XXL Nutrition

Bezig met een unieke voedingssite - jullie hulp wordt gewaardeerd!

Bezoekers in dit topic

Citalop

Novice
Lid geworden
23 feb 2020
Berichten
14
Waardering
14
Lengte
1m84
Massa
75kg
Vetpercentage
17%
Hey allemaal,

Aangezien ik nu ook al een tijdje aan het sporten ben & bezig ben met voeding, kreeg ik het idee om een nieuwe voedingssite te ontwikkelen die de focus legt op de waarde van producten uit de supermarkt voor bodybuilders en fitnessliefhebbers. Na wat rondzoeken heb ik nog niks gevonden wat hier op lijkt (behalve fitness sites die er ellenlange artikelen van maken..).

Mijn doel is om een platform te creëren waar je op een snelle en eenvoudige manier kunt zien hoeveel gram eiwit per kcal je krijgt voor elk product en hoeveel elke gram eiwit in dat product kost.
Echter zijn dit aannames van hoe ik zelf de website zou gebruiken, misschien kijken anderen juist naar of iets vega is of unprocessed.

Nu wil ik graag feedback van jullie, de community, omdat jullie de perfecte doelgroep zijn waarvoor deze site bedoeld is. Wat vinden jullie het meest belangrijk om te zien op zo'n site?
Mijn doel is om deze site zo bruikbaar en waardevol mogelijk te maken voor jullie en ik zou graag jullie mening horen.

De eerste schets is hieronder te zien, zodat je een beeld van het idee krijgt :)
Mochten er dingen zijn die je op het eerste oog niet helemaal begrijpt of mist hoor ik die heel graag!
1676321508971.png




Dankjewel voor jullie tijd en hulp. Ik kijk uit naar jullie reacties!
 
Laatst bewerkt:
De kleurtjes van prijs per gram eiwit zou ik omdraaien.

Verder zie ik eigenlijk niet echt een markt voor zo'n site.
 
De kleurtjes van prijs per gram eiwit zou ik omdraaien.

Verder zie ik eigenlijk niet echt een markt voor zo'n site.
Goedkoop = groen, midden = oranje, duur = rood is het nu. Dat leek mij in ieder geval met meest logische :)

Zou ik mogen vragen hoelang je al bezig bent met voeding en of je bij het boodschappen doen op een budget let?

Het idee van de site is ook dat de prijs verandert door aanbiedingen, waardoor je bijvoorbeeld snel kunt zien in welke supermarkt kipfilet per kg het goedkoopste is. Aangezien het dan ook inzichtelijk wordt hoeveel duurder een pak van 250g kipfiletblokjes is tov 1kg hele kipfilet. Daar zitten namelijk echt grote verschillen in!
 
Prijs per gram eiwit staat nu de dure groen en de goedkope geel en nog 1 groen dus klopt niet helemaal
 
Verder zie ik eigenlijk niet echt een markt voor zo'n site.
Hoezo niet?
1676310368517.png
1676310372192.png
1676310375391.png


Sowieso is de fitness branche altijd groeiende
Ik denk juist dat veel mensen hier baat bij hebben vooral met de stijgende boodschappenprijzen
Als deze site veel traffic genereert kan hij gewoon eenmalige of doorlopende provisies krijgen van de verschillende bedrijven
Ik zie hier best wel iets in
 
Prijs per gram eiwit staat nu de dure groen en de goedkope geel en nog 1 groen dus klopt niet helemaal
Sorry, je hebt helemaal gelijk! Is nog een design dus de data klopt nog niet echt.

Zie dat de prijs per gram eiwit van pindakaas 0.024 ipv 0.238 moet zijn :)
Hoezo niet?
Bekijk bijlage 577375Bekijk bijlage 577376Bekijk bijlage 577377

Sowieso is de fitness branche altijd groeiende
Ik denk juist dat veel mensen hier baat bij hebben vooral met de stijgende boodschappenprijzen
Als deze site veel traffic genereert kan hij gewoon eenmalige of doorlopende provisies krijgen van de verschillende bedrijven
Ik zie hier best wel iets in

Mede door de stijgende boodschapprijzen leek me dit inderdaad interessant. Maar ook om de 'scams' van de supermarkt te ontwijken; wanneer je namelijk kijkt naar al die zogenaamde 'high protein kwark/shakes' zie je in feite dat het veeeeeeel te duur is voor wat je krijgt. Er staat dan wel heel groot '25g eiwit per flesje' op, maar in feite betaal je per gram 5x zoveel als bijv. kwark. Terwijl dit wel gewoon aan de lopende band verkocht wordt omdat de indruk gewekt wordt dat je het nodig hebt als sporter zijnde.

Tof om te horen!
 
Hoezo niet?
Bekijk bijlage 577375Bekijk bijlage 577376Bekijk bijlage 577377

Sowieso is de fitness branche altijd groeiende
Ik denk juist dat veel mensen hier baat bij hebben vooral met de stijgende boodschappenprijzen
Als deze site veel traffic genereert kan hij gewoon eenmalige of doorlopende provisies krijgen van de verschillende bedrijven
Ik zie hier best wel iets in
Dat de branche groeit klopt, maar is dat ook de doelgroep? Volgens mij is de doelgroep, mensen die naar de sportschool gaan, goed op hun voeding letten en bugetbewust zijn, en die markt is een heel stuk kleiner.

De meeste die ik in de sportschool zie nemen gewoon 1-2 shakes per dag en voor de rest wordt er weinig op eiwitten ed gelet volgens mij.
 
Interessant project!
Geen antwoord op je vraag, maar hoe kom je aan alle data (actuele prijzen, macro's, KCals)?
 
Dat de branche groeit klopt, maar is dat ook de doelgroep? Volgens mij is de doelgroep, mensen die naar de sportschool gaan, goed op hun voeding letten en bugetbewust zijn, en die markt is een heel stuk kleiner.

De meeste die ik in de sportschool zie nemen gewoon 1-2 shakes per dag en voor de rest wordt er weinig op eiwitten ed gelet volgens mij.
1676312766863.png


76 duizend om precies te zijn :roflol:
Alhoewel dit wel 3 jaar geleden was, denk dat de vraag wel iets hoger ligt nu
 
Er was laatst dus iemand die een scraper had voor producten (niet alles is openbaar dus dat is al een dingetje) van supermarkten,.
Dat lijkt hier een beetje op, kon je ook vergelijken waar het het goedkoopste was.
Echter ontbrak daar een hoop.

Idee is leuk en zeker nuttig (ook als je het voor een breder publiek maakt), maar zitten een hoop haken en ogen aan. Succes iig
 
Bekijk bijlage 577381

76 duizend om precies te zijn :roflol:
Alhoewel dit wel 3 jaar geleden was, denk dat de vraag wel iets hoger ligt nu

En van die 76 duizend zal misschien de helft echt op hun voeding letten.

38k potentiële klanten voor je site, maar die bereik je niet, of j moet er echt heel veel marketing geld tegenaan gooien.
Je houdt misschien een keer 5k echte klanten over die in de doelgroep vallen, en daar kan je geen winstgevend website mee maken.
 
En van die 76 duizend zal misschien de helft echt op hun voeding letten.

38k potentiële klanten voor je site, maar die bereik je niet.
Sportpoeder is een account op insta wat toevallig dit concept puur voor eiwitpoeder deals aan het lanceren is, je moet gewoon het juiste platform gebruiken
Gemiddelde doelgroep is 18-35 jaar vd fitnessbranche, wat dus perfect is voor Insta/Tiktok social media
Uiteindelijke doelgroep en mensen die het gaan gebruiken zal wel wat minder zijn
Maar daarom is het stukje supermarkt wel interessant als toegevoegde waarde
 
En van die 76 duizend zal misschien de helft echt op hun voeding letten.

38k potentiële klanten voor je site, maar die bereik je niet, of j moet er echt heel veel marketing geld tegenaan gooien.
Je houdt misschien een keer 5k echte klanten over die in de doelgroep vallen, en daar kan je geen winstgevend website mee maken.
achja vroeger dacht men ook dat ze geen mobiele telefoon nodig zouden hebben..
 
achja vroeger dacht men ook dat ze geen mobiele telefoon nodig zouden hebben..

Maar die gok kon je nog wagen met 7 miljard mogelijke klanten.
 
Sportpoeder is een account op insta wat toevallig dit concept puur voor eiwitpoeder deals aan het lanceren is, je moet gewoon het juiste platform gebruiken
Gemiddelde doelgroep is 18-35 jaar vd fitnessbranche, wat dus perfect is voor Insta/Tiktok social media
Uiteindelijke doelgroep en mensen die het gaan gebruiken zal wel wat minder zijn
Maar daarom is het stukje supermarkt wel interessant als toegevoegde waarde

Jij bedoelt zeker
www.goedkoopgroeien.nl
www.drogespieren.nl

Of deze? :D

Citalop laat je door mij niet tegenhouden. Maar ik zou dan naar de US markt gaan kijken, veel meer mogelijke klanten en net zoveel werk om de site te maken.
 
achja vroeger dacht men ook dat ze geen mobiele telefoon nodig zouden hebben..
Een mobiele telefoon biedt iets wat jezelf niet kunt.
 
Er was laatst dus iemand die een scraper had voor producten (niet alles is openbaar dus dat is al een dingetje) van supermarkten,.
Dat lijkt hier een beetje op, kon je ook vergelijken waar het het goedkoopste was.
Echter ontbrak daar een hoop.

Idee is leuk en zeker nuttig (ook als je het voor een breder publiek maakt), maar zitten een hoop haken en ogen aan. Succes iig
Oh tof, weet je toevallig nog waar die post verder over ging? En welke data er toen ontbrak?
Ik weet wel al dat de Jumbo bijvoorbeeld niet altijd een nutriscore weergeeft, die komt ook niet overal terug. Maar qua voedingswaarden is het wel compleet.

Interessant project!
Geen antwoord op je vraag, maar hoe kom je aan alle data (actuele prijzen, macro's, KCals)?
In feite hetzelfde als de post hierboven ^

Jij bedoelt zeker
www.goedkoopgroeien.nl
www.drogespieren.nl

Of deze? :D

Citalop laat je door mij niet tegenhouden. Maar ik zou dan naar de US markt gaan kijken, veel meer mogelijke klanten en net zoveel werk om de site te maken.

goedkoopgroeien.nl ben ik inderdaad tegengekomen tijdens mijn marktonderzoekje, alleen merk ik dat zij nog heel veel oude data hebben & niet werkende links. En natuurlijk alleen sportsupplementen ipv supermarktproducten.

Overigens ook grappig om te zien hoe outdated het artikel van gierigegerda.nl inmiddels is. Daar waren 2 eieren samen nog 33 cent, dat ga je nu niet meer snel vinden.

Verder is dit project ook een persoonlijk leerdoel aangezien dit zo'n beetje mijn werk is (websites designen en bouwen), dus is het een uitbereiding op mijn portfolio waarbij ik hopelijk mezelf en de fitnesscommunity kan helpen :) Het idee om het later ook voor de internationale markt te doen is er zeker, maar ik denk dat een mooie eerste test is binnen Nederland!
 
Laatst bewerkt:
Oh tof, weet je toevallig nog waar die post verder over ging? En welke data er toen ontbrak?
Ik weet wel al dat de Jumbo bijvoorbeeld niet altijd een nutriscore weergeeft, die komt ook niet overal terug. Maar qua voedingswaarden is het wel compleet.


In feite hetzelfde als de post hierboven ^



goedkoopgroeien.nl ben ik inderdaad tegengekomen tijdens mijn marktonderzoekje, alleen merk ik dat zij nog heel veel oude data hebben & niet werkende links. En natuurlijk alleen sportsupplementen ipv supermarktproducten.

Verder is dit project ook een persoonlijk leerdoel aangezien dit zo'n beetje mijn werk is (websites designen en bouwen), dus is het een uitbereiding op mijn portfolio waarbij ik hopelijk mezelf en de fitnesscommunity kan helpen :) Het idee om het later ook voor de internationale markt te doen is er zeker, maar ik denk dat een mooie eerste test is binnen Nederland.
https://tweakers.net/geek/204304/tw...tprijzen-van-supermarkten-te-vergelijken.html dat ging over dit.
Vooral de optie om te zoeken was wat hakkig waardoor je niet goed kon vergelijken (denk bijv. al aan alle verschillende merken voor 1 product type, dan nog bio etc.)
 
Dat de branche groeit klopt, maar is dat ook de doelgroep? Volgens mij is de doelgroep, mensen die naar de sportschool gaan, goed op hun voeding letten en bugetbewust zijn, en die markt is een heel stuk kleiner.

De meeste die ik in de sportschool zie nemen gewoon 1-2 shakes per dag en voor de rest wordt er weinig op eiwitten ed gelet volgens mij.

Juist. En daarbij zie ik er maar weinig elke winkel afgaan omdat product X daar iets goedkoper is.
 
https://tweakers.net/geek/204304/tw...tprijzen-van-supermarkten-te-vergelijken.html dat ging over dit.
Vooral de optie om te zoeken was wat hakkig waardoor je niet goed kon vergelijken (denk bijv. al aan alle verschillende merken voor 1 product type, dan nog bio etc.)
Heel erg bedankt voor het delen! Was hier nog niet van op de hoogte; opzich heeft hij een mooi product gemaakt maar met een ander doel dan ik heb :) Desalniettemin goed als inspiratie.

Juist. En daarbij zie ik er maar weinig elke winkel afgaan omdat product X daar iets goedkoper is.
Je zou daar de site voor kúnnen gebruiken, maar mij gaat het zelf meer om bewustwording qua voeding en de goedkoopste, kwalitatieve voeding vinden binnen één winkel. Daarbij lettend op aanbiedingen & prijsschommelingen.
 
Back
Naar boven