XXL Nutrition

BFFM: Carbo cycling

Bezoekers in dit topic

qube

Cool Novice
10 jaar lid
15 jaar lid
Lid geworden
24 nov 2005
Berichten
34
Waardering
0
Ik heb even wat hulp nodig van jullie. Ik ben onlangs begonnen met cutten en ondertussen is mijn kacheltje goed op gang geschoten. De eerste weken nam ik een ratio aan van EKV 30/50/20%. Sinds enkele weken heb ik er nog wat carbo cycling aan toegevoegd en boek er betere resultaten bij. Enkel vind ik dat er in het boek BFFM nogal weinig verteld wordt over de EKV ratio op een low carb day.

Er wordt aangeraden om de starchy carbs vanaf maalttijd #4 te laten vallen, dat doe ik dan ook. Om mijn Energiebehoefte te dekken trek ik dan het aantal Eitwitten op. Maar hier wringt het schoentje bij mij, ik vind het nogal veel eiwitten worden. Hieronder een dagschema van mijn EKV en Kcal's op een low-carb day.

* Opgelet, ik doe nogal veel cardio (wielrenner) en plan de KH-rijke maaltijden voor en na de trainingen.

#1: 30/50/20 - 550 Kcal
- 1 u cardio
#2: 30/50/20 - 500 kCal
#3: 50/10/40-500 kCal <- Low carb
#4: 30/50/20 - 500 kCal
- 1à2 u cardio
#5: 30/50/20 - 400 kCal
#6: 50/10/40 - 300 kcal <- Low carb
-----------------------
Tot:35/40/25 - 2800kCal

E = 250 gr (3.6xVVM)
KH = 268 gr (4xVVM)
Vet = 80 gr (1.2 VVM)

Ik vind de Eiwit inname veel te hoog, ik doe ook aan niet al te veel krachttraining. Is de uiteindelijke ratio v.d. dag 35/40/25 Voldoende laag om van een low carb, opgelet géén zero carb, te spreken? Kan ik de eitwitten verlagen door de vetten te verhogen?

Of moet ik 1 dezelfde, behalve bij ontbijt, ratio aanhouden over de gehele dag? Hoeveek EKV raden jullie dan aan. Ik heb dan wel schrik dat mijn energie tijdens het fietsen nog minder gaat zijn.

Ohja, ik los 3 dagen of door 1 reefeed (EKV 30/50/20)...

MA - Di - wo - do - vrij - za - zo
Ref - LC - LC - LC - Ref - LC - LC
Rust - cardio - cardio - cardio - rust - cardio - cardio
 
Als je low-carb zit zou ik sowieso wel wat hoger in je vetten gaan zitten. 25% is niet zo heel hoog. Dus je zou inderdaad wat eiwitten kunnen vervangen door vetten.
 
Als je low-carb zit zou ik sowieso wel wat hoger in je vetten gaan zitten. 25% is niet zo heel hoog. Dus je zou inderdaad wat eiwitten kunnen vervangen door vetten.

Aan welke ratio moet ik dan denken, EKV 40/20/40 ?
 
Verhoog je toch je vetten en verlaag je je eiwitinname? Ik snap niet echt wat je met carb cycling gaat doen? Zou dan de hoge kh dagen juist niet plannen op dagen waarop je ook aan wielrennen doet.
 
Aan welke ratio moet ik dan denken, EKV 40/20/40 ?

40% eiwit is veel man. En ik geloof dat je niet echt heel laag kh wil toch?
30/35/35 ofzo? Of 30/30/40.
 
Ik snap niet echt wat je met carb cycling gaat doen? Zou dan de hoge kh dagen juist niet plannen op dagen waarop je ook aan wielrennen doet.

Wat snap je niet? Dat is toch een veel gebruikte methode...:cool:. De dagen waarop ik rust zijn de dagen waarop ik een refeed doe. Ik moet het natuurlijk door de lage Kh's wel rustig aan doen op training om niet al te veel suikers te verbranden want anders kom je al rap de man met de hamer tegen.

40% eiwit is veel man. En ik geloof dat je niet echt heel laag kh wil toch?

40% is idd veel (bijna 300gr bij 2800kCal), net daarom dat ik het even vroeg;). Ik denk dat ik wat noten aan mijn schema zal toevoegen. Ik hou het op 3xVVM of ongeveer 200gr eiwit. Daarnet nog eens BFFM geraadpleegd en er wordt voorgesteld om op een Low-carb dag 200gr KH te nemen en een High carb day 300-400gr. De rest zal ik dan opvullen met vetten.
 
Back
Naar boven