AndroidHealthClinic

Bewakingsagent (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Gast 1737

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
10 feb 2019
Berichten
1.113
Waardering
2.991
Lengte
1m65
Hi allemaal,

Ik zou een opleiding bewakingsagent volgen via de VDAB gratis vanuit securitas...

Aangezien ik op dit moment werkloos ben.. en iets nieuws wil doen ipv fabriekswerk (serieus saai werk ..
En ook vind dat dit een job is die dicht bij mij aansluit.

Nou hoor ik dat verschillende uren zijn wat voor mij geen probleem vormen..

Maar nu vroeg ik me af wie hier bewakingsagent is en hoe je dit combineert met je sport /voeding etc .. en hoe de opleiding meevalt?


Graag hoor ik reacties/meningen etc...
 
Laatst bewerkt:
Na je werk sporten en eten meenemen naar het werk net zoals je in de fabriek deed?

Heb je middag of nachtdienst in de ochtend trainen of later in de middag.
 
Als corona weer voorbij is... (zal nog even duren)... lid worden van een 24/7 gym... dan verschuif je je uren wanneer je je diensten hebt.
 
Daar zijn toch ook jobs in te vinden met vaste uren? 🤷‍♂️ Nachtwaker kun je niet overdag doen. 🤭
 
Hi allemaal,

Ik zou een opleiding bewakingsagent volgen via de VDAB gratis vanuit securitas...

Aangezien ik op dit moment werkloos ben.. en iets nieuws wil doen ipv fabriekswerk (serieus saai werk ..
En ook vind dat dit een job is die dicht bij mij aansluit.

Nou hoor ik dat verschillende uren zijn wat voor mij geen probleem vormen..

Maar nu vroeg ik me af wie hier bewakingsagent is en hoe je dit combineert met je sport /voeding etc .. en hoe de opleiding meevalt?


Graag hoor ik reacties/meningen etc...
Gast 1737 Ik rond het opleiding bijna af en ik doe momenteel winkelbeveiliging (nu door lockdown niet) maar het is best wel saai werk vooral als je als eentje wordt ingezet om een winkel te beveiligen. De tijd gaat net zo sloom net als je op de loopband aan het lopen bent. Dus fysiek werk is het niet. Eigenlijk ga je pas als beveiliger optreden wanneer er iets gebeurd maar dat gebeurd zelden. In de winkel voor de lockdown controleerde ik alleen mensen hun tassen en of iedereen mondkapje droeg/vroeg of ze dat wouden op doen. En dat voor 11 uur lang.

je kan veel uren maken, maar dat verschilt per bedrijf. En pauzes verschilt ook per bedrijf. Ik hield soms 4 pauzes van 30 min en wisselde ik af met mijn collega.

voor mij was trainen uberhaupt lastig omdat het steeds volgereserveerd was.

opleiding zelf is makkelijk als je maar inzet toont
 
Opleiding is geen probleem als je gewoon elke les volgt.

Het werk zelf is vaak saai. Vooral als het statische bewaking is. Verder valt het te zien hoeveel geluk je hebt met het aantal werkposten en de uren.

Je kan pech hebben en elke week ergens anders ingezet worden ver van je woning, shifts kunnen 12u duren en wanneer je dan in een leegstaande fabriek 12 u op je kont zit, dan duren die uurtjes lang.

Je kan ook geluk hebben en redelijk snel een vaste post hebben met korte woon-werk verplaatsing. Als je dan nog een paar toffe collega's hebt, dan is het een toffe job.

Het kan dus meevallen maar ook tegenvallen.

Succes!
 
Aangezien in België de opleiding licht anders verloopt dan in Nederland is het moeilijk te vergelijken. Stages worden bijvoorbeeld niet echt gedaan.
Vanaf dat het bekwaamheidsattest is behaald kan je normale omstandigheden overal te werk gesteld worden. De basisopleiding is goed te doen.

Extra opleidingen zijn nodig voor: De Haven,uitgaansleven,winkelinspecteur (in burger, niet hetzelfde als winkelbeveiliger),mobiele bewaking, gewapend,hondenbrigade,bodyguarding, leidingevende,...

Meestal word je aangeworven met een 3 maanden contract, naarmate je deze periode positief hebt afgerond maak je kans op een voltijds contract (37 uur/week met flexibele uren aangevuld meestal).

Flexibiliteit is een must, verwacht dus niet dat je altijd op een vast tijdstip je maaltijden kan eten, tenzij in overleg met je collega's.

De kans dat je ergens ''vast'' tewerkgesteld word is klein als je nog geen ervaring hebt. Vaste klanten zijn hier niet zo happig naar en zeker niet in gevoelige sectoren.Tenzij je voor een specifieke vacature aangeworven bent natuurlijk.

Ik zelf heb een vaste post met prachtige uren die zeldzaam zijn in de bewaking ( 09:00 - 17:15), maar dit was in mijn beginjaren zeker niet het geval.

Let wel op: bij de grote spelers zoals Securitas en G4S bestaat er vaak een ''reservepool''. Dus als jij het niet doet, zullen ze snel iemand anders vinden. Dus pas op met werkweigering de eerste maanden.

Even een geruststelling: tegenwoordig ook veel vrouwelijke bewakingsagenten zonder snor.
 
Laatst bewerkt:
Aangezien in België de opleiding licht anders verloopt dan in Nederland is het moeilijk te vergelijken. Stages worden bijvoorbeeld niet echt gedaan.
Vanaf dat het bekwaamheidsattest is behaald kan je normale omstandigheden overal te werk gesteld worden. De basisopleiding is goed te doen.

Extra opleidingen zijn nodig voor: De Haven,uitgaansleven,winkelinspecteur (in burger, niet hetzelfde als winkelbeveiliger),mobiele bewaking, gewapend,hondenbrigade,bodyguarding, leidingevende,...

Meestal word je aangeworven met een 3 maanden contract, naarmate je deze periode positief hebt afgerond maak je kans op een voltijds contract (37 uur/week met flexibele uren aangevuld meestal).

Flexibiliteit is een must, verwacht dus niet dat je altijd op een vast tijdstip je maaltijden kan eten, tenzij in overleg met je collega's.

De kans dat je ergens ''vast'' tewerkgesteld word is klein als je nog geen ervaring hebt. Vaste klanten zijn hier niet zo happig naar en zeker niet in gevoelige sectoren.Tenzij je voor een specifieke vacature aangeworven bent natuurlijk.

Ik zelf heb een vaste post met prachtige uren die zeldzaam zijn in de bewaking ( 09:00 - 17:15), maar dit was in mijn beginjaren zeker niet het geval.

Let wel op: bij de grote spelers zoals Securitas en G4S bestaat er vaak een ''reservepool''. Dus als jij het niet doet, zullen ze snel iemand anders vinden. Dus pas op met werkweigering de eerste maanden.

Even een geruststelling: tegenwoordig ook veel vrouwelijke bewakingsagenten zonder snor.
Wat je zegt is true.
Ik hoorde van collega’s dat je bij grote bedrijven zoals bij trigion en i-sec je vaak als een nummertje wordt behandeld.
heb zelf helaas geen vaste plek helaas.
 
Aangezien in België de opleiding licht anders verloopt dan in Nederland is het moeilijk te vergelijken. Stages worden bijvoorbeeld niet echt gedaan.
Vanaf dat het bekwaamheidsattest is behaald kan je normale omstandigheden overal te werk gesteld worden. De basisopleiding is goed te doen.

Extra opleidingen zijn nodig voor: De Haven,uitgaansleven,winkelinspecteur (in burger, niet hetzelfde als winkelbeveiliger),mobiele bewaking, gewapend,hondenbrigade,bodyguarding, leidingevende,...

Meestal word je aangeworven met een 3 maanden contract, naarmate je deze periode positief hebt afgerond maak je kans op een voltijds contract (37 uur/week met flexibele uren aangevuld meestal).

Flexibiliteit is een must, verwacht dus niet dat je altijd op een vast tijdstip je maaltijden kan eten, tenzij in overleg met je collega's.

De kans dat je ergens ''vast'' tewerkgesteld word is klein als je nog geen ervaring hebt. Vaste klanten zijn hier niet zo happig naar en zeker niet in gevoelige sectoren.Tenzij je voor een specifieke vacature aangeworven bent natuurlijk.

Ik zelf heb een vaste post met prachtige uren die zeldzaam zijn in de bewaking ( 09:00 - 17:15), maar dit was in mijn beginjaren zeker niet het geval.

Let wel op: bij de grote spelers zoals Securitas en G4S bestaat er vaak een ''reservepool''. Dus als jij het niet doet, zullen ze snel iemand anders vinden. Dus pas op met werkweigering de eerste maanden.

Even een geruststelling: tegenwoordig ook veel vrouwelijke bewakingsagenten zonder snor.
Hier heb ik wat aan dankjewel!!
 
Wat je zegt is true.
Ik hoorde van collega’s dat je bij grote bedrijven zoals bij trigion en i-sec je vaak als een nummertje wordt behandeld.
heb zelf helaas geen vaste plek helaas.
Ik werk bij Tirigion (België), maar de hoofdzetel ligt in Nederland. Het beleid bij ons is juist heel persoonlijk, managers zijn regiogebonden hier en heb zowat altijd contact met dezelfde leidingevende.
Maar dit komt natuurlijk ook omdat Trigion België een kleinere onderneming is dan Trigion Nederland. Er is ook altijd de mogelijkheid om je op te werken naar een leidingevende of managementfunctie.

Voor werkzekerheid zou ik eerder naar 1 van de grote spelers gaan, voor een persoonlijke aanpak en betere werkomstandigheden naar een kleinere onderneming.
 
Je bent werkloos.

Alles aannemen. Switchen kan altijd nog.

Echt woar.
 
Je bent werkloos.

Alles aannemen. Switchen kan altijd nog.

Echt woar.
Weet ik.. maar wil een opleiding volgen die me ligt. Geen fabriekswerk meer voor mij
 
Weet ik.. maar wil een opleiding volgen die me ligt. Geen fabriekswerk meer voor mij
Wat is er mis met fabriekswerk dan?

Beveiliging heb je vaak lange diensten toch? En hoeveel verdien je daar mee straks?
 
Weet ik.. maar wil een opleiding volgen die me ligt. Geen fabriekswerk meer voor mij
Veel variatie mogelijk in bewakingssector. Als je een beetje geluk hebt met de posten waar ze je heen sturen of ooit een vaste post weet te bemachtigen, is bewaking een job dat je tot je pensioen kan doen ;)
 
Wat is er mis met fabriekswerk dan?

Beveiliging heb je vaak lange diensten toch? En hoeveel verdien je daar mee straks?
België:
startloon 14,160 Eu/uur voor statisch (SB)
vast: 14,990 Eu/uur

SQ: qualified security en SE: expert security komt ook vaak voor als er bijkomende taken(logistiek,technisch,..) of verwacht wordt meerdere talen te spreken op een bepaalde post (vaak in industrie). Dit wordt ook extra vergoed.

kilometervergoeding, goedkope zorgverzekering, maaltijdcheques en eco cheques

Nachtpremie,last minute premie,zaterdag/zondag, avondpremie

Om een eerlijke schatting te geven zul je tussen de 1600-2300/maand verdienen.

Met mijn 9 to 5 uurregeling en 1 op 2 weekends verdien ik +-2000/maand netto.
 
België:
startloon 14,160 Eu/uur voor statisch (SB)
vast: 14,990 Eu/uur

SQ: qualified security en SE: expert security komt ook vaak voor als er bijkomende taken(logistiek,technisch,..) of verwacht wordt meerdere talen te spreken op een bepaalde post (vaak in industrie). Dit wordt ook extra vergoed.

kilometervergoeding, goedkope zorgverzekering, maaltijdcheques en eco cheques

Nachtpremie,last minute premie,zaterdag/zondag, avondpremie

Om een eerlijke schatting te geven zul je tussen de 1600-2300/maand verdienen.

Met mijn 9 to 5 uurregeling en 1 op 2 weekends verdien ik +-2000/maand netto.
Netjes geformuleerd.
Nu afwachten voor een aanwervingsbelofte .. omdat er geen openstaande vacatures meer vrij zijn..
 
Back
Naar boven