. Doe het mengsel in een bak of ovenschaal, eventueel kun je de bak met bakpapier bekleden voordat je het mengsel erin giet.
  3. Strijk het mengsel glad met de bolle kant van een eetlepel en decoreer met je topping naar keuze.
  4. Doe het deksel op de bak en zet hem voor minimaal 3 uur in de vriezer.
  5. Haal de bak uit de vriezer en laat hem even op het aanrecht staan.
  6. Zet een bord klaar en zet de bak er op de kop op en laat nu de frozen kwark uit de bak glijden.
  7. Hak, breek of snij de frozen kwark in stukken en stop het weer in de bak en in de vriezer totdat je een stuk op wilt eten of begin gelijk aan dit heerlijke toetje.

Ingrediënten en benodigdheden:

IMG_4305.JPG


Stap 1:

IMG_4306.JPG


IMG_4307.JPG


Stap 2:

IMG_4308.JPG


Stap 3:

IMG_4309.JPG


IMG_4310.JPG


Stap 4:

IMG_4311.JPG


Stap 5:

IMG_4312.JPG


Stap 6:

IMG_4313.JPG


Stap 7:

IMG_4314.JPG


IMG_4315.JPG



Heb je dit recept ook gemaakt of heb je er een eigen draai aan gegeven? Toon dan je creatie in een bericht hieronder. Heel veel eetplezier.
 
Laatst bewerkt:
Het is een keer wat anders als elke avond hetzelfde, ik hou wel van variatie. Ook vind ik het op het einde van een warme dag heerlijk verfrissend.
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Heb wel vaker kwark ingevroren.
Gewoon bakken. De perfecte koelblokken voor je eten onderweg. :D

Als je echt een lekkere structuur wil hebben moet je t om de 2 uur even met een vork door roeren zeg maar. Dat voorkomt de erg grote ijs kristallen.
 
Dat heb ik ook gemerkt dan krijg je een laagje kristallen onderin, vriezer op standje turbo maakt de kans op kristallen kleiner. Meenemen heb ik nog niet geprobeerd goede tip!
 
Dat heb ik ook gemerkt dan krijg je een laagje kristallen onderin, vriezer op standje turbo maakt de kans op kristallen kleiner. Meenemen heb ik nog niet geprobeerd goede tip!
Ik heb een snelvries-la in de vriezer. Bovenste lade...

Werkt perfect als koelblok. Ivm allergie had ik met vakantie een x voor een tussenovernachting onderweg, voor t ontbijt de volgende ochtend, een paar bakken ingevroren meegenomen. Was t volgende dag bij t ontbijt nog bevroren :roflol:
 
Ik heb een snelvries-la in de vriezer. Bovenste lade...

Hier hetzelfde, kan hem ook nog op -30 zetten, normaal staat hij op -18. Voor de vakantie is het wel een ideetje idd. Had je het in een koelbox bewaard?
 
Je kunt ook ijsvormpjes gebruiken. Chill voor in de zomer(cut):
1591550995170.png
 
Heb wel vaker kwark ingevroren.
Gewoon bakken. De perfecte koelblokken voor je eten onderweg. :D

Als je echt een lekkere structuur wil hebben moet je t om de 2 uur even met een vork door roeren zeg maar. Dat voorkomt de erg grote ijs kristallen.
Krijg je een soort semifreddo.
 
Hoe lekker zal dit zijn als je de rode vruchten vervangt door verse mangopureeeedrool:, Soort van Solero/Split.
Lijkt me heerlijk, met aardbeien erdoor gemixt smaakt al lekker dus mango ook eens proberen.

Je kunt ook ijsvormpjes gebruiken. Chill voor in de zomer(cut):

Ik stond gisteren al te kijken in de winkel. De alle vormen waren 100ml en ik zou toch liever 200 ml vormen vinden. Alhoewel twee setjes invriezen kan ook natuurlijk.

Alleen heb je dan ipv zoete vanille ijs zure kwark :p

Geen probleem met de naturel smaak van kwark maar een beetje fruit erin maakt het wel af.
 
Je kunt ook ijsvormpjes gebruiken. Chill voor in de zomer(cut):
Bekijk bijlage 493829
Ooit zo een setje van tupperware gehad... (als kind thuis)... had dan nog een paar hele voormpjes hier en opgestuurd naar Tupperware.. kreeg 2 compleet nieuwe sets terug :roflol: nog altijd gretig gebruik van kunnen maken toen onze buurman op Sicilie trucker was en er zo af en toe een watermeloentje van ca 12 kg van de vrachtwage "viel"... Zalige ijsjes :D
Of gewoon watermeloen in stukjes besprenkeld met wat ouzo... drool: Op kreta geleerd :)
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Af en toe wanneer ik bakje kwark te ver achterin de koelkast zit is hij al half bevroren, wordt er niet perse beter op. :emo:
 
Back
Naar boven