AndroidHealthClinic

Stelling Bewezen werkzame supplementen volgens NOC*NSF

Bezoekers in dit topic

Skyblazer, "Van de supplementen op deze lijst is een nuttige toepassing in de sportcontext – op basis van wetenschappelijke evidentie – aannemelijk. Welke supplementen voor wie mogelijk positief kunnen bijdragen aan de sportprestatie is van vele factoren afhankelijk.". Bij veel sporten staat geranamine op de dopingslijst. Overigens zijn er ook geen onderzoeken/bewijzen van geranamine wat aantoont op het effect voor nu en op langer termijn. Voorbeeld: Epo wordt veel gebruikt bij het wielrennen, is verboden, de werking bewezen echter staath et niet op de lijst van 'legale' (zoals hierboven samengesteld door het NOC-SNF) supplementen. Vandaar het er niet op staat, hopelijk je vraag zo te hebben beantwoord.

Ik ben blij dat vitamine D er op staat. Waardevol supplement, ook als je niet sport.

Ik mis pre workout supplementen.

Hoezo? Geramine staat op de dopinglijst en caffeine & Beta Alanine staan op deze lijst? Alle het andere is vaak maar vulling.

Ik mis pre workout supplementen.

Hoezo? Geramine staat op de dopinglijst en caffeine & Beta Alanine staan op deze lijst? Alle het andere is vaak maar vulling.

Volgens Will Brink zijn cafeine en tyrosine de werkzame bestanddelen van een pre-workout. Tja en dan heb je natuurlijk nog geranamine.

Van beta-alanine vraag ik me af of het een toegevoegde waarde heeft in een pre-workout. Het is iets dat langzaam opbouwt in de spieren. In die zin vergelijkbaar met creatine. Wat je inneemt werkt dus nog wekenlang. Je kan het daarom verspreid over de dag innemen. Dat is waarschijnlijk ook veiliger.

Kris :)

Ach komt hij weer aan met zijn eau de cologne en gladde praatjes! Wat weet jij er nou van? ;)

Ich weiss gar nichts davon haben worden.

Beetje jammer dit. Waarom zou je topsporter extra calcium, probiotica en zink nemen?
Als je gezond eet heb je dit echt niet nodig. Glucosamine/chron vind ik ook geen echte meerwaarde.

Word een beetje moe van deze overbekende soundbyte ...

Vertel mij maar een wat in jouw visie gezond eten is en waarom !

Ik neem al 2 van de 14 supplementen in deze lijst. Feels good man.

• Like
Waarderingen: Ano_050121 en euphorea
Word een beetje moe van deze overbekende soundbyte ...

Vertel mij maar een wat in jouw visie gezond eten is en waarom !

Kijk zelf ff waar calcium en zink in voorkomen en wat probiotica is. Kijkt dan eens naar goed voedingsschema hier op DBB. 1+1=2 mijn vriend.
gluco/chron zou ik alleen nemen indien er echt sprake is van gewrichtsproblemen.
Het heeft niks met visie te maken maar met nut en noodzaak.

Terug
Naar boven