XXL Nutrition

Bewegende voeten/benen. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

HB89

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
8 mrt 2007
Berichten
8.549
Waardering
1.131
Lengte
1m96
Massa
115kg
DBBer's!

Een vraag, ik zie dit zo vaak gebeuren op de sportschool.
Maar heb het nooit begrepen of zelf gedaan.

Als mensen een press doen, op een bankje vaak met dumbbels dan doen ze tussen de reps door hun voeten/benen bewegen. Als of ze meerdere keren snel hun voet ergens neerzetten.

Tot zo ver..
 
Wat is nou de vraag dan?
 
Waarom doen zoveel mensen dat. Je verminderd je houding als je de druk van je voeten afhaal etc.
 
Hangt er van af of het tremoren zijn of echt het verplaatsen of verschuiven van de voeten door spanningsgebrek /-verlies. Dat eerste is vaak een gevolg van dehydratatie of suikertekort. Het laatste is vaak een kwestie van onervarenheid en niet goed weten hoe spanning te zetten op de juiste spieren.

Een gladde gymvloer kan nog een derde reden zijn natuurlijk.
 
Ik dacht even dat dit een fetish topic was afgaande op de titel :o
 
Zie t zelf vaak bij db BP gebeuren.
Als je goed oplet doen mensen dat vlak voordat ze weer pushen. Meestal is het spanningverlies op de core bij zakken van de db en dan benen weer schrap zetten om die spanning weer terug te krijgen voor t pushen.
Vaak onervaren heid, niet focus kunnen houden, teveel op afleiding om je heen focussen ipv op je presses.
Als je goed oplet kan je dit soms ook zien aan de houding van hoe iemand op de bench ligt.
 
Dit ja! En stukken erger. Waarom doe je dit?
Begin dat meestal (onbewust) tegen het einde van de set te doen dus ik vermoed om wat mee te helpen het gewicht terug naar boven te krijgen. Moest ik dat niet doen krijg ik er een rep of drie minder uit denk ik :o
 
  • Like
Waarderingen: HB89
Begin dat meestal (onbewust) tegen het einde van de set te doen dus ik vermoed om wat mee te helpen het gewicht terug naar boven te krijgen. Moest ik dat niet doen krijg ik er een rep of drie minder uit denk ik :o
Je voeten stevig op de grond houden en hier spanning vandaan halen gaat je meer opleveren dan beetje tapdansen tussendoor.
 
Dat geschuifel met die voeten. Waarschijnlijk is het met toenemende reps toenemende angst voor het gewicht en een halfhartige poging om weg te komen.
 
  • Haha
Waarderingen: HB89
Back
Naar boven